Gå til innhold

Den store tromme-tråden


figure_02

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Pearl Eliminator, DW 5000, Janus Ergo og Yamaha Flying Dragon er vel de mest aktuelle og skjekke ut i tillegg. Janus er vel den billigste av de. Er egentlig ingen annen mulighet enn å prøve de og se hvem du liker best. Selv valgte jeg Iron Cobra, og kan i alle fall anbefale de. Skikkelig solide og raske pedaler. Er også enig i at Axis blir litt for stivt (prismessig i alle fall), greit nok om du spiller deathmetal 24/7 og vil ha de absolutt raskeste (minst motstand) der ute. Men blir litt unødvendig spør du meg. Har selv prøvd Axis, og foretrakk faktisk IC i stedet... Bedre feel, etter min mening... :thumbup:

Lenke til kommentar

Går nok for IC ja.

 

Så tenkte jeg dette som cymbal setup:

 

Sabian i brilliant finish

==============

 

AAX 14'' Stage Hats (Knall hats, brukes f.eks av Mike Portnoy :innocent: )

AA 16'' Medium Crash

AA 18'' Medium Thin Crash (Feteste lyden jeg har hørt på en cymbal!)

AAX 18'' China

AA 20'' Rock Ride (Har akkurat den pingen jeg liker)

AAX 08, 10, 12'' Splash (er ikke sikker på om jeg kjøper alle)

 

Så var det skinn (til Yamaha Stage Custom 10, 12, 14, 20, 14)

Jeg tenkte Remo Pin stripe Clear på tommene og bs og Remo CS Black Dot på skarpen. Noen andre jeg burde sjekke ut?

 

Handler fra internett så er litt vanskelig å ''høre'' hvordan de er, så spør fordi noen kanskje har erfaring med de.

 

Takk :)

Lenke til kommentar

Sounds like a plan ;) . Har selv noen eldre Yamaha-dobbelpedaler, DFP-880 (toppmodellen før Flying Dragon), og har vært ganske fornøyd med de (billig og bra). (IC pedalene har jeg to singles av, som nevnt tidligere har jeg to sett). Men er langtfra like mange innstillingsmuligheter som IC, Eliminators osv på DFP-880'ene, og vil nok sannsynlig bytte de med en IC dobbel etterhvert...

Lenke til kommentar

Pinstripe fungerer godt på billigere type sett (går selvfølgelig til proff-sett og), der de kutter endel overtoner (som ofte ikke høres så veldig bra ut på billigsett). Gir tung, rocke-lyd. Er du ute etter mer tone, ville jeg sett på Evans G2 (clear/coated) eller Remo Emperor. Er egentlig ganske individuelt, har hørt mange som misliker Pinstripe sterkt, mens de fleste har et mer eller mindre godt forhold til G2/Emperor...

 

Ellers så synes jeg cymbalvalgene dine er veldig gode :). Spesielt AAX Stage hats, kongecymbaler!. Selv hadde jeg kanskje heller tatt med AAXplosion crash (evt. HHXplosion/HHX Stage om man har råd), men det er i grunn mest opp til deg. AA Medium Thin er også et godt valg. Personlig liker jeg best HH Rock Ride, evt. HH Raw Bell Dry Ride, men de er jo også dyrere igjen... Ellers, veldig bra oppsett det der!

Endret av ZprMario
Lenke til kommentar

Okey..klare for bilder? :D

 

Får vel ta litt specs mens jeg er igang nå da:

 

Pearl Forum 2004 Jet Black

20x18

14x14

12x9

10x8

14x8

 

Cymbaler:

Zildjian A Custom "18 Crash

Zildjian A Custom "18 Fast Crash

Zildjian A Custom "10 Splash

Crappy Pearl Hi-hats og "China" (Veldig bulka Crash som er snudd opp ned :p)

 

Skinn:

Remo Pinstripe

Remo Controlled Sound

Remo Powerstroke 3 Bass

Og Ambasador som underskinn.

 

Hardware:

Div. Pearl,pdp og gibraltar cymbal og tom stativer

Yamaha Flying Dragon dobbelpedaler

 

Microfoner er:

SM57

Røde NT1

Audio-Technica på tammer og bass.

 

Stikker er Vic Firth 5BN

 

Trommer_0377.jpg

Trommer_0376.jpg

Trommer_0375.jpg

Trommer_0374.jpg

 

Hadde vært fint med kommentarer på mic oppstilling, ettersom jeg ikke er helt sikker på det :)

Lenke til kommentar

Jeg har lite peiling, så ikke skyt meg hvis det er opplagt, men hva gjør den hengende micen for noe? Cymbalene?

 

Edit: Hva er forskjellen på de to Iron Cobra modellene? og hva ligger prisen på de Axis pedalene? Link?

 

HP-900FTW Flexi Glide - IRON COBRA - Remdrevet dobbel basstrommepedal.

 

HP-900PTW Power Glide - IRON COBRA - Dobbelt kjededrift.

 

Mvh.

Øyvind

Endret av AMD-GNom
Lenke til kommentar

Flexi-Glide har en slik kevlar-strap i stedet for kjede-drift. Mange synes disse gir en litt "lettere", kjappere feel enn de med kjede. Power-Glide har kjededrift og offset cam, noe som gjør at slagene "aksellererer" litt på slutten, dvs. mer trøkk, mindre energibruk. PG er den mest solgte modellen av IC, kan anbefale de selv, men har ikke prøvd de andre enda...

 

For the record, finnes jo 3 IC-modeller totalt, Rolling-Glide også. Disse har og kjededrift som PG, men har normale cams, som gjør at de har mer "standard" feel (slik mange andre pedaler bruker).

 

Angående pris på Axis, har ikke dette 100% i hodet, men mener å huske sist jeg så de i en norsk butikk (Longboards dobbelpedal vel og merke) kosta de noe rundt 5000. Synes det er litt drøyt, når man får IC/Eliminators til rundt 3500

Endret av ZprMario
Lenke til kommentar

Takk for respons :)

Hadde thomann.de hatt 22'' HH Rock Ride hadde jeg kjøpt den, fordi det var den jeg leita etter, men den hadde de ikke og jeg syns AA 20'' Rock Riden hadde veldig bra lyd, pluss at den var billigere :)

Og når det gjelder HHX, så hadde jeg faktisk tenkt å kjøpe de, for de hadde en Performance pakke veldig billig, men når jeg hørte på lyden på Sabian sin side likte jeg de ikke, det var for mye ''wash'' aktig lyd i dem. AA Medium og Medium Thin er mye lysere, men fortsatt ganske varme, og det liker jeg, så tror nok det blir dem.

 

Btw: Tøft set du har Sweet^Amber, jeg har akkurat de samme størrelsene på mitt Yamaha sett og jeg prøvde å sette det opp på den måten, men det blei helt rart å spille sånn :p Kan prøve å fikse noen bilder av hvordan settet mit er nå.

Lenke til kommentar
Endelig er jeg tilbake fra hytta :D

 

MGS3: Du kan få kjøpe min Pearl Pedal som fulgte med trommesettet, Helt grei nybegynerpedal. ikke noen skader/slitasjer elns. Får den for 450 (nypris er 900 tror jeg)

det var snillt av deg, men jeg kan ikke ta noen besluttninger nå med en gang, det er nødt til å vente litt..:)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...