Gå til innhold

Den store tromme-tråden


figure_02

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hva har du nå da?

Ett ord: Jobb! :thumbup: (eller konf :p )

jeg har et CB kit, vetta søren jeg..var bare noe begynnerskit til å begynne med, og nå som jeg har forbedret trommeegenskapene mine særdeles siden jeg begynte så har det gått opp for meg at den lyden mine trommer gir fra seg er shait... Det har jeg også funnet ut ved hjelp av erfaring.. Spiller en del med venner i den lokale kirken, og de har et (gammelt) Pearl kit, men jeg vet dessverre ikke hva slags kit fra Pearl(skal skjekke det ut neste gang og si ifra! )

 

Men uansett, har ca. 8000 på konto, og det er langt i fra nok til et helt nytt, og forbedret slagverk..dessverre..

 

Har vurdert å selge det jjeg har nå, men er skeptisk på om noen vil ha det for noen grunner:

 

1. Skinnene er et stort problem.. De er veldig utslitt, og hvem vil vel ha utslitte skinner? Så da tenker jeg, enten selge hele slagverket med redusert pris, eller kjøpe helt nye skinner og selge settet til litt høyere pris

 

2. Har dobbelpedal...Og når jeg fikk den var jes så dum å GI(ja, GI ikke selge) bort den gammle som hørte med settet. Så da må jeg enten selge det med dobbelpedalen(det vil jeg ikke, for da må jeg kjøpe nytt av det også) eller selge det uten pedal(men hvem vil vel ha et slagverk uten pedal i det hele tatt?!)

 

 

 

Så nå har jeg et problem...

 

Du tenker vel: hvorfor ikke kjøpe nye skinner istedenfor et helt nytt...vel, ganske enkelt for at det er svindyrt, og selv om det er det hvis jeg skal ha helt nytt sett, så vil jeg få me ut fra et helt nytt...så sånn er det!

Bare kjøp noen ambassadør skinn, så låter de sikkert bedre. Kjøp en billig pedal og selv den med settet, du får uten problemer en som ligger på 5-600 kroner.

Så må du være veldig obs på tilbud rundtom, og prøve å finne et sett i klassen Pearl Export eller Yamaha Stage Custom. Det du også kan gjøre er å se på brukte sett. Der kan du nok få ganske nye sett i den klassen til 6-7000 tenker jeg. Ofte med cymbaler. Hvis du har lite penger er nok brukte sett noe for deg. Delvis enig i det med cymbaler, men det er bare tull å ha knallcymbaler på et skikkelig dårlig sett. Akkurat som å ha en apple cinema hd skjerm på en pc uten grafikkort :no:

Lenke til kommentar

tror jeg allerede har ambasadør skinn..er ikke helt sikker..men uansett så er de utslitt, DELUX..hehe

 

jeg har ikke skiftet skinn under trommene, har hatt dem siden jeg kjøpte trommene, har det noe å si?

 

Takker for alle goe innlegg, skal ta alle i vurdering!! :) :) :)

Lenke til kommentar
tror jeg allerede har ambasadør skinn..er ikke helt sikker..men uansett så er de utslitt, DELUX..hehe

 

jeg har ikke skiftet skinn under trommene, har hatt dem siden jeg kjøpte trommene, har det noe å si?

 

Takker for alle goe innlegg, skal ta alle i vurdering!! :) :) :)

Underskinnene er sikkert fine, bare spar de pengene. At overskinnene slites er jo bare helt naturlig, særlig med så tynne skinn som ambassadør. Er jo ikke noe stress å skifte dem, det kommer til å lønne seg.

Lenke til kommentar

Hei igjen.

 

Har vært borte en stund nå :p

Men jeg driver fortsatt å leiter etter sett, og i det siste har jeg funnet en veldig billig nettshop, og de har et Pacific LX sett der.

22, 10, 12, 14, 14. Og lurer på om noen har erfaring med pdp setta?

Har lyst på noe som ikke alle andre har liksom, så har jeg hørt at pdp er knall sett til lav pris.

 

Anyone? :)

 

Btw: Det nye settet ditt var konge Alvar!

Lenke til kommentar

PDP lager greie sett de, men har hørt endel som har hatt dårlig erfaringer med hardware'n deres. Klager over ting som løsner, ikke sitter helt på plass osv. Men de har visst forbedret seg veldig den siste tiden, så de kan nok være verdt en titt. Eneste problemet jeg har med de er at det blir litt sånn, "liksom-dw/wannabe" feel over de. I alle fall hvis jeg hadde gått for de, er jeg ganske sikker på at jeg hele tiden hadde hatt i bakhodet at det er ikke akkurat "ekte vare", meksikansk liksom-dw... Menmen, om man ikke bryr seg om sånne ting så er det nok et sett du kan bli fornøyd med, om lyden osv. spiller størst rolle for deg. For meg så er det egentlig en full pakke når jeg skal ha meg sett, må være fornøyd med det meste...

Lenke til kommentar

Vel, jeg bryr meg ganske lite om akkurat det... ^^

 

Men, det settet de hadde der var uten hardware, bare til tommene, ikke noe skarpstativ, cymbal stativer eller noe.

 

De har LX uten hardaware, men så har de MX og CX, med hardware.

LX og LXE er jo flaggskipa til PDP, men tror dere det er så veldig forskjell på LX, MX og CX?

 

Alle har:

 

All-maple shells

True-Pitch® tuning

F.A.S.T. tom sizes

STM® pro Tom mounts

Matching BD Hoops

 

Så hva er egentlig forskjellen?

Lenke til kommentar

Etter hva jeg har forstått, så er CX "wrap" utgaven, dvs. ikke lakkerte shells. MX har "matte" farger (mer beskjedne farger om du vil, stikker seg ikke så veldig fram), mens LX har lakkerte shells i high-gloss finish. Så er det vel egentlig mest opp til deg hva du synes tar seg best ut... Virker i alle fall på meg som trommene er så å si identiske bortsett fra fargetyper/wrap.

Lenke til kommentar
Vel, jeg bryr meg ganske lite om akkurat det... ^^

 

Men, det settet de hadde der var uten hardware, bare til tommene, ikke noe skarpstativ, cymbal stativer eller noe.

 

De har LX uten hardaware, men så har de MX og CX, med hardware.

LX og LXE er jo flaggskipa til PDP, men tror dere det er så veldig forskjell på LX, MX og CX?

 

Alle har:

 

All-maple shells

True-Pitch® tuning

F.A.S.T. tom sizes

STM® pro Tom mounts

Matching BD Hoops

 

Så hva er egentlig forskjellen?

Det pleier jo som oftest å være forskjeller i rims, finisher, kanskje standardskinn. Men jeg har ikke satt meg så veldig inn i dette merket, så jeg skal ikke si noe med sikkerhet. Takk for feedback på trommesettet :yes: Tviler ikke på at det er bra trommer, men hva gjør du hvis noe føkker seg med dem? Sender dem til USA i posten? Hadde kjøpt uten HW og så hengt alt på et Pearl rack.

 

Her er forresten et nytt bilde av settet, har kjøpt enda en crash (16" AAX stage) og flyttet den ene Chinaen over den andre :thumbup

post-200-1128517994_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Endelig er jeg tilbake fra hytta :D

 

MGS3: Du kan få kjøpe min Pearl Pedal som fulgte med trommesettet, Helt grei nybegynerpedal. ikke noen skader/slitasjer elns. Får den for 450 (nypris er 900 tror jeg)

 

Trommealvar: Du sier du jobber på St.olav (sier det jeg, selv om de har bytta navn)

Jeg søkte om å få jobbe der i arbeidsuken i 9.klasse, men en var allerede før meg.

 

Hverfall, jeg var innom på torsdag og prøvde en Paiste Innovations Ride (kosta 2.300) Vil dere si det er et gunstig kjøp? Likte den veldig godt hvertfall. :yes:

Lenke til kommentar

Vel, nå har jeg bestemt meg, hvis jeg ikke får noen bra tilbakemeldinger ang de e-postene jeg har sendt ang diverse sett, skal jeg fortsatt ha mitt Yamaha Stage Custom Standard, men bruke konf pengene mine til å kjøpe nye skinn, en skikkelig dobbel-pedal (Iron-Cobra tenker jeg), bytte ut alle cymbalene med noen proffe (HHX med AAX splasher tror jeg jeg går for) og ny hardware.

 

Jeg tror det blir bedre enn å kjøpe middel/dårlig klasse cymbaler, hardware og sett.

 

Da blir det ganske mange cymbaler, og hvis jeg får tak i det en ny 16'' Gulvtom. Kan noen forklare meg det med rack, hvordan jeg vet hva som passer til mitt sett osv...

 

Takk :)

Lenke til kommentar

Ser www.tabs.no har noen rack-systemer, Pearl DR-503 f.eks (3-siders, veldig godt rack med clamps som skal passe til det meste av tamfester o.l.), priset til 3900 kr. Så det er vel ikke akkurat det billigste, men man bør jo ha litt størrelse/kvalitet på racket også, så ikke alt faller fra hverandre :p. Evt. kan man også kjøpe en-siders (center) rack til ca 2000, og heller kjøpe sidene i tillegg/senere.

 

Har veldig lyst på rack selv, men må nok vente til jeg er tilbake i fullt arbeid... :mad:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...