Gå til innhold

Den store tromme-tråden


figure_02

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hei, velkommen i klubben for oss osm eier Pearl Masters series trommer da :) Har BRX jeg, så utroli tøft ut settet ditt, hvor mye måtte du gi for herligheten? Syns du virkelig JJ skarpen var fin? Prøvde den i musikkbutikken jeg jobber i og syns ikke den var noe fin lyd i jeg da men, men. Som jeg pleier å si , personal preference :) eller noe sånt :p

Kommer an på stemming sikkert :) Funker veldig bra for meg! For metal er den i hvertfall veldig bra syns jeg. Den "funk-er" også for meg for å si det sånn :dribble: Men hva for noe musikkbutikk er det du jobber i da?

Jobber selv på Imerslund musikk avd. Torggaten (gamle St. Olav). Listepris på alt det nye er ca. 50 lapper. Med det gamle blir det jo betraktelig mer

Lenke til kommentar
Hei, velkommen i klubben for oss osm eier Pearl Masters series trommer da :) Har BRX jeg, så utroli tøft ut settet ditt, hvor mye måtte du gi for herligheten? Syns du virkelig JJ skarpen var fin? Prøvde den i musikkbutikken jeg jobber i og syns ikke den var noe fin lyd i jeg da men, men. Som jeg pleier å si , personal preference :) eller noe sånt :p

Kommer an på stemming sikkert :) Funker veldig bra for meg! For metal er den i hvertfall veldig bra syns jeg. Den "funk-er" også for meg for å si det sånn :dribble: Men hva for noe musikkbutikk er det du jobber i da?

Jobber selv på Imerslund musikk avd. Torggaten (gamle St. Olav). Listepris på alt det nye er ca. 50 lapper. Med det gamle blir det jo betraktelig mer

Når jeg så champagne sparkle fargen så tenkte jeg ikke at du spilte så mye metal, hehe.. men for metall så funker den sikkert ja - men personlig smak ja, hehe...

 

Jobber i en butikk som heter Lyd å Lyspartner, ved Moa, Ålesund...

Kan vi få specs på cymbaler?

Lenke til kommentar

Tja...

2x Wuhan 12" splash

18" Wuhan China

20" Wuhan China

17" Sabian AAXplosion Crash

18" Sabian AAX Studio Crash

16" Zildjian Thin Crash

20" Paiste Dimension

14" Passte 101 Hihat

 

Alt av hardware er Pearl.

 

Skinn er Coated ambassador over og clear under (overskinn skal skiftes ut til emperor ved neste skifte).

 

Stikker er Vic Firth 5AExtreme og Peter Erskine Signature litt etter musikk.

 

:D

 

Er strålende fornøyd jeg, skal bare skaffe meg en Hihat til og en crash til og skifte ut 20" chinaen, så er alt bra.

Lenke til kommentar
Har ikke av cymbalene akuratt nå - men

Masters BRX

20x16

16x16

10x9

14x6.5 Freefloater skarp, copper

 

Og Zildjian:

K 20" ride

A custom 17 crash

K/Z 13" hihat

og en 12" Sabian HHX Evolution splash

 

Bjutifull =) hehe

Det er jo ISS på 10", da er det ikke helt nytt :p Men settet er jo gromt da. Bjerk er ikke helt min greie, men det er jo kanon ellers. Freefloaterne er bra saker. Har prøvd alle dybder og alle materialer og de har en utrolig fin ressonans :yes:

Lenke til kommentar

Liker veeldig godt skarpen ja, og vil si at bjørk er min ting! Liker lyden, må bare få testa litt andre skinn også tror jeg..

 

Ang det med ISS så er det fordi det kom ikke med optimount på så jeg bare tok ISS, liker bedre optimount, men noen sier at ISS er bedre lydmessig siden du da fester ISS i hoopen og ikke i lugskruene.. Resonerer bedre tror jeg det var..

 

Om dette stemmer eller ikke det vet jeg ikke - men ISS funker knall uansett, hehe...

Syns det er litt kult å være 15 år jeg og ha et Masters sett, har fått litt kommentarer på det.. :)

Lenke til kommentar
Liker veeldig godt skarpen ja, og vil si at bjørk er min ting! Liker lyden, må bare få testa litt andre skinn også tror jeg..

 

Ang det med ISS så er det fordi det kom ikke med optimount på så jeg bare tok ISS, liker bedre optimount, men noen sier at ISS er bedre lydmessig siden du da fester ISS i hoopen og ikke i lugskruene.. Resonerer bedre tror jeg det var..

 

Om dette stemmer eller ikke det vet jeg ikke - men ISS funker knall uansett, hehe...

Syns det er litt kult å være 15 år jeg og ha et Masters sett, har fått litt kommentarer på det.. :)

Enig i det!

Er søtten, og gleder meg veldig til å få tammene ass!

Lenke til kommentar
17, kult.. Har lyst å bestille meg 2 tammer til settet mitt, lyst på 10, 12,14,16 - men har litt andre ting å prioritere nå - og egentlig så greier jeg meg fint med det jeg har.. :p Må si at jeg syns ikke den svarte fargen passer så bra til Champagne sparkle fargen da men =) hehe

Tja... Syns det er kult, men jeg prioriterer lyd foran utseende. To tammer er alt for lite etter min mening :no:

Lenke til kommentar
Hva har du nå da?

Ett ord: Jobb! :thumbup: (eller konf :p )

jeg har et CB kit, vetta søren jeg..var bare noe begynnerskit til å begynne med, og nå som jeg har forbedret trommeegenskapene mine særdeles siden jeg begynte så har det gått opp for meg at den lyden mine trommer gir fra seg er shait... Det har jeg også funnet ut ved hjelp av erfaring.. Spiller en del med venner i den lokale kirken, og de har et (gammelt) Pearl kit, men jeg vet dessverre ikke hva slags kit fra Pearl(skal skjekke det ut neste gang og si ifra! )

 

Men uansett, har ca. 8000 på konto, og det er langt i fra nok til et helt nytt, og forbedret slagverk..dessverre..

 

Har vurdert å selge det jjeg har nå, men er skeptisk på om noen vil ha det for noen grunner:

 

1. Skinnene er et stort problem.. De er veldig utslitt, og hvem vil vel ha utslitte skinner? Så da tenker jeg, enten selge hele slagverket med redusert pris, eller kjøpe helt nye skinner og selge settet til litt høyere pris

 

2. Har dobbelpedal...Og når jeg fikk den var jes så dum å GI(ja, GI ikke selge) bort den gammle som hørte med settet. Så da må jeg enten selge det med dobbelpedalen(det vil jeg ikke, for da må jeg kjøpe nytt av det også) eller selge det uten pedal(men hvem vil vel ha et slagverk uten pedal i det hele tatt?!)

 

 

 

Så nå har jeg et problem...

 

Du tenker vel: hvorfor ikke kjøpe nye skinner istedenfor et helt nytt...vel, ganske enkelt for at det er svindyrt, og selv om det er det hvis jeg skal ha helt nytt sett, så vil jeg få me ut fra et helt nytt...så sånn er det!

Lenke til kommentar

Uansett, har du ræva cymbaler så burde du kjøpe det først syns jeg.. I og med at kjøper du nye skinn på det First Act settet ditt eller hva det var så er jeg sikker på at du kan få rimelig grei lyd.. Så mitt tips er at du heller finner deg noen fint brukte cymbaler... (Zildjian, Paiste, Sabian o.l) Og kjøpe litt toppvarer da det lever ut livet liksom viss du behandler bra.. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...