Gå til innhold

Den store tromme-tråden


figure_02

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Vet ikke om jeg får det da :p prøver hvertfall..

Har bare spilt i ett år, Har et Pearl Forum sett..kan ta nye bilder snart, har fått nytt bra kamera og sånt :love:

 

EDIT:

En ting, noen som kan si meg hvordan man vet når det er på tide å bytte skinnene? Pinstripene på 10 og 12'ern klarer jeg ikke å få noe god lyd ut av lenger. Så jeg vurderer å bytte de ut. Også skarpskinnet, halve coatingen på "Black Dot'en" er jo borte

Endret av SwEEt^AmbEr
Lenke til kommentar
Om vi har hørt om han.. Jeg har hvertfall det... Jazz legende i norge... Spilte også på idol faktisk :)

Han gjorde bare storbandshowet da, var Karl Oluf Wennerberg og Torstein Lofthus som gjorde resten....

 

Dessuten er han vel knapt jazztrommis, er mer fusionfyr, og knapt noen legende. Er veldig bra til å lese noter og ta ting kjapt, sikkert den beste i Norge på det.

 

Dere kan jo bare ta timer hos meg steden hehe

Lenke til kommentar
oh my god..."black dot"...kvitt deg med slagskinnnet på skarpen du! jeg synes ikke det blir noe bra lyd av pin stripe skinn uansett jeg...fjerner klangen og høres alt for tørt ut for meg...men så er det vanskelig å få noe bra lyd ut av et pearl forum sett uansett da...

vel..fortell meg hvilkne skinn du bruker da :)

Lenke til kommentar
Om vi har hørt om han.. Jeg har hvertfall det... Jazz legende i norge... Spilte også på idol faktisk :)

Han gjorde bare storbandshowet da, var Karl Oluf Wennerberg og Torstein Lofthus som gjorde resten....

 

Dessuten er han vel knapt jazztrommis, er mer fusionfyr, og knapt noen legende. Er veldig bra til å lese noter og ta ting kjapt, sikkert den beste i Norge på det.

 

Dere kan jo bare ta timer hos meg steden hehe

Ja mente storband showet, men siden jeg sa jazz så tenkte jeg dere kunne tenke dere til det.. Er jo jazz han har holdt på med, er hvertfall der jeg har han ifra

 

Uansett, over til Karl Oluf Wennerberg, noen som har hørt han? Han er så grisedyktig.. En av mine favoritt trommiser i Norge

Lenke til kommentar

Hallo allesammen!

Har vært borte ganske lenge, har vært masse tull med internett!

Nå har jeg i hvertfall fått meg et nytt sett, og det er helt sykt! Det er snakk om et Pearl MHX, et Master Mahagony Classic!! Størrelsene er 22x18, 10x8, 12x9 og 14x11. Og attpåtil er settet i Champagne Sparkle! Denne finishen fins det kun et sett til i i Norge, og det er i bjørk! Så vidt jeg har hørt er dette det eneste settet i Europa som har denne kombinasjonen av finish og material!! Finishen finnes ikke i noen av Pearls kataloger en gang. Lyden er ypperlig, kombinasjonen av fire lag mahogni, med fire lag forsterkningsring i lønn, som fører til en utrolig dyp, rund og varm klang! Skarptrommen er også ny, det er en Joey Jordison signatur modell (13x6,5), og den har en lys pitch, så trommen er synger skikkelig fett! Iron Cobra dobbeltpedal er det også, og man merker at det er en helt annen klasse enn den forrige pedalen min, en Pearl p-100twc. Noe nytt Pearl hardware er det også, i den nye advanced serien som er utrolig forseggjort.

8x7 og 16x13 tammer er bestilt, men leveringstiden er ca. 6 måneder :( .

 

Her er et par bilder av settet! Enjoy!

post-200-1128198396_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Hei, velkommen i klubben for oss osm eier Pearl Masters series trommer da :) Har BRX jeg, så utroli tøft ut settet ditt, hvor mye måtte du gi for herligheten? Syns du virkelig JJ skarpen var fin? Prøvde den i musikkbutikken jeg jobber i og syns ikke den var noe fin lyd i jeg da men, men. Som jeg pleier å si , personal preference :) eller noe sånt :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...