F.Mackey Skrevet 17. september 2005 Del Skrevet 17. september 2005 Gjentar meg selv nå, men det for gå. Utvid horisonten gutter. Og hva pokker mener du med det? Er det nok at jeg har gått denne banen i hva jeg har hørt på av musikk? Rap/Hip Hop -> Punk -> Rock -> Nu-Metal og andre leie typer metal -> Ekstrem Metal (Black, death, speed, thrash) -> Prog Metal -> Prog Rock(Og alt derunder. dvs Fusion, Neo-Prog, Space-Prog osv.)/Jazz/Funk/Motown/klassisk .. Slår du da sammen alt dette og fjerner Black Metal har vi det jeg hører på nå for tiden. Har jeg vid nok horisont for deg eller har jeg misforstått? Og forsatt står du på ditt? Da må jeg si at meg og deg har en anelse forskjellig oppfatning av hva en god trommis er, så jeg ligger diskusjonen død. Mvh. Øyvind Lenke til kommentar
figure_02 Skrevet 17. september 2005 Forfatter Del Skrevet 17. september 2005 Edmanzor, man har jo også Pearl Target. Lenke til kommentar
EVH Skrevet 17. september 2005 Del Skrevet 17. september 2005 Edmanzor, man har jo også Pearl Target. Hva med Tama stagestar? takk for tipsene. Lenke til kommentar
figure_02 Skrevet 17. september 2005 Forfatter Del Skrevet 17. september 2005 Det blir vel litt dyrt. Han tenkte på sett rundt 3000,- Lenke til kommentar
cwerner Skrevet 17. september 2005 Del Skrevet 17. september 2005 Det er vel ikke noe særlig rundt 3.000.. Pearl Target da, men det er jo veldig lite da. en mellomting mellom barne og voksensett. Lønner seg nok å spare opp litt mer Lenke til kommentar
figure_02 Skrevet 18. september 2005 Forfatter Del Skrevet 18. september 2005 Jeg ville også gjort det, og så heller kikka på de brukte setta jeg linka til. Lenke til kommentar
ZprMario Skrevet 18. september 2005 Del Skrevet 18. september 2005 (endret) ^^ Enig. Får ikke mye trommesett nytt til den prisen. Selv om man er nybegynner, så er det en fordel å legge litt mer i det. Følger tross alt med mer spilleglede på et sett som holder bra stand og kan låte bra, enn noe man bare må kjøpe fort for å ha noe i det hele tatt... Jeg skal forresten skaffe meg enda et par nye cymbaler, en 16" og en 19" crash (har 17" og 18" før). Vurderer å gå for Paiste 2oo2, for å ha litt forskjell (også fordi de er billigere), har ikke råd til flere Signatures nå. Blir nok enten 16" 2oo2 Power Crash og 19" 2oo2 Crash, eller kanskje 16" og 19" RUDE Thin Crasher. Må ut og teste litt først. Uansett blir da det nye oppsettet mitt (på hovedsettet): - 14" Signature Heavy Hats - 17" Signature Power Crash - 18" Signature Full Crash - 20" Signature Power Ride - 10" Sound Formula Full Splash - 18" Wuhan China - 14" Stack (AAX Mini Chinese + Paiste Sound Formula Full Crash (ødelagt)) + de nye crashene... Vurderer også en evt. aux hat, men tror det får komme seinere. Endret 18. september 2005 av ZprMario Lenke til kommentar
figure_02 Skrevet 18. september 2005 Forfatter Del Skrevet 18. september 2005 Det blir heftig Så litt på Paiste 2oo2 jeg og, men skal nok kjøpte Meinl Amun serien. Gleder meg. Lenke til kommentar
EVH Skrevet 18. september 2005 Del Skrevet 18. september 2005 Hehe. Håpa jeg slapp å si til han at han burde legge inn litt fler lapper på det, men får vel nesten gjøre det. Lenke til kommentar
LarsP Skrevet 18. september 2005 Del Skrevet 18. september 2005 Ikke at jeg spiller trommer, men blir det ikke litt feil å sammenligne trommiser innenfor de forskjellige sjangrene. Man kan f.eks ikke sammenligne Joey Jordison, Dave Weckl, Tomas Haake, Terry Bozzio eller Carter Beauford. Det mener nå jeg da. Lenke til kommentar
SirAnderz Skrevet 18. september 2005 Del Skrevet 18. september 2005 LarsP har det rett, kan ikke sammenligne sånn nei.. Finner ikke verdens beste trommis - men verdens raskeste trommis kan du finne though.. Tror vi snakker om hvilken slags sjanger de beste trommisene er, hehe Lenke til kommentar
EVH Skrevet 18. september 2005 Del Skrevet 18. september 2005 Finner ikke verdens beste trommis - men verdens raskeste trommis kan du finne though.. Jepp Lenke til kommentar
figure_02 Skrevet 18. september 2005 Forfatter Del Skrevet 18. september 2005 Og det var Mike Magini el no? Han som skulle til oslo i oktober? Lenke til kommentar
cwerner Skrevet 18. september 2005 Del Skrevet 18. september 2005 tror verdens raskeste trommis slår 1200 slag i minuttet, mener jeg leste det ett sted. var vist over 20 slag i sekundet Lenke til kommentar
SirAnderz Skrevet 18. september 2005 Del Skrevet 18. september 2005 Ja.. Det er Mike Mangini, tror det var 1203 eller noe sånt? Husker ikke helt.. er jo bare å dele 1203 viss det var det på 60 så finner du ut det Lenke til kommentar
LarsP Skrevet 18. september 2005 Del Skrevet 18. september 2005 Tør påstå at den trommisen som imponerer meg mest er Meshuggahs Tomas Haake. Den mannen kommer fra en annen klode. Det gjør forresten resten av bandet hans og. Lenke til kommentar
EVH Skrevet 19. september 2005 Del Skrevet 19. september 2005 Ja.. Det er Mike Mangini, tror det var 1203 eller noe sånt? Husker ikke helt.. er jo bare å dele 1203 viss det var det på 60 så finner du ut det på hjemmesiden hans: www.mikemangini.com ser man at han slår den rekorden. Hans rekord er 1205 (Hele 2 mer! =P) og det er også verdensrekorden så vidt jeg vet. Han kommer til oslo ja. 29.oktober. St.olavs musikk i oslo sentrum Lenke til kommentar
figure_02 Skrevet 19. september 2005 Forfatter Del Skrevet 19. september 2005 *glede seg* Lenke til kommentar
EVH Skrevet 19. september 2005 Del Skrevet 19. september 2005 *glede seg* gjett om Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå