Gå til innhold

Den store tromme-tråden


figure_02

Anbefalte innlegg

Gjentar meg selv nå, men det for gå. Utvid horisonten gutter.

Og hva pokker mener du med det?

 

Er det nok at jeg har gått denne banen i hva jeg har hørt på av musikk?

 

Rap/Hip Hop -> Punk -> Rock -> Nu-Metal og andre leie typer metal -> Ekstrem Metal (Black, death, speed, thrash) -> Prog Metal -> Prog Rock(Og alt derunder. dvs Fusion, Neo-Prog, Space-Prog osv.)/Jazz/Funk/Motown/klassisk

 

.. Slår du da sammen alt dette og fjerner Black Metal har vi det jeg hører på nå for tiden.

 

Har jeg vid nok horisont for deg eller har jeg misforstått?

Og forsatt står du på ditt? Da må jeg si at meg og deg har en anelse forskjellig oppfatning av hva en god trommis er, så jeg ligger diskusjonen død.

 

Mvh.

Øyvind

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

^^ Enig. Får ikke mye trommesett nytt til den prisen. Selv om man er nybegynner, så er det en fordel å legge litt mer i det. Følger tross alt med mer spilleglede på et sett som holder bra stand og kan låte bra, enn noe man bare må kjøpe fort for å ha noe i det hele tatt...

 

Jeg skal forresten skaffe meg enda et par nye cymbaler, en 16" og en 19" crash (har 17" og 18" før). Vurderer å gå for Paiste 2oo2, for å ha litt forskjell (også fordi de er billigere), har ikke råd til flere Signatures nå. Blir nok enten 16" 2oo2 Power Crash og 19" 2oo2 Crash, eller kanskje 16" og 19" RUDE Thin Crasher. Må ut og teste litt først. Uansett blir da det nye oppsettet mitt (på hovedsettet):

- 14" Signature Heavy Hats

- 17" Signature Power Crash

- 18" Signature Full Crash

- 20" Signature Power Ride

- 10" Sound Formula Full Splash

- 18" Wuhan China

- 14" Stack (AAX Mini Chinese + Paiste Sound Formula Full Crash (ødelagt))

+ de nye crashene...

 

Vurderer også en evt. aux hat, men tror det får komme seinere.

Endret av ZprMario
Lenke til kommentar
Ja.. Det er Mike Mangini, tror det var 1203 eller noe sånt? Husker ikke helt.. er jo bare å dele 1203 viss det var det på 60 så finner du ut det :)

på hjemmesiden hans: www.mikemangini.com ser man at han slår den rekorden.

 

Hans rekord er 1205 (Hele 2 mer! =P) og det er også verdensrekorden så vidt jeg vet.

 

Han kommer til oslo ja. 29.oktober. St.olavs musikk i oslo sentrum

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...