Gå til innhold

Den store tromme-tråden


figure_02

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Finnes nok ingen klart "beste" trommemerke, om man skal se helt subjektivt på det. Mange er jo die-hard fans av merket de selv spiller på, men når alt kommer til alt lager alle de kjente (og noen ukjente :p ) trommemerkene bra trommer. Selv foretrekker jeg Tama akkurat nå, men er egentlig kun fordi jeg liker veldig godt utseendet på de, samt lyden er god og det er det merket jeg har vokst opp med mens jeg har spilt... Men Pearl, Yamaha, DW, OCDP, Ayotte, Premier, Mapex, Sonor og alle de der lager utrolig gode trommer de også, er vel egentlig noe man kun kan finne ut av selv, hva en foretrekker... De har jo så klart litt forskjellige løsninger på ting seg i mellom, men vil hevde alle har toppkvalitetstrommer de fleste i grunn kan bli fornøyd med...

Lenke til kommentar

Mikal, hvor lenge har du spilt? Og når de forandrer time signaturen så fort osv, hvordan gjør man det viss man skal spille til metronom? Har man en ganske god som man kan programere da eller?

 

Det med beste trommesett er også som å finne beste trommis, men med nye skinn og gode skinn så kommer man seg faktisk

utrolig langt, uansett om du har et ræva sett og.. Har du noen bilder av nye settet ditt ZprMario? Du bestilte det fra Tyskland sant? FOr min del nå, siden jeg fikk Masters settet mitt så digger jeg lyden i det.. BRX trommer.. Men smak og behag :) Ikke for å skryte - og jeg sier ikke at jeg er så veldig flink, men 15 år og trommeutstyr til 37 000kr... '(Har betalt ALT selv bare sånn at det er sagt og) men har bare spilt i 2.5 år nå da.. Men tenkte å ta opp en film og få litt tilbakemelding fra dere som har spilt litt kanskje?

Lenke til kommentar

Har selv et Yamaha Maple Custom Absolute sett akkurat nå, men som skal selges så fort mitt nye Tama Starclassic Performer shippes fra Tyskland (kan gjøres et varp her, da jeg kommer til å selge det nokså billig... ;) ) . Absolute serien har litt tynnere shells enn vanlige Maple Custom, men har veldig fin lyd og er helt klart blant de bedre setta der ute. Problemet mitt med dem nå for tiden er at jeg synes de mangler volum og trøkk, i forhold til musikkstilen jeg spiller (heavy/thrash/prog metal). Om jeg mikker opp hele settet på hver spillejobb så kan det fungere, men det lar seg ofte ikke gjøre på mindre steder. Og da "forsvinner" spesielt tammene, men også bassen litt i lydbildet. Settet passer perfekt til pop-rock og jazz, i alle fall etter min mening. Det er litt kjipt når man først har et så fint proff-sett å være misfornøyd med slike ting. Foretrekker også for tiden bjørketrommer over lønn, litt mer "in your face" lyd over de, og ofte lettere å ta opp med enn lønnetrommer. Så derfor valgte jeg Starclassic Performer som neste sett, samtidig som de er litt billigere/har råd til større sett. Dimensjonene på mitt nye sett blir 22x18, 10x8, 12x9, 14x14 og 16x16. Planer om å legge til en 8x8 og kanskje en ekstra basstromme seinere en gang. Noen bilder her, fargen heter "Blue Galaxy Fade", ny i 2005 (oppsettet på bildene er så og si identisk, men mitt har en ekstra rack-tom):

 

364.jpg

365.jpg

06.jpg

Lenke til kommentar

OCDP er akkurat som hvert keller kompani der ute. Hvis du skal ha keller, er det like greit å kjøpe noe som er ca. dobbelt så billig, som for eks: Epiarch(billigst, men jeg tror du får det du betaler for, hint hint)Pork Pie...osv. OCDP er også litt ustø på pinstripe wraps.

Lenke til kommentar

Mikal, trommelaerar da gaar jeg ut ifra?

 

Ja, det med alle de kellar selskapene.. Jeg ville helt klart ha valgt Epiarch siden har sett mye av settene dems og dem har sett rimelig gode ut.. Bare *smaa* problemer paa noen... OCDP har noen syke finisher, men i forhold til pris.. :(

 

Syk finish paa det Tama settet.. Det blir din plikt aa skaffe bilder naar du faar det ZprMario :D

Lenke til kommentar

Takker for kommentarene på settet, gleder meg veeeldig til høsten nå :p . Bilder er en selvfølge...

 

ÜberNabben: Yamaha Stage Custom er veldig gode og stødig sett, med helt fin hardware. Har selv hatt Yamaha hardware en stund, og selv om man nok kan hevde Tama og Pearl lager bedre, så er Yamaha helt okey, ofte litt billigere enn de to andre men stødig hardware som holder bra stand. Lyden ellers i settet er bra, du får fin lyd av det med to lags-skinn som Evans G2/Remo Emperor osv (etter min erfaring da). Eneste jeg misliker litt med Yamaha settene er YESS-tom mount systemet. Det fungerer greit på de minste tammene, men om du har planer om å bygge videre på settet med hengetammer (gulvtammer uten bein) f.eks. så er de nok ikke spesielt stødige. Både Tama og Pearl lager bedre løsninger der (synes jeg da). Om du har mulighet, ta en kikk på Tama Superstar. De lages nå med bjørketre (som ofte brukes i proff-sett) og har samme tom-system og rims på tammene som den dyreste Starclassic serien. Er vel også priset på likt nivå som Stage Custom...

Lenke til kommentar

SirAnderz, jeg går hos en lærer, ja.

 

ÜberNabben, skal du ha et nytt sett nå, så gå for Gretsch Catalina Birch.

http://www.kickmusic.no/ehandel/inc/produk...0&vareid=845130

Du får veldig mye for pengene her.

 

Jeg kan også helt klart anbefale nye Sonor 3005 settene, de består av 100% lønn, men jeg tror ikke de har kommet her til lands ennå.

Er også med hardwarepakke.

Endret av Mikal
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...