Gå til innhold

Den store tromme-tråden


figure_02

Anbefalte innlegg

Mike Mangini er verdens raskeste trommis, og han har en syyyk uavhengihet.. Bør definetivt se litt nærmere på han.. Vet ikke om han spiller i et fast band - men han gjør mye klinikker osv..

 

Ang det med sonor sitt oppeheng, leste en tråd om det på PDF her for en liten stund siden, skal se om jeg finner igjen den når jeg er hjemme igjen på søndag..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis du ikke har spilt mye trommer fra før og dette kanskje er ditt første sett ville jeg kikket på bruktmarkedet, er du heldig får du veldig bra trommer til en utrolig pris, det er bare å følge med.

 

Ang det peace settet der ville jeg ikke kjøpt det (basstromma er 20x14'', halloo?). Ville heller brukt et par lapper til på et bedre brukt sett.

 

Så tidlig i prossesen tror jeg ikke trommene har så mye å si da, men greit å venne seg til de mer ''vanlige'' størrelsene.

 

Her er et par forslag:

 

http://www.finn.no/finn/bap/object/;pdc=11...&tot=143&page=4

 

http://www.finn.no/finn/bap/object/;pdc=11...&tot=143&page=5

 

http://www.finn.no/finn/bap/object/;pdc=11...&tot=143&page=2

 

Av disse ville jeg antagelig gått for Tama settet, rockstar er et veldig bra sett i forhold til prisen :)

Endret av figure_02
Lenke til kommentar
Greit han har en jobb som det osv, men jeg lurer fortsatt på hva som er galt med Sonor's tom oppheng :dontgetit:

Problemet er at man strur til skruen (den som sitter rundt "ballen"), og så detter tromme 2-3 cm ned. SÅ man må kompensere med å sette tammen høyere enn man egentlig vil. Verken tama eller pearl har det problemer, ikke Premier heller.

 

Ang drumtechjobb, så jobba jeg på kongberg jazzfestival noen år. Var ikke med i år da. Fikk hilse på alle store jazzgutta og sånn, kjempestas:D

Lenke til kommentar

PACIFIC Digital DrumXtreme DX-150 Hvordan er kvaliteten og hvilken trommer cymbaler er det som følger med på det? Har egentlig litt sansen for et elektronisk siden foreldrene mine ikke elsker å bli konstant plaget av tromming :p

 

Sonor SH 505 CBB Studio Set 503 Series Er det det samme med dette Sonor setter her som med peace settet? Eller er Sonor en bedre levrandør?

 

Unnskylder for mye spørsmål, men er uvitende innefor dette området.

 

Mvh.

Øyvind

Endret av AMD-GNom
Lenke til kommentar
Hallo, hallo :D

 

Jeg skal begynne å spille trommer nå! Noen som har et tips til trommesett?

Har sett litt på dette, om noen andre har et forslag, kom med det :D Jeg kan ikke bruke emr enn 5000 tenker jeg.

Hei, om du kun er ute etter å bruke 5000, ville jeg sett på brukte trommesett. Du får nok ikke et veldig brukbart trommesett inkl. cymbaler nytt til den prisen. Er du heldig kan du finne et Tama Swingstar/Pearl Forum/Yamaha Rydeen osv. på tilbud, i så fall er nok ikke de så dumme valg. Men cymbalene som kan følge med de pleier å være ekstremt dårlige. Så jeg ville helt klart sett på noe brukt, da det ofte er mulighet for å få med litt "ekstra" som bedre cymbaler osv. Pearl, Tama, Yamaha, Premier, Mapex, Sonor f.eks. lager gode og stabile sett, som det bør gå an å finne noen brukbare av på bruktbørsen...

 

Lykke til med tromminga! :thumbup:

 

EDIT: Må lære meg å lese litt nøyere før jeg skriver... Så på linken nå, og det Export settet ser veldig brukbart ut til prisen. Om det er i god stand, ingen ekstreme skader og kantene rundt tromme-shellene er fri for bulker/hakk (der hvor skinnene "hviler" oppå trommene), så ville jeg nok gått for det settet. :)

Endret av ZprMario
Lenke til kommentar

Vel, fant ut at jeg skrev 22x14, men på det settet var det ihvertfall 20x14, fiksa det nå :p

 

Vel AMD-Gnom, ta en tur på finn.no, søk på trommer og ta en titt.

Når du ikke vil bruke så mange penger vil jeg (som tidligere nevnt) gått for et brukt sett :)

 

Ang de stagger cymbalene syns jeg de var rent stygge, sikkert ikke no bra heller :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...