Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

Den store tromme-tråden

figure_02

Anbefalte innlegg

Et godt stemt DW-sett er nydelig å høre på mener nå jeg! (MIN mening, hver sin smak)

Kan jo hende du rett og slett var uheldig å få et ustemt sett, ikke vet jeg. Men mine erfaringer med DW er bare positive. Og nei, jeg har ikke DW trommer.

Sitter faktisk med et gammelt Tama Artstar EZ 6 trommerssett med Gibraltar rack

:love:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Enig med Sweet_Amber, de fleste store trommeprodusenter i dag har tam-oppheng o.l. som fungerer veldig greit. Optimounts er nok blant de bedre, men synes også Starcast (Tama), YESS (Yamaha) og I.T.S (Sonor), samt RIMS (Premier og flere andre custom produsenter) fungerer veldig godt.

Sonor er greie trommer det, har ikke så mye erfaring..

Ikke for å mase for mye, men har du sett/hørt Delite/Designer serien til Sonor? De er nok ganske mye mer enn greie trommesett, vil jeg si... Men som sagt folk er jo forskjellige og må få like det de vil. Men hadde f.eks. noen gitt meg valget mellom et Pearl Masterwork sett og et Sonor Designer, hadde valget faktisk vært enkelt for meg... Eneste problemet er vel at de har litt høy pris... For høy for meg i alle fall. Vinner jeg på lotto en gang derimot :p.

Men er enig i at DW er altfor overpriset. De låter bra om de er stemt godt, men har også hørt at det kan være vanskeligere å stemme de til å låte utrolig bra, enn f.eks. andre proff-sett, vet ikke om dette stemmer da, bare hørt fra andres erfaringer.

Selv holder jeg meg til Tama for øyeblikket, synes Starclassic serien er vanvittig tøffe trommer, både utseendemessig og lydmessig, samt at de har en stort sett fornuftig pris. Drømmen er en gang å også få tak i et pent brukt Granstar eller et Artstar Custom sett fra tidlig 90-tall, selvsagt med powertoms... :).

Endret av ZprMario
Lenke til kommentar

Ikke for å mase for mye, men har du sett/hørt Delite/Designer serien til Sonor? De er nok ganske mye mer enn greie trommesett, vil jeg si... Men som sagt folk er jo forskjellige og må få like det de vil. Men hadde f.eks. noen gitt meg valget mellom et Pearl Masterwork sett og et Sonor Designer, hadde valget faktisk vært enkelt for meg... Eneste problemet er vel at de har litt høy pris... For høy for meg i alle fall. Vinner jeg på lotto en gang derimot :p

Har hørt om designer serien, gjett om.. Har hørt et par albumer der trommisen har spilt med de og.. Trodde vi snakka om sånn "vanlige" sett jeg nå.. Mellom Masterworks og Sonor sin designer serie så hadde det vært lett valg for meg og, har allti hatt lyst på et sonor sett, men kommer ikke til å kjøpe et 3001 sett eller hva det heter liksom viss du skjønner.. Sikkert fin lyd i det, men skal jeg gå sonor så slår jeg på stortromma:P

Viss jeg bare nå får solgt settet mitt, så kan jeg begynne å spekulere og leke meg med tanken om å kjøpe nytt sett :)

Artstar sett, har ikke hørt så mye om dette bare annet enn at Lars Ulrich bruker dette ? Og noen andre trommiser og, har hørt snakk om Dave Grohl, sikkert kjempelyd i det... Og ja, tama sitt utseende.. fytti rakkern fargen på settet ditt er heeelt syyyk! Liker veldig godt lyden i MP sine trommer, har ikke hørt så mye annet av Starclassic - men vet ikke hvor mye EQ som er på dem da...

Lenke til kommentar

Vel, er jo sikkert fler gitar tråder og gitarister rundt om på forumet, det her er den første tromme-tråden jeg har sett, da er det vel greit å samle tromme-snakket i en tråd :)

Ang. diskusjonen om beste sett osv tror jeg det bare blir dumt å diskutere det, vær har sin smak. Det får man bare respektere ;)

Greit, det er forskjell på et Sonor Design og Tama Stagestar, men dere skjønnner hva jeg mener :p

Gleder meg veldig til å prøve Sonor jeg, har et yamaha sett fra før, med YESS tam opphenget (som jeg ikke liker).

Har et Tama Rockstar og et Pearl Export på skolen, men de blir aldri stemt osv.

Er det noe jeg vil forandre på i musikken på ungdomskolen er det mer fokusering på trommene.

Vi spiller bare de samme sangene hele tia, da sitter det en kar på pearl settet og slår på en ride/crash med en sånn stikke av plastikk, den andre på tama settet spiller bare en simpel 4/4 takt.

Uten fills, crasher eller noe.

Boooring :(

Lenke til kommentar
Er det noe jeg vil forandre på i musikken på ungdomskolen er det mer fokusering på trommene.

Vi spiller bare de samme sangene hele tia, da sitter det en kar på pearl settet og slår på en ride/crash med en sånn stikke av plastikk, den andre på tama settet spiller bare en simpel 4/4 takt.

Uten fills, crasher eller noe.

Boooring :(

spilte du trommer i musikken på ungdomsskolen?!

Rørte ikke trommene engang vi. spilte bare 3/4 forskjellige grep på gitaren en sjelden gang iblandt, og spilte litt fløyte... ellers var det bare dritt prosjekter om gammel klassisk musikk..

Er forresten helt enig med deg. Generelt mer instrumentalundervisning syns jeg hadde vært bra.. Og bedre kompetanse blandt musikklærere på ungdomsskoler :hrm:

Musikklærern min var en matte og naturfagslærer som tilfeldigvis kunne et par gitargrep, vil ikke akkurat si at han var egna til å være en musikklærer..

Lenke til kommentar

Vel, musikk læreren vår er en utrolig dyktig gitarist, han er bare musikk lærer.

Utrolig flink, men stort sett er det at han spiller noter på gitaren som vi skal skrive om :(

Tror ikke det er hans feil, vi spiller bare sånne utrolig simple ting fordi det nesten aldri er noen som kan spille noe instrument.

Men nå, som jeg faktisk kan spille trommer er det bare kjedelig :(

Lenke til kommentar
Enig med Sweet_Amber, de fleste store trommeprodusenter i dag har tam-oppheng o.l. som fungerer veldig greit. Optimounts er nok blant de bedre, men synes også Starcast (Tama), YESS (Yamaha) og I.T.S (Sonor), samt RIMS (Premier og flere andre custom produsenter) fungerer veldig godt.

Sonor er greie trommer det, har ikke så mye erfaring..

Ikke for å mase for mye, men har du sett/hørt Delite/Designer serien til Sonor? De er nok ganske mye mer enn greie trommesett, vil jeg si... Men som sagt folk er jo forskjellige og må få like det de vil. Men hadde f.eks. noen gitt meg valget mellom et Pearl Masterwork sett og et Sonor Designer, hadde valget faktisk vært enkelt for meg... Eneste problemet er vel at de har litt høy pris... For høy for meg i alle fall. Vinner jeg på lotto en gang derimot :p.

Men er enig i at DW er altfor overpriset. De låter bra om de er stemt godt, men har også hørt at det kan være vanskeligere å stemme de til å låte utrolig bra, enn f.eks. andre proff-sett, vet ikke om dette stemmer da, bare hørt fra andres erfaringer.

Selv holder jeg meg til Tama for øyeblikket, synes Starclassic serien er vanvittig tøffe trommer, både utseendemessig og lydmessig, samt at de har en stort sett fornuftig pris. Drømmen er en gang å også få tak i et pent brukt Granstar eller et Artstar Custom sett fra tidlig 90-tall, selvsagt med powertoms... :).

Sonor lager trommer som låter bra og som har shell av bra kvalitet. Men problemet er hardwaren, den funker til ingenting. Tomholdere som detter mange cm etter at man har skrudd dem til, skruer som man må skru til så hardt at man knapt får dem opp, dårlige løsninger, hhclutch som ikke sitter osv osv. Har brukt Delitetrommer ved mange anledninger, både på skolen i krsand, og når jeg har jobbet somm drumtech(leietrommer). Og vi har et designersett på jobben nå, grei lyd, men dårlige løsninger på alt av hardware.

MAsterworks er hipt ja!

Lenke til kommentar

Realplayer er jo ikke veldig populært, men for de som gidder å laste ned, eller allerede har det kan jeg anbefale videoene på www.mikemangini.com

EDIT: Ikke alle videoene er så kule, men hvertfall se på "Mike rehearsing to Here & Now) :dribble:

Endret av Edmanzor
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...