Gå til innhold

Den store tromme-tråden

figure_02

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Noen her som har noen tips til hvordan å lære seg å spille på dobbelpedal? Får det bare ikke til jeg... Veldig frustrerende da musikksmaken er av ekstrem metal sorten. Og har vet noen om øvelser for å spiller raskere på dobbelpedal?

MVh.

Øyvind

Stonekiller er en veldig effektiv øvelse for å lære seg å spille dobbelpedal. IKKE prøv å spill fortere enn hva du klarer.. ta det rolig. du finner sikkert noe info om stonekiller øvelsen på internet et sted

Lenke til kommentar

Pearl, er mestrene.. Ingen over og ingen ved siden av :) Trommene generelt, hardwaren, SUPERB! Det settet over der er av Masters serien og det er konge trommer.. Har et brx sett og er super fornøyd med det.. Men skal selge et nå, men ja.. Kan anbefale Pearl til alle uansett spillestil..

( http://www.musikkweb.no/musikkpraksis/ann/ads.php?aid=78724 ) host hark..

Håper dette hjalp noe.. Men trommer er smak og behag sånn at det er sagt da..

Lenke til kommentar
Pearl, er mestrene.. Ingen over og ingen ved siden av :) Trommene generelt, hardwaren, SUPERB! Det settet over der er av Masters serien og det er konge trommer.. Har et brx sett og er super fornøyd med det.. Men skal selge et nå, men ja.. Kan anbefale Pearl til alle uansett spillestil..

( http://www.musikkweb.no/musikkpraksis/ann/ads.php?aid=78724 ) host hark..

Vel man brenner vel for merket sitt, jeg syns Tama har bedre hardware enn pearl, og lyden i de ayotte custom trommene er min favoritt :love:

Lenke til kommentar

Masters er flotte trommer det, ingen tvil. Men at Pearl er de desidert beste, er jeg uenig i. Finnes ingen som definitivt er det beste trommemerket, kommer an på hvem man spør, hva man har vokst opp med osv. De har jo alle forskjellige løsninger som annerledes tamfester, hardware, måten de konstruerer shellene på og sånne ting, man kan kun egentlig stole på seg selv når det gjelder å finne det "beste" trommemerket.

Men hadde ikke sagt nei takk til et BRX/MRX sett... :)

Lenke til kommentar
Masters er flotte trommer det, ingen tvil. Men at Pearl er de desidert beste, er jeg uenig i. Finnes ingen som definitivt er det beste trommemerket, kommer an på hvem man spør, hva man har vokst opp med osv.

For å quote meg selv viss det går ann.

Men hardwaren er jo blitt kåra til beste osv osv gang på gang.. For eksempel opphenget til Premier er jo nyttesløst.. Spiller på et sett av artist serien engang i uken.. Må jo stille på tammen hvert 10'ende minutt.. Og såvidt som jeg vet så har tama og yamaha noe av det lignende opphenget, og jeg er litt tvilsom til det, selv om jeg aldri har prøvd det.. Og opphenget til pearl, det nyeste - optimount, altså du finner jo ikke noe som holder så godt som det..

Selve trommene, lyden.. Så tror jeg at du kan få samme lyd av et Starclassic ja, om ikke bedre.... Skjønner du poenget mitt?

Lenke til kommentar
Noen her som har noen tips til hvordan å lære seg å spille på dobbelpedal? Får det bare ikke til jeg... Veldig frustrerende da musikksmaken er av ekstrem metal sorten. Og har vet noen om øvelser for å spiller raskere på dobbelpedal?

MVh.

Øyvind

[/i]gjør den samme treningsmetoden som du pleier med armene!

men her er uansett et forslag som forhåpentligvis vil hjelpe:

L = Left fot

R = Right foot

Så spiller du sakte L-R-L-R-L-R-L-R osv. osv. i 10 min. helst med metronome som figure_02 nevte

dereter spiller du samme hastighet R-L-R-L osv. i 10 min.

når du føler at du mestrer det tempoet som du begynte med, så øker du sakte men sikkert, det er ingen vits i å stresse, for da blir du aldri god! :)

Når du har gjort disse øvelsene så kan du variere L'ene og R'ene så mye du vil, dette var bare et veldig basisk ekesmpel som var det aller første jeg lærte meg da jeg ville bli kjappere med hendene(men det funker på samme måte med føttene!)

Når du vil variere litt så kan du gjøre noe som blir kalt på engelsk for paradiddle som er jeg selføgelig har glemt hva er for noe..=/ dermed gir jeg sjangsen for noen som er mer utdannet enn meg til å ta over for meg!

Lenke til kommentar
Sonor og DWdrums sier nå jeg;)

Skal antagelig bestille et Sonor Force sett.

Gleder meg til å prøve noe nytt :)

SirAndrez, Yamaha og Tama har ikke like tam oppheng i det hele tatt, har et yamaha sett her, tom opphenget er helt greit liksom, men vanskelig å få dem sånn som du vil. Husker ikke hva alle disse heter, men tama har ihvertfall veldig god hardware, og tom opphenget er ikke likt som hos yamaha.

Her ser du rom opphenget til yamaha ganske bra, det er liksom en slags kule som du kav vri alle veier. kan godt ta et nær bilde av mitt sett, men har ikke kamera her nå.

yam_scaws2t57_fba.jpg

Tama

Tama%20StageStar%20Drum%20Kit%20Blue(Enlarge).jpg

Tama har mer at du liksom ''henger'' tammene på en krok.

Lenke til kommentar

Jeg har prøvd nesten alle de forskjellige tam-opphengene.. og jeg har aldri hatt noen problemer med noen. Alle fungerer helt flott på sine egne måter.

Eneste jeg har slitt med er skolen sitt remo sett som har en slags dårlig versjon av tama sin.

Jeg foretrekker jo selv Pearl hardware, siden det er jeg er vant med og sånt. Men alt dette er jo personlig, og det meste fungerer jo bra på forskjellige måter.

Lenke til kommentar
Sonor og DWdrums sier nå jeg;)

Sonor er greie trommer det, har ikke så mye erfaring..

Men DW, var på Ungdommens Kulturmønstring og spilte trommesolo, kom meg til fylkesmønstringa(rein improvisasjon, sugde back then though) og der hadde det et DW sett.. Jeg tenke.. Oj shitt.. konge sett da.. Sikkert fin lyd i det.. Men når jeg kom ned å skulle ta lydsjekk.. Å herlighet.. Ræva sett, var ikke stemt til 5 øre engang.. Hørte sikkert bra ut, men det var fordi lydmannen hadde peisa på med EQ, dem er sikkert feite når du tuner dem riktig, men kjøp eller Pacific, nesten samme trommene bare MYE billigere.. Du betaler mye bare for DW navnet... (okei, de syke finishen på de kitta som bare endorserer har er jo greit nok at de er dyrt men liksom, vanlige trommene, sykt dyrt)

You see what I mean?

Lenke til kommentar
SirAndrez, Yamaha og Tama har ikke like tam oppheng i det hele tatt, har et yamaha sett her, tom opphenget er helt greit liksom, men vanskelig å få dem sånn som du vil. Husker ikke hva alle disse heter, men tama har ihvertfall veldig god hardware, og tom opphenget er ikke likt som hos yamaha.

Her ser du rom opphenget til yamaha ganske bra, det er liksom en slags kule som du kav vri alle veier. kan godt ta et nær bilde av mitt sett, men har ikke kamera her nå.

Tama har ganske likt premier det da, kanskje en forbedret utgave.. Men Yamaha sitt liker jeg ikke.. Har lest at kulen der blir slitt ganske fort og det er ikke noe kult.. Syns jeg da :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...