Gå til innhold

Den store tromme-tråden


figure_02

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg kjøper ikke noe proffe trommer heller, et sonor force 2005 100% Birch med en ekstra tom og e2x basstrommer.

 

Vil ikke bruke så mye, men jeg får ikke inn fast inntekt, så hvis jeg kjøper færre proffe cymbaler en fler billigere så tar det laaaang tid før jeg får råd til noe nytt.

 

Har ca 20.000 fra konfirmasjonen, men vil ikke bruke alle...

 

De jeg viste ovenfor er serier til rundt 500-600 £ for 14'' Hats, 16, 18'' Crash, 20'' Ride og 18'' China....

 

Jeg vil helst ikke starte med noe mindre en det, men det må jeg hvis jeg skal kjøpe dyrere cymbaler...

 

Uansett, jeg er åpen for forslag ;)

Endret av figure_02
Lenke til kommentar

Skjønner desverre ikke helt hvorfor du skal ha 2 basstrommer heller.. Du har "nesten" nettopp begynt å spille.. Vet ikke om du har noe band heller.. Men viss du skal ha to basstrommer regner jeg med at du vil ha metalband.. Og syns jeg leste tidligere i tråden om at du ikke hadde band.. Da er det likegodt å kjøpe en dobbelpedal, spar litt penger.. Eneste som er ulempen med det er at du ikke får justert beateren helt i center punktet, det gjør ikke så vanvittig mye for deg hvertfall, vil jeg tro da, hehe.. Også sparer du mye styr med oppsetting osv osv :)

Lenke til kommentar

figure_02, sjekk pm! :)

 

Kan anbefale Meinl hvis noen er ute etter billige og gode cymbaler. Vurderte selv å skaffe meg et fullt sett med de tidligere, men ettersom jeg tenkte mer med følelser enn med lommeboka på det punktet, endte jeg opp med Paiste Signature cymbaler i stedet... Men hadde jeg valgt i dag (og cymbalmerker ikke spiller så stor rolle), så hadde jeg garantert gått for Meinl om man også vil bruke penger på andre ting. Amun/Bycanze/Raker/Soundcaster ++ cymbalene deres.... nydelige. Og endel billigere....

 

Ellers (snakker kanskje mest til figure_02 her, selv om det sikkert kan gjelde andre som er ute etter sett/nytt utstyr også) kan det være en fordel å moderere seg litt i starfasen. Et godt sett er fint, men det trenger ikke være det dyreste/største settet for å låte bra. Cymbaler derimot... helt annen sak. Så kan nok lønne seg å heller ikke skaffe seg så stort sett i begynnelsen, heller bruke pengene på gode cymbaler, så du slipper å bytte de seinere. For det er av erfaring mye tapte penger...

 

Men tross alt, det er opp til en selv. Overlever man med middelklassecymbaler (som noen også faktisk gjør), så er det jo fint. Men er egentlig få eksempler på det... Av oppsettet du foreslår, så er det eneste jeg kan tenke meg som det går an å forandre på (om du spiller hardere form for musikk da) er å ekskludere chinaen i starten. To crasher er nødvendig for hard musikk, for å balansere. Mulig det er old news, men om man kun bruker en crash cymbal, har den veldig lett for å gå fort i stykker når den brukes veldig ofte, som man pleier å gjøre i rock. En china cymbal har i hvertfall jeg klart meg mange år tidligere uten å ha, så det er absolutt noe å vurdere (kan jo seinere evt, bare bestille en 18" Wuhan fra en norsk butikk, koster rundt 500 kr og låter utrolig bra for heavy musikk i alle fall...)

Endret av ZprMario
Lenke til kommentar

jeg begynte å spille trommer for et par uker siden. Har et fullt greit sett, men mangler en basstrommepedal. Har lånt en hittil, men må få kjøpt meg en nå.

 

Noen tips?

 

Helst billig. Trenger absolutt ikke være no fancy i det hele tatt. er som sagt i startfasen.

 

Har allikevel vurdert tanken på en dobbelpedal, men virker som dette er ganske mye dyrere?

 

skal jeg bare kjøpe det billigste eller er det no viktig å styre unna?

Lenke til kommentar

Som selveste mario sier her så lønner det seg for de som spiller rock å ha to Crash cymbaler. Selv har jeg to A custom som jeg er dritfornøyd med :love:

Men jeg bruker fortsatt pearl hi-hat og en pearl cymbal som en sugen china. Jeg har heller ikke noen ride cymbal...Så når konf pengene kommer så blir det nok noe nytt.

 

Noe jeg er veldig sugen på, men som står sist på prioriteringslista :p er china cymbal. Nye Hi-hats og ride cymbal er nok litt viktigere

Lenke til kommentar
jeg begynte å spille trommer for et par uker siden. Har et fullt greit sett, men mangler en basstrommepedal. Har lånt en hittil, men må få kjøpt meg en nå.

 

Noen tips?

 

Helst billig. Trenger absolutt ikke være no fancy i det hele tatt. er som sagt i startfasen.

 

Har allikevel vurdert tanken på en dobbelpedal, men virker som dette er ganske mye dyrere?

 

skal jeg bare kjøpe det billigste eller er det no viktig å styre unna?

Du kan kjøpe min ;) Det er en Pearl pedal som fulgte med settet mitt som jeg kjøpte for et år siden. Den er bare brukt i et par måneder, og er god som ny.

 

Send PM hvis du er interesert

 

EDIT: Veldig bra nybegyner og viderekommede pedal, veldig enkel å justere og veldig god "feel"

Endret av SwEEt^AmbEr
Lenke til kommentar

For å ordne opp litt her, så er jeg ikke sååå ny som kanskje alle oppfater det som :p

 

Faren min er trommis, og han har et Yamaha Stage Custom her i hustet som jeg alltid har drivi å spilt litt på siden jeg var 10 eller no sånt, men det var først da jeg begynte på ungdomskolen (2 år siden) at jeg begynte seriøst, men da hadde jeg endel inne liksom. Fortsatt har jeg/pappa det Yamaha settet her, med en ride, hat og crash (bare ræva saker) og rundt begynnelsen av sommerferien kjøpte jeg dobbeltpedal.

 

Nå, som jeg har blitt konfimert og har bestemt meg på hva jeg skal bruke pengene på vil jeg kjøpe meg et eget sett med cymbaler.

 

Valget mitt falt på Sonor Force 2005, kikka først på Superstar, men 1. fargene på sonor settet var mye fetere 2. Det var billigere å oppgradere. og 3. Sonor settet er i 100 % Birch som jeg ikke har prøvd før, men som skal låte knall.

 

Etter mye fram og tilbake og mange pm utvekslinger med zprMario som har hjulpet meg veldig har jeg bestemt meg for:

 

Sonor Force 2005

============

 

- 2x 22x17,5 Basstrommer (jeg vil ha to bass fordi det ser mye tøffere ut og jeg syns det er diggere og lettere å justere enn dobbeltpedaler)

- 10x08, 11x09 og 13x10'' Tom-Toms.

- 16'' Gulv Tom

 

Div. Hardware, 3 galgestativer, hi-hat stativ, og et galge kobinert med tom stativ.

 

Meinl Raker Heavy eller Medium (har ikke bestemt meg helt, men jeg ga opp håpet om billige cymbaler, disse er også billige, men i følge zprmario er de knall til prisen, tror det var 800 £ for en serie med 14'' Hats, 16, 18'' Crash, 18'' China (har ikke bestemt meg for om jeg skal ta med en china) og 20'' Ride.

 

Tilsammen, med frakt og toll skal jeg få alt dette til døra mi for 2246 £ eller 17802 NOK om du vil.

 

Med chinaen 2461 £/19505 NOK.

 

Frakta er tatt røft, 200£.

 

Skal sende dem mail om og få det nøyaktig.

Endret av figure_02
Lenke til kommentar
jeg begynte å spille trommer for et par uker siden. Har et fullt greit sett, men mangler en basstrommepedal. Har lånt en hittil, men må få kjøpt meg en nå.

 

Noen tips?

 

Helst billig. Trenger absolutt ikke være no fancy i det hele tatt. er som sagt i startfasen.

 

Har allikevel vurdert tanken på en dobbelpedal, men virker som dette er ganske mye dyrere?

 

skal jeg bare kjøpe det billigste eller er det no viktig å styre unna?

Du kan godt kjøpe mine Maxtone dobbeltpedaler, det er no billige greier, men de er veldig stødige og enkle å tilpasse.

Kjøpte dem nye for ca 2.400, du kan få dem for 1.700 hvis du vil.

 

666Maxtonedp-2011%20kopi.jpg

 

Men det er klart, hvis du satte deg ned foran et sett fro 2 uker siden ville jeg ikke gått rett på dobbeltpedal, heller bli vant med en og bruke hi-haten pedalen flittig ;)

Endret av figure_02
Lenke til kommentar
For å ordne opp litt her, så er jeg ikke sååå ny som kanskje alle oppfater det som :p

 

Faren min er trommis, og han har et Yamaha Stage Custom her i hustet som jeg alltid har drivi å spilt litt på siden jeg var 10 eller no sånt, men det var først da jeg begynte på ungdomskolen (2 år siden) at jeg begynte seriøst, men da hadde jeg endel inne liksom. Fortsatt har jeg/pappa det Yamaha settet her, med en ride, hat og crash (bare ræva saker) og rundt begynnelsen av sommerferien kjøpte jeg dobbeltpedal.

 

Nå, som jeg har blitt konfimert og har bestemt meg på hva jeg skal bruke pengene på vil jeg kjøpe meg et eget sett med cymbaler.

 

Valget mitt falt på Sonor Force 2005, kikka først på Superstar, men 1. fargene på sonor settet var mye fetere 2. Det var billigere å oppgradere. og 3. Sonor settet er i 100 % Birch som jeg ikke har prøvd før, men som skal låte knall.

 

Etter mye fram og tilbake og mange pm utvekslinger med zprMario som har hjulpet meg veldig har jeg bestemt meg for:

 

Sonor Force 2005

============

 

- 2x 22x17,5 Basstrommer (jeg vil ha to bass fordi det ser mye tøffere ut og jeg syns det er diggere og lettere å justere enn dobbeltpedaler)

- 10x08, 11x09 og 13x10'' Tom-Toms.

- 16'' Gulv Tom

 

Div. Hardware, 3 galgestativer, hi-hat stativ, og et galge kobinert med tom stativ.

 

Meinl Raker Heavy eller Medium (har ikke bestemt meg helt, men jeg ga opp håpet om billige cymbaler, disse er også billige, men i følge zprmario er de knall til prisen, tror det var 800 £ for en serie med 14'' Hats, 16, 18'' Crash, 18'' China (har ikke bestemt meg for om jeg skal ta med en china) og 20'' Ride.

 

Tilsammen, med frakt og toll skal jeg få alt dette til døra mi for 2246 £ eller 17802 NOK om du vil.

 

Med chinaen 2461 £/19505 NOK.

 

Frakta er tatt røft, 200£.

 

Skal sende dem mail om og få det nøyaktig.

HÅPEr å få SEEE bildet av det settet når du får det!! :)

Lenke til kommentar
nå er jo cymbaler drit dyrt (for å si det mildt) i Norge.

 

de eneste proff cymbalene jeg eier er to A custom crasher og en A custom Splash.

Resten er pearl cymbaler som fulgte med settet. Og jeg er glad for at jeg kjøpte d dyre med en gang.

Du fikk nr. 666 :cry:

Hvordan finner man ut det? :p

 

EDIT: Post nr. 700! :dribble:

Endret av SwEEt^AmbEr
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...