Gå til innhold

Den store tromme-tråden


figure_02

Anbefalte innlegg

Noen som har sett den filmen med en tolvåring på trommer som spiller himla bra?

Han het ettellerannet med Junior :hmm:

 

+

 

Det er vel den som de driver å diskuterer rett ovenfor her! :p

 

Link på forrige side

 

+

 

Han het ettellerannet med Junior :hmm:

Tony Royster Jr. - Link til videoen på forrige side. ;)

 

=

 

En Lilleslem som er drita loddrett ut :blush:

Endret av lilleslem
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Snakk om trommerunker! Styggeste jeg har hørt på lenge. Greit nok, han kan slå fort, men ingenting passet sammen og det var ingen rytme i det. Patetisk!

Sikker på at du at det ikke er du som har rytme? Det virker litt sånn, ettersom at jeg så videoen nå, og gutten virker taktfast. Du påstår at han ikke har rytme i det hele tatt. Ta gjerne å plukk ut partier for oss, skal vi se om vi ser oss enige. :)

Enig i det der! Selv om han ble utbrent ganske fort, så var han jo veldig flink for sin alder (kanskje ettersom Dennis Chambers var hans lærer). Selvfølgelig er det er briefevideo, men den kan være rytmisk for det. Det syns jeg den var.

Ang det med utbrent så er vell han ikke akuratt det.. Mottoet hans er "Be Cool Stay In School" eller noe sånt.. Han går for tiden på skole, vet ikke helt om det er noe musikk skole han går på eller hva det er - men tviler på at han er utbrent :)

 

Og etter det jeg har hørt så er han SINNSYKT dyktig nå.. Er vell 18-19 år nå..

Lenke til kommentar

Det var ikke jeg men min fjortissbror som skrev det om han gutten på 12. Jeg har ikke hatt nett på noen dager, da jeg har vært litt på flyttefot osv, men jeg glemte autologinen på. Jeg har enda ikke sett særlig mye av videoen, men gutten virker virkelig dyktig (helt vanvittig flink til å være 12 år).

Menmen, til dere svin som misunte meg å ha møtt steve smith: :green:

(jeg er han i blått)

post-200-1125160358_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Var på øving med bandet i går.

Her er settet jeg øver med (tatt med Sony Ericsson W800i):

dsc000288ju.th.jpg

 

Gitaristen:

dsc000305ey.th.jpg

Hoh... Eh, vel du bør gjøre noe med de tamvinklene, det er helt klart. Prøv å få tammene nærmere hverandre, selv om det betyr at du må heve de litt. Er en vanlig begynnerfeil det der, problemet er bare for de som ikke får høre det tidligere, så kan de utvikle helt feil teknikk, det er ikke spesielt godt å slå slik på tammene i lengden, og kjappe tom-rolls er det jo omtrent bare å glemme med så stor avstand mellom tammene. Legger til et bilde eksempel her (fant bare et tilfeldig), så er det kanskje lettere å se (for all del, vil ikke virke ovenpå her, bare gi litt konstruktiv kritikk :thumbup: )

drumset_h.jpg

det er ikke mitt sett

Lenke til kommentar
Var på øving med bandet i går.

Her er settet jeg øver med (tatt med Sony Ericsson W800i):

dsc000288ju.th.jpg

 

Gitaristen:

dsc000305ey.th.jpg

Hoh... Eh, vel du bør gjøre noe med de tamvinklene, det er helt klart. Prøv å få tammene nærmere hverandre, selv om det betyr at du må heve de litt. Er en vanlig begynnerfeil det der, problemet er bare for de som ikke får høre det tidligere, så kan de utvikle helt feil teknikk, det er ikke spesielt godt å slå slik på tammene i lengden, og kjappe tom-rolls er det jo omtrent bare å glemme med så stor avstand mellom tammene. Legger til et bilde eksempel her (fant bare et tilfeldig), så er det kanskje lettere å se (for all del, vil ikke virke ovenpå her, bare gi litt konstruktiv kritikk :thumbup: )

drumset_h.jpg

det er ikke mitt sett

Men når det er du som spiller, tror jeg ikke eieren bryr seg så veldig om du forandrer det til det bedre ;)

Og det går alltids ann å sette de tilbake som de sto ^^

 

Hvis jeg nå skal kjøpe meg et sett, så vil jeg ikke bruke allverdens på cymbaler.

 

En av disse seriene hadde jeg tenkt.

 

- Zildjian ZXT Rock: 14'' Rock Hat 16, 18'' Rock Crash, 20'' Rock Ride, 18'' Total China

 

- Zildjian ZXT Div: 14'' Solid Hats, 16, 18'' Medium Thin Crash, 20'' Medium Ride, 18'' Total China

 

- Zildjian ZBT: 14'' Hats, 16, 18'' Crash, 20'' Ride, 18'' China

 

- Paiste Alpha Power: 14'' Hats, 16, 18'' Crash, 20'' Ride, 18'' China

 

- Meinl Classic: 14'' Powerful Ride, 16, 18'' Powerful Crash, 20'' Powerful Ride,

18'' China.

 

- Sabian XS20 Div: 14'' Regular Hat, 16, 18'' Medium Thin Crash, 20'' Medium Ride, 18'' China, 10'' Splash.

 

- Sabian XS20 Rock: 14'' Rock Hats, 16, 18'' Rock Crash, 20'' Rock Ride, 18'' China

 

Hva tror dere? :p

Lenke til kommentar

dessverre figure_02, jeg har så lite peiling på symbaler at jeg skams å kalle meg selg for en trommis!

 

EDIT: Siden jeg alerede har postet så istedefor å poste en gang til så vil jeg benytte anledningen til å si hvorfor jeg ikke spiller så mye nå for tiden:

 

Lydnivået på trommespilling er ekstremt høyere en gitarister/andre slags instrumenter, og vi har fått nye naboer som jeg ikke kjenner..å jeg vet ikke hvor gdt de eventuelt kan høre meg. Tror ikke de kan høre meg så godt innenfra så det er ikke mitt største "problem" Er mer "bekymret" for forbigående utenfor..for jeg er soppas dårlig at jeg ikke vil andre skal høre meg..det er egentlig bare det..høres litt pinglete ut, men sånn er det..=/

Endret av MGS3
Lenke til kommentar

her er gamle bilder av mitt sett:

 

Trommer.jpg

 

Trommer3.jpg

 

trommer.jpg

 

trommer2.jpg

 

før dere sier noe om hvor tragisk det er, så vil jeg gjerne påpeke at disse bildene er over 1 år gamle, og siden da her jeg fått nye trommeskinner og omplassert noen symbaler og tom tomene

Endret av MGS3
Lenke til kommentar

Cymbal skrivest med C ikke symbal, men Cymbal.. Og cymbalene var ikke det verste der, men fytti grisen for noen vinkler på trommene.. Du har ikke skrevet noe om det men viss du ikke har det alt, fiks det ASAP!

 

Og til figure2, som Sweet Amber sier så er det helt rett at det er mye bedre å kjøpe proff cymbaler til å begynne med.. Viss du kjøper bruklige skinn og bruker litt tid på å stemme dem så kan du få hvilket som helst sett til å låte kult :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...