Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

Den store tromme-tråden

figure_02

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg bruker noe som heter Vater Tape eller noe sånt.. Får ikke blemmer lenger, men viss det skulle skje så greit å ha... 

Kan skrive under på at Masters er gode sett.. Selger mitt nå til en god pris, pga størrelsene passer ikke meg.. Får se om det ikke blir et nytt masters :)

har du bildet?

http://www.pearldrummersforum.com/showthread.php?t=96949

http://www.pearldrummersforum.com/showthread.php?t=90289

Den svarte 12" er fra gamlesetet.. Litt dårlige bilder, tar nye snaart... :)

Lenke til kommentar
Noen som vet om Sabian AAX Metal Serien er et bra valg?

De hadde 16, 18'' crash og 20'' ride i serien.

Da tenkte jeg å legge til Sabian AAX Stage Hats og bare AAX 18'' China.

Er det bra valg? Tror dere chinaen er litt for liten (skal bare ha en i første omgang).

Spiller prog/metal.

Jeg hadde heller gått for den vanlige aax-serien. Xplosion crashene er herlige. Det er generellt en fin serie, så jeg hadde nok valgt den framfor Metal. Har en del erfaring og har prøvd begge deler :roll: HHX-greiene er helt suverene, særlig til metal, men de ligger jo også i en annen prisklasse :no:

Lenke til kommentar

Hmm...både AAX Metal, Stage, Studio og Xplosion er helt lik prisklasse.

Dere syns kanskje det er litt rart, men jeg er veldig ''jålete'' når det gjelder trommer. Dvs at alle trommene og hardwaren skal være i samme merke, samme med cymbalene. De skal også være i samme serie.

På den tyske sia har de ikke AAX metal China eller Hats, og AAXplosion har de bare i tre forskjellige crasher (16, 17, 18).

Stage serien har alt jeg trenger, 14'' Hats, 16 og 18'' Crash, 20'' Ride.

Er ikke noe som heter AAX Stage China da, men da får jeg vel nøye meg med en vanlig AAX.

Er Stage serien no tess?

Endret av figure_02
Lenke til kommentar
Herr Brun, Selv om man ikke spiller en rytme konstant betyr ikke det at det er dårlig. prøv å hør på noe som ikke stadig spiller 4/4 takt.

Jazz eksempelvis

Jeg hører mye på jazz. Er medlem i Narvik jazzklubb og er på det meste av konserter her i byen... Jeg har hørt veldig mange sære takter, og spilt veldig sære takter, men det der hørtes rett og slett ikke bra ut.

Lenke til kommentar
Hmm...både AAX Metal, Stage, Studio og Xplosion er helt lik prisklasse.

Dere syns kanskje det er litt rart, men jeg er veldig ''jålete'' når det gjelder trommer. Dvs at alle trommene og hardwaren skal være i samme merke, samme med cymbalene. De skal også være i samme serie.

På den tyske sia har de ikke AAX metal China eller Hats, og AAXplosion har de bare i tre forskjellige crasher (16, 17, 18).

Stage serien har alt jeg trenger, 14'' Hats, 16 og 18'' Crash, 20'' Ride.

Er ikke noe som heter AAX Stage China da, men da får jeg vel nøye meg med en vanlig AAX.

Er Stage serien no tess?

Det er jo viktig at ting klinger bra sammen, så sånn sett er det ikke dumt å være pirkete på serie. Xplosion crashen lages imidlertid i flere størelser, og det samme gjelder for de andre. Sjekk her påSabians hjemmesider :thumbup:

Lenke til kommentar
Ja, vet at de lages i flere størrelser, mente at på den tyske sia www.thomann.de solgte de bare Xplosion Crasher.

Eneste komplette serien de hadde i AAX var Stage og Studio.

Om studio serien sa de at den passet for lav spilling.

Altså ikke det jeg har tenkt til :p

Lav spilling? De har litt kortere sustain, men det er vel bare tøft syns jeg :yes:

Lenke til kommentar
Snakk om trommerunker! Styggeste jeg har hørt på lenge. Greit nok, han kan slå fort, men ingenting passet sammen og det var ingen rytme i det. Patetisk!

Sikker på at du at det ikke er du som har rytme? Det virker litt sånn, ettersom at jeg så videoen nå, og gutten virker taktfast. Du påstår at han ikke har rytme i det hele tatt. Ta gjerne å plukk ut partier for oss, skal vi se om vi ser oss enige. :)

Lenke til kommentar
Snakk om trommerunker! Styggeste jeg har hørt på lenge. Greit nok, han kan slå fort, men ingenting passet sammen og det var ingen rytme i det. Patetisk!

Sikker på at du at det ikke er du som har rytme? Det virker litt sånn, ettersom at jeg så videoen nå, og gutten virker taktfast. Du påstår at han ikke har rytme i det hele tatt. Ta gjerne å plukk ut partier for oss, skal vi se om vi ser oss enige. :)

Enig i det der! Selv om han ble utbrent ganske fort, så var han jo veldig flink for sin alder (kanskje ettersom Dennis Chambers var hans lærer). Selvfølgelig er det er briefevideo, men den kan være rytmisk for det. Det syns jeg den var.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...