Gå til innhold

Den store tromme-tråden


figure_02

Anbefalte innlegg

Har nettop spilt i en 2-3 timer med bandet, og henda mine er helt ødelagt. Hud faller av og det kommer blemmer. Dette er noe som har begynt å skje ganske ofte i det siste pga. at jeg har begynt å spille veldig mye mer. Noen som har noen tips til hvordan jeg kan unngå dettte? sportsteip?

 

det gjør vondt.. :(

teip på trommestikken kansje? eller det vil kanjse gjøre det være, jeg vet ikke..

 

eller hvis det holder på ganske lenge kansje du kan vurdere å kjøpe trommehansker? bare noen forslag :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg skal prøve sportsteip hvertfall, trommehansker har jeg hørt man mister litt "feel" av, noen som mener det?

har aldri prøvdt det, og har ingen erfaringer, men kan tenke meg at det spør hviklen typer du velger... det jeg har hørt at du mister litt kontrollen, ja, men har også hørt at hansker forbedrer spillingen, men nå skal jeg ikke si noe sikkert! :)

Lenke til kommentar
teip på trommestikken kansje? eller det vil kanjse gjøre det være, jeg vet ikke..

 

eller hvis det holder på ganske lenge kansje du kan vurdere å kjøpe trommehansker? bare noen forslag :)

IKKE bruk teip på trommestikkene, det bare øker friksjonen på fingrene. Hvis gnagsår og vannblemmer er et problem, så bruk teipen på fingrene (de utsatte stedene). Det beste er imidlertid om du løser opp grepet på stikkene. Med det optimalet grepet, så blir det minimalt med friksjon.

Lenke til kommentar
Det jeg lurer på nå (henvender meg til ZprMario) er det med Moms frakt ovs, hvor mye skulle det bli å få dette her hjem på døra?

Hmm, de ekstra trommene til settet der er dyrere enn Sonor settet så i så fall er det nok litt mer. Men det du gjør er at du tar den summen du fikk der (1906) og ganger med 0,84. Da trekker du med andre ord fra de tyske 16%, som de gjør automatisk når du bestiller fra utlandet. Så kommer frakt i tillegg, på mitt sett kom det på 120 euro. Settet mitt har størrelsene 22/10/12/14/16 +skarptromme og et tamstativ. Kommer altså et frakttillegg på en ekstra basstromme +hardware på ditt eksempel. De har en fast pris på 18 euro per eske, pluss 2,6 euro per kg eskene veier. Så i verste fall vil jeg anta settet ditt kan komme på rundt 160-170 euro (det kan man jo også spørre de på mail om først for å få et prisforslag). Legg så frakt og sum sammen, og gang det med 1,25, for å få pris inkl. norsk moms... (de tar også moms for frakt). Da har du totalpris, koster ikke mer å få de sendt til din dør.

 

Om du lurer på mer så kan vi heller ta det på PM, blir kanskje litt mye konkret informasjon her, sikkert kjedelig for mange å lese :p .

Endret av ZprMario
Lenke til kommentar
Var på øving med bandet i går.

Her er settet jeg øver med (tatt med Sony Ericsson W800i):

dsc000288ju.th.jpg

 

Gitaristen:

dsc000305ey.th.jpg

Hoh... Eh, vel du bør gjøre noe med de tamvinklene, det er helt klart. Prøv å få tammene nærmere hverandre, selv om det betyr at du må heve de litt. Er en vanlig begynnerfeil det der, problemet er bare for de som ikke får høre det tidligere, så kan de utvikle helt feil teknikk, det er ikke spesielt godt å slå slik på tammene i lengden, og kjappe tom-rolls er det jo omtrent bare å glemme med så stor avstand mellom tammene. Legger til et bilde eksempel her (fant bare et tilfeldig), så er det kanskje lettere å se (for all del, vil ikke virke ovenpå her, bare gi litt konstruktiv kritikk :thumbup: )

drumset_h.jpg

Endret av ZprMario
Lenke til kommentar
Har nettop spilt i en 2-3 timer med bandet, og henda mine er helt ødelagt. Hud faller av og det kommer blemmer. Dette er noe som har begynt å skje ganske ofte i det siste pga. at jeg har begynt å spille veldig mye mer. Noen som har noen tips til hvordan jeg kan unngå dettte? sportsteip?

Ikke bruk teip, ikke bruk hansker, det bare minsker grepet ditt. Blemmer er noe dritt, men den beste løsningen er å spille ofte. Har samme problem etter hvert lengre avbrudd. Huden din blir hardere når du spiller oftere, så det problemet løses naturlig. Men ja, lemmer er noe dritt når du har det. En gang hadde jeg en blemme før jeg skulle spille konsert. Etter konserten hadde den fylt seg med blod og var drit full. Eneste løsningen mot proppfulle blemmer er en veldig varm nål eller kniv.

Lenke til kommentar
Har nettop spilt i en 2-3 timer med bandet, og henda mine er helt ødelagt. Hud faller av og det kommer blemmer. Dette er noe som har begynt å skje ganske ofte i det siste pga. at jeg har begynt å spille veldig mye mer. Noen som har noen tips til hvordan jeg kan unngå dettte? sportsteip?

Ikke bruk teip, ikke bruk hansker, det bare minsker grepet ditt. Blemmer er noe dritt, men den beste løsningen er å spille ofte. Har samme problem etter hvert lengre avbrudd. Huden din blir hardere når du spiller oftere, så det problemet løses naturlig. Men ja, lemmer er noe dritt når du har det. En gang hadde jeg en blemme før jeg skulle spille konsert. Etter konserten hadde den fylt seg med blod og var drit full. Eneste løsningen mot proppfulle blemmer er en veldig varm nål eller kniv.

jeg ville heller brukt sportsteip når det blir ganske ille, for å slippe å få så sinnsyke blemmer. bruk det et par dager (kun når du spiller da selvfølgelig), og blemmene vil forsvinner ganske fort..

 

funker hvertfall fett for meg. fikk mye blemmer for en ukes tid siden. Da brukte jeg sportsteip de neste 2 dagene da jeg spilte, og hendene ble overaskende mye bedre.. Har ikke brukt mer sportsteip siden da. det blir jo sikkert lengere intervaller mellom hver gang blemmene dukker opp etterhvert iogmed at jeg spiller jevnt og hendene venner seg til det.

Lenke til kommentar

Master er ekstremt flotte trommer, spiller på et sett hos trommelæreren min.

 

Takk for alle tipsene mot blemmer :thumbup: Jeg skal prøve en gang til helt vanlig, og hvis det blir like ille så prøver jeg sportsteip et par ganger, også et par ganger uten igjen. Jeg skal legge inn raport ;)

 

Fant denne videoen av en 12-åring :ohmy: :

My Webpage

Lenke til kommentar
Jeg bruker noe som heter Vater Tape eller noe sånt.. Får ikke blemmer lenger, men viss det skulle skje så greit å ha...

 

Kan skrive under på at Masters er gode sett.. Selger mitt nå til en god pris, pga størrelsene passer ikke meg.. Får se om det ikke blir et nytt masters :)

har du bildet?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...