Leo_Khenir Skrevet 13. juli 2011 Rapporter Del Skrevet 13. juli 2011 (endret) 30 kilo? :o Hvor mange cymbaler var det egentlig? Må ha vært en ti-tolv cymbaler? Jeg har begynt å se på Tama Warlord-skarpene. Jævla pene, om jeg skal få si det selv: Bare synd de er grisedyre... Edit: sound sample Endret 13. juli 2011 av Leo_Khenir Lenke til kommentar
Diskutant Skrevet 13. juli 2011 Rapporter Del Skrevet 13. juli 2011 Prisen på den der? Lyden synes jeg ikke var perfekt, men ganske grei.. Stilig var den! Lenke til kommentar
Leo_Khenir Skrevet 13. juli 2011 Rapporter Del Skrevet 13. juli 2011 (endret) 9000 fra Evenstad. 9800 fra Norsk musikk. Dyr fornøyelse Endret 13. juli 2011 av Leo_Khenir Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 13. juli 2011 Rapporter Del Skrevet 13. juli 2011 30 kilo? :o Hvor mange cymbaler var det egentlig? Må ha vært en ti-tolv cymbaler? Jepp det var alle han hadde med seg til gigen. Baggen sto under et bord mens han var og bestilte pils i baren, kom tilbake var hele baggen borte. Som om noen trenger masse symbaler, liksom.. Lenke til kommentar
Diskutant Skrevet 13. juli 2011 Rapporter Del Skrevet 13. juli 2011 30 kilo? :o Hvor mange cymbaler var det egentlig? Må ha vært en ti-tolv cymbaler? Jepp det var alle han hadde med seg til gigen. Baggen sto under et bord mens han var og bestilte pils i baren, kom tilbake var hele baggen borte. Som om noen trenger masse symbaler, liksom.. Du får peng for å selge cymbaler, vet du Jeg hadde i hvert fall ikke takket nei til en bag fullpakket med dyre cymbaler Lenke til kommentar
Leo_Khenir Skrevet 19. juli 2011 Rapporter Del Skrevet 19. juli 2011 Er vel ingen av dere som bruker Vic Grip-stikker? Lenke til kommentar
Gaarulf Skrevet 19. juli 2011 Rapporter Del Skrevet 19. juli 2011 Nope, men høres egentlig ganske stas ut. Lenke til kommentar
Leo_Khenir Skrevet 19. juli 2011 Rapporter Del Skrevet 19. juli 2011 (endret) Jeg og synes det. Vurderer å bestille meg et par for å teste, og også et par Charlie Benante signaturstikker for å se om de er noe tess. Benante-stikkene: 16 5/8" lengde, .625" tykkelse. Svart Vic Grip nederst, og en litt spesiell taper, som visstnok skal være helt konge for de som crasher mye (crashriding og sånt). Endret 19. juli 2011 av Leo_Khenir Lenke til kommentar
Freddemor Skrevet 19. juli 2011 Rapporter Del Skrevet 19. juli 2011 VicGrip = Blistersticks! Spesielt innenfor rask/teknisk (metall)! Mye friksjon og fuktighet... Ikke helt min greie, men man finner aldri "the ultimate pair" om man ikke prøver alt! Personlig synes jeg man får mye igjen for å finpusse holdeteknikk fremfor andre hjelpemidler, nå er jeg rimelig gammeldags óg da... Hvis du har et lett men kontrollert grep om stikka, vil du bruke mindre energi, og derfor få bedre kontroll, fart og utholdenhet! Lenke til kommentar
jubb Skrevet 26. juli 2011 Rapporter Del Skrevet 26. juli 2011 (endret) Vurderer og kjøpe meg tank/hapi/hang drum. Syntes det virker veldig kult å gjøre melodier med ett perkusjonsinstrument. Merkelig nok er det nokså ukjent. Selges det i butikker i skandinavia noen plasser? Og er det noen som vet om noen plasser man kan få det uten å ruinere seg? Noen som har prøvd en slik? http://www.youtube.com/watch?v=TQXn5ba0aT8 Endret 26. juli 2011 av jubb 1 Lenke til kommentar
Leo_Khenir Skrevet 3. august 2011 Rapporter Del Skrevet 3. august 2011 (endret) Lux i Nekromantix/Sacred Storm har seriøse skillz: Edit: Kan legge til at Lux er regjerende WFD-mester (World's Fastest Drummer) i Open Hands, dameklassen, med 901 singlestrokes på ett minutt. Endret 3. august 2011 av Leo_Khenir Lenke til kommentar
Gaarulf Skrevet 4. august 2011 Rapporter Del Skrevet 4. august 2011 Så jo faktisk digg ut å spille med høye hæler! Lenke til kommentar
Leo_Khenir Skrevet 4. august 2011 Rapporter Del Skrevet 4. august 2011 "Heel up" får en ny mening. 1 Lenke til kommentar
Landeplagen Skrevet 4. august 2011 Rapporter Del Skrevet 4. august 2011 Noen som har tips for å lære seg heel-up teknikken? Jeg bruker aldri denne, da det mest naturlige for meg blir heel-down. Får til heel-up til nød dersom det er snakk om en rask dobbelbass-rytme, men ellers blir timingen helt feil. Kanskje bare vanesak? Lenke til kommentar
Freddemor Skrevet 5. august 2011 Rapporter Del Skrevet 5. august 2011 Vurderer og kjøpe meg tank/hapi/hang drum. Syntes det virker veldig kult å gjøre melodier med ett perkusjonsinstrument. Merkelig nok er det nokså ukjent. Selges det i butikker i skandinavia noen plasser? Og er det noen som vet om noen plasser man kan få det uten å ruinere seg? Noen som har prøvd en slik? http://www.youtube.com/watch?v=TQXn5ba0aT8 Jeg har ikke mye peiling på dette, men er veldig interessert! Etter litt kjapp søking fant jeg ut at det er ganske kostbare saker. Men jeg har ikke funnet forhandlere i norge/Norden... Leo Khenir: Noen som har tips for å lære seg heel-up teknikken? Jeg bruker aldri denne, da det mest naturlige for meg blir heel-down. Får til heel-up til nød dersom det er snakk om en rask dobbelbass-rytme, men ellers blir timingen helt feil. Kanskje bare vanesak? Jeg spilte også heel-down før, men har gått mer over til heel up. Bruker fortsatt heel-down på tricky saker med mye tight bursting, for eks bleed som referanse. Grunnen til at jeg gikk over var for å få mer kraft og punch (generelt kulere lyd), da ble det helt naturlig overgang til heel-up. Hvordan bruker du lårene? Jeg bruker mye mer lår nå enn med heel-down, hvis du prøver å få med lår tror jeg mye er gjort. Jeg løfter de ikke mye, men lar de være med på leken. Husk at helen ikke trenger å være mer enn så vidt løftet fra bakken, i motsetning til frk Lux 1 Lenke til kommentar
Leo_Khenir Skrevet 5. august 2011 Rapporter Del Skrevet 5. august 2011 Det er jo et poeng Fredde har der. I heel-up så er det hofte/lår som gjør bevegelsen, mens heel-down så blir det mer naturlig ankelen. Synes også det er enklere å holde lengre dobbelbasspartier i heel-up. Lenke til kommentar
Freddemor Skrevet 5. august 2011 Rapporter Del Skrevet 5. august 2011 ...Kanskje også spesielt i raske partier? Har det sånn selv! Det er i all hovedsak også lurt å tenke på en viss balanse i bena, om det dreier seg om Hihat og basstromme, eller to basstrommepedaler. For eks: hvis jeg vil ha et fast mønster med hihat der den går i 4-deler, mens hånda kanskje går i 8-deler på riden, lar jeg helen gå opp og ned hele tiden, og løfter foten på firedelene. Litt vanskelig å forklare, men det blir også på en måte som heel-up. Heel-down på Hihat har jeg også gitt opp, da jeg synes det blir for veik lyd og lite tight! Lenke til kommentar
Leo_Khenir Skrevet 22. august 2011 Rapporter Del Skrevet 22. august 2011 Gud hjelpe meg så fett Ruff-trommesettet til Kenneth Kapstad er: (Akryltrommer, fargen heter "Arctic frost" eller noe sånt, og er ikke like gjennomsiktig som vanlige akryltrommer. But still) 1 Lenke til kommentar
Gaarulf Skrevet 22. august 2011 Rapporter Del Skrevet 22. august 2011 Noen som har erfaringer med Basix trommestikkene fra trommeslager.no? Bestilte nettop 24 par derifra.... Lenke til kommentar
Diskutant Skrevet 22. august 2011 Rapporter Del Skrevet 22. august 2011 (endret) Noen som har erfaringer med Basix trommestikkene fra trommeslager.no? Bestilte nettop 24 par derifra.... Pleier være lurt å teste ett par før du bestiller 24? Endret 22. august 2011 av Diskutant Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå