Gå til innhold

Den store tromme-tråden


figure_02

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ja det er ett helt rått sett... Yellows sparkle tror jeg fargen heter eller noe sånt..

 

http://209.25.203.234/showthread.php?t=885...=yellow+sparkle Viss du ser litt lenger ned så ser du bilder av det :)

 

Specs,

 

Dennis Chambers Reference Kit

Yellow Sparkle finish

22x16 bass drum

20x16 bass drum

10x8 tom

12x8 tom

13x9 tom

14x14 floor tom

16x16 floor tom

18x16 floor tom

20x14 gong bass drum

14x6.5 snare drum

Endret av SirAnderz
Lenke til kommentar

Tøffe de Reference trommene der, men etter det jeg har hørt rykter om, er de ikke så revolusjonerende og ekstremt mye bedre enn Pearl Masters serien som den var hypet opp til. I alle fall etter det jeg har fått inntrykk av fra de som har prøvd det da, er på Pearl forumet jeg også forresten... Petrez84 er meg.

 

Er som sagt så godt som umulig å hevde noen er best på trommer, ettersom det finnes så utrolig mange ulike stilarter, og ingen er best i alt. F.eks så tviler jeg på at en ekstrem jazz trommis bare kan sette seg ned en dag og spille like godt speed/death/progressiv metal som de som allerede har spesialisert seg for den stilen. Og hva skulle man ellers dømt etter da? Tekniske chops? Hvor mange slag per minutt de klarer? Musikalitet? Man hører jo at dette er en umulig oppgave. Musikk er jo ingen sport, ingen er best på sine instrumenter, Alt kommer an på hvor godt publikum der ute liker musikken, og ettersom alle har forskjellig smak, vil de fleste sette forskjellige trommiser øverst på sin favorittliste. Sånn kommer det nok alltid til å være...

 

Kan legge til at favorittene mine nå for tiden er Dave Weckl, Tomas Haake, Mike Portnoy, Thomas Lang og Carter Beauford.

Min lille mening :thumbup:

Endret av ZprMario
Lenke til kommentar
Tøffe de Reference trommene der, men etter det jeg har hørt rykter om, er de ikke så revolusjonerende og ekstremt mye bedre enn Pearl Masters serien som den var hypet opp til. I alle fall etter det jeg har fått inntrykk av fra de som har prøvd det da, er på Pearl forumet jeg også forresten... Petrez84 er meg.

 

Er som sagt så godt som umulig å hevde noen er best på trommer, ettersom det finnes så utrolig mange ulike stilarter, og alle er ikke best i alt. F.eks så tviler jeg på at en ekstrem jazz trommis bare kan sette seg ned en dag og spille like godt speed/death/progressiv metal som de som allerede har spesialisert seg for den stilen. Og hva skulle man ellers dømt etter da? Tekniske chops? Hvor mange slag per minutt de klarer? Musikalitet? Man hører jo at dette er en umulig oppgave. Musikk er jo ingen sport, ingen er best på sine instrumenter, Alt kommer an på hvor godt publikum der ute liker musikken, og ettersom alle har forskjellig smak, vil de fleste sette forskjellige trommiser øverst på sin favorittliste. Sånn kommer det nok alltid til å være...

 

Kan legge til at favorittene mine nå for tiden er Dave Weckl, Tomas Haake, Mike Portnoy, Thomas Lang og Carter Beauford.

Min lille mening :thumbup:

WORD :w00t:

Lenke til kommentar

Kaller meg for duck3rs.. Har forresten nettopp fått masters trommesettet mitt :D ser link i signatur..

 

Men ZprMario, er enig - det er så sinnsykt mye du kan dømme ut ifra, men tenkte på allround, hvor god er man teknisk, for eksempel viss man hiver ut en låt så er det konkuranse om hvem som klarer å spille best til den låten teknisk vs groove viss du skjønner, men ja.. går vell ikke ann å kåre en beste trommis..

 

Satt akuratt iste og tenkte på hvorfor ingen hadde nevnt Carter Beauford(hørte på the dave matthews band) han og er definetivt en av mine yndlingstrommiser... sammen med også Dave Weckl og "The dave weckl band"

 

Har hørt det greiene der og om Reference trommene om at de ikke er så bra - men vi får vell vente å se.. Du kan KANSKJE få den fargen viss du bestiller et MasterWorks sett.. Men tror det var one of a kind da men..

 

Hvem er du der Mikal? Nei nå siden jeg er i trondheim så skal jeg benytte meg av muligheten å stikke på tre45 så jeg tror jeg stikker snart..

 

snakkes folkens :O)

Lenke til kommentar

Jeg er Mikal på Pearl forumet :)

 

Ja, hvis du bestiller MasterWorks så kan du få den fargen. Da kan du nesten få hvilken som helst farge, over for eks. Bubinga eller Tamo. Grisefett!

 

Carter Beauford er også veldig god. Dave Weckl er helt klart i toppen også.

Lenke til kommentar

Nei det tror jeg ikke.. Eneste jeg har hørt han spille i er Chick korea bandene og The Dave Weckl band.. Noen som har litt meir peiling om dette?

 

Mikal, ja men jeg tror jeg leste på forumet at det var umulig da og... Søk på yellow eller på Dennis Chamber reference kit eller noe sånt... Rettere sagt i den tråden jeg posta link til for en liten stund siden :p Men ja... Bubinga over tamo er konge farge...

Lenke til kommentar

figure_02: Nei, du tenker nok på Dave Grohl. Dave Weckl er annerkjent som en av de mest teknisk begavede jazz-trommisene der ute, har ofte fått hakeslepp av å se han spille. "Flyter" liksom over trommene når han spiller. Han er mest kjent fra sitt eget band, Dave Weckl Band, samt Chick Corea. Har også noen tromme-instruksjons/opplærings videoer ute.

 

Noen av dere som har besøkt Pearl forumet nylig? Totalt kaos der inne... "¤%&" terrorist-hackere... :cry:

Endret av ZprMario
Lenke til kommentar

Har merka det med kaoset.. Kan de ikke vAkne snart A fikse det? :p Viste faktisk ikke det Mikal, men jeg trodde Tamo over bubinga var noe.. Men sikkert jeg som tar feil :p

 

Noen som har sett de nyeste filmene til Dave Weckl? ForsAvidt de gamle og da.. Har sett Back to basics, the next step, a natural evolution / how to practice og a natural evolution / how to develope your own sound.. OgsA har jeg nesten alle trommevideoene til Mike Portnoy, Har ogsA noen trommevideoer med litt mindre kjente trommiser men som ogsA er nyttige :)

Lenke til kommentar

Ok, takk ZprMario ;)

Har et par sånne trommefilmer av Mike Portnoy jeg og.

Når han spiller i studio.

Har Dance of Eternety og New Millenium, på dance spiller han en sykt fet groove, ihvertfall på startem. Skjønner ikke hvordan han klarer å skifte fort nok til den hit-hat 'virvelen' som han gjør innimellom.

Har prøvd; Det går bare ikke :(

Lenke til kommentar
Ok, takk ZprMario ;)

Har et par sånne trommefilmer av Mike Portnoy jeg og.

Når han spiller i studio.

Har Dance of Eternety og New Millenium, på dance spiller han en sykt fet groove, ihvertfall på startem. Skjønner ikke hvordan han klarer å skifte fort nok til den hit-hat 'virvelen' som han gjør innimellom.

Har prøvd; Det går bare ikke :(

Det går nok, men det er ekstremt vanskelig. Fikk forresten låne dobbeltpedalene til en kompis i dag, fantastisk morsomt å spille med det! :w00t:

Dave Weckl er forøvrig en fantastisk flink trommis. Han har noen sykt fete rytmer i en del av instruksjonsvideoene hans. Snakk om å ganske enkelt være begavet!

 

Herr Brun

Lenke til kommentar

Figure_02, det første du må gjøre, er å forstå tidssignaturen i begynnelsen. Etter det kan du prøve og spille en basic rytme i den tidsignaturen, og etter alt dette, så kan du prøve deg på selve Dance of Eternity grooven i begynnelsen.

Jeg skal prøve og få opp en lydfil av det i sakte kino.

 

I grooven på begynnelsen, er det to "barer". Den ene baren er i 15/8 og den andre er i 13/8.

Lenke til kommentar

Hei igjen.

 

Fikk til et opptak av grooven men ikke forvent god kvalitet :p (ikke spør hvorfor).

 

Husk, jeg spilte ikke med metronom, plus at det er sikkert ikke 100% riktig(det mangler en splash der inne, men den har jeg ikke på det elektriske trommesettet. Men det er jaggu riktig nok!)

Dance.zip

Lenke til kommentar

Tusen takk Mikal, men er ikke så god på trommer så jeg må nok vente litt med Dream Theater ^^ Men takk alikevel.

Men tilbake til det med den 'virvelen' på hi-hatten, når jeg prøver det krasjer stikken som jeg spiller på skarpen fra før av i den andre.

Hvis dere skjønner hva jeg mener :S

 

Igjen, takk for lydfilen ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...