Freddemor Skrevet 14. mars 2011 Rapporter Del Skrevet 14. mars 2011 Hehe, ja litt rar prioritering at det er gitaristen som sitter på trommene Hvis du ikke har de helt store kravene er nok TD-4 noe for deg. Litt dårligere modul og litt dårligere pader, men hyggeligere pris. Ingen av disse settene kommer med 2 crasher, men pga at cymbalene har flere soner kan du velge å ha for eks ride og crash/China på samme og to forskjellige andre cymbaler på crashen. ...Og tro meg, de andre settene er sykt gøy å leke med! Jeg bruker aktivt sikkert 10 forskjellige trommesett til seriøs øving, og leker mye med de resterende 90! Lenke til kommentar
Leo_Khenir Skrevet 14. mars 2011 Rapporter Del Skrevet 14. mars 2011 Hehe. Det viser seg nå at bonusutbetalingen min ble litt høyere enn først antatt. Da blir det brått Roland Lenke til kommentar
Freddemor Skrevet 14. mars 2011 Rapporter Del Skrevet 14. mars 2011 Hehe. Det viser seg nå at bonusutbetalingen min ble litt høyere enn først antatt. Da blir det brått Roland JÆ LIKER'E! (men dra uansett i butikk og test litt først ) Lenke til kommentar
Leo_Khenir Skrevet 14. mars 2011 Rapporter Del Skrevet 14. mars 2011 Har heldigvis fordelen av at jeg er bosatt i Trondheim, så kan velge og vrake i instrumentbutikker (4Sound aka gamle tre45, Riff, og Rebel Music) med godt utvalg. Lenke til kommentar
Leo_Khenir Skrevet 15. mars 2011 Rapporter Del Skrevet 15. mars 2011 Ble visst ikke padsett i går, men en Pearl-P112 dobbelpedal (det er en gammel versjon av P-902, med noen små kosmetiske forskjeller. Kosta 2300). Virka grei nok når jeg småtesta den, men vi får se på bandøving i kveld. Lenke til kommentar
Freddemor Skrevet 15. mars 2011 Rapporter Del Skrevet 15. mars 2011 Det er en sykt bra all-round pedal. Min første dobbel var P-112 Grattis! Lenke til kommentar
Leo_Khenir Skrevet 15. mars 2011 Rapporter Del Skrevet 15. mars 2011 Jeg er fornøyd selv. Som sagt, var egentlig på jakt etter P-902, men den hadde de ikke inne på 4sound, men de hadde et gammelt lager P-112 de skulle selge ut, komplett med bag (!). Og så ble det en Pearl dropclutch + et Yamaha rett cymbalstativ i tillegg. 3 lapper totalt. Lenke til kommentar
Leo_Khenir Skrevet 16. mars 2011 Rapporter Del Skrevet 16. mars 2011 Hvordan justerer jeg egentlig motstanden i pedalen? Synes den er vel lett å tråkke ned, liker dem litt "tyngre". Forsøkte å justere fjæra, men følte ikke at det hjalp noe særlig. Må jeg bare justere mer, eller er det andre ting jeg kan gjøre? (Nå skal det sies at basstromma i øvingslokalet vårt er skikkelig skikkelig dårlig, burde egentlig tatt meg en halvtime utenfor øving og stemt den skikkelig, samt dempet den med pute e.l.) Lenke til kommentar
Diskutant Skrevet 16. mars 2011 Rapporter Del Skrevet 16. mars 2011 Kjøpe kortere fjær og stramme den? Lenke til kommentar
Freddemor Skrevet 17. mars 2011 Rapporter Del Skrevet 17. mars 2011 Ja, det kan du gjøre. Jeg hadde mine fjær max strammet på den pedalen (Har de nesten på max generelt selv), men hvis du trenger strammere pedal, gjør som Diskutant sier. Er du sikker på at det er fjæra som er problemet? Justering av lengde og vinkel på køllene samt fotbrett har ekstremt mye å si. Vet ikke om det har så mye å si om basstromma er stemt eller ikke, men du får jo mindre tilbake hvis den er ei pløse. Det blir jo også morsommere å spille hvis ting låter fett Lenke til kommentar
Leo_Khenir Skrevet 17. mars 2011 Rapporter Del Skrevet 17. mars 2011 Litt av problemet tror jeg også er at trommeskinn ikke gir samme effect on impact som f.eks en øvelsespad eller en pad til elektroniske trommer. Med et dårlig stemt trommeskinn får du en helt annen rebound på køllene enn på en gummitrekt hard overflate. Mye større sjanse for f.eks spøkelsesslag som følge av at man gjerne hviler foten med nedtråkket pedal (altså kølla inntil skinnet), noe som også kan gi en uønsket støy. Dette kan dog være en teknikksak og ikke en utstyrssak. Lenke til kommentar
Freddemor Skrevet 25. mars 2011 Rapporter Del Skrevet 25. mars 2011 En helt har gått bort. Lenke til kommentar
NoNamesLeft Skrevet 25. mars 2011 Rapporter Del Skrevet 25. mars 2011 Hey! Spiller gitar, men er helt elendig på takt osv så lurer nesten på å kjøpe meg et elektrisk trommesett for å få øvd inn slikt. Noen forslag til et ganske billigt et? Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 25. mars 2011 Rapporter Del Skrevet 25. mars 2011 Du trenger ikke trommesett da, du trenger et metronom, og noen fornuftige øvelser å gjøre med hender og føtter. Lenke til kommentar
NoNamesLeft Skrevet 25. mars 2011 Rapporter Del Skrevet 25. mars 2011 Kjekt å kunne litt anyways Lenke til kommentar
Leo_Khenir Skrevet 28. mars 2011 Rapporter Del Skrevet 28. mars 2011 (endret) En helt har gått bort. Oppriktig trist. NoNamesLeft: Ser for meg at god gammeldags tregreps punkrock er tingen. Powerchords, 8 anslag per takt (f.eks: G-D-C-G). Rinse, lather, repeat. In other news, fikk testet et Ruff Acrylic-trommesett her forrige uke, og det var jaggumeg pen lyd i det (Noe oversized, men...). Hadde jeg hatt litt bedre tid på soundcheck skulle jeg stemt det litt bedre, men det var igrunn ikke nødvendig. Edit: Jeg tok jaggumeg et bilde av det som ikke ble så verst: Endret 29. mars 2011 av Leo_Khenir Lenke til kommentar
Leo_Khenir Skrevet 29. mars 2011 Rapporter Del Skrevet 29. mars 2011 Størrelser, hvis noen synes det ser lite ut (Marshall-stacken og fyren på 1,90 burde vel hjelpe på litt): - BD 24×15 - SD 14×6 - TT 12×9 - TT 14×10 - FT 16×16 - FT 18×16 Lenke til kommentar
Freddemor Skrevet 29. mars 2011 Rapporter Del Skrevet 29. mars 2011 Ruff er sykt fett! Konge lyd også! Hvordan likte du egentlig det oppsettet/størrelsene? Blir fort litt kaos med så store racktoms... Hva slags arrangement var det? Lenke til kommentar
Leo_Khenir Skrevet 30. mars 2011 Rapporter Del Skrevet 30. mars 2011 Jeg er så jævla svær, så når jeg sitter bak et sånt sett blir det "normalt" . Jeg liker faktisk å spille på så store trommer, jeg synes at den dype lyden man får fra 12-14-16-18 toms blir bedre enn 10-12-14-16. Konge lyd i dem ja, skulle bare hatt litt mer tid på å stemme dem (litt slakke skinn). Arrangementet var debutkonserten til bandet mitt, på Rockheim her i Trondheim. Sykt bra initiativ av Rockheim å gi sånne muligheter til up-and-coming band, så nå forbereder vi oss til våre to neste gigs som kommer i løpet av de neste 14 dagene, ca. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå