Gå til innhold

Den store tromme-tråden


figure_02

Anbefalte innlegg

Hehe, ja litt rar prioritering at det er gitaristen som sitter på trommene :p

 

Hvis du ikke har de helt store kravene er nok TD-4 noe for deg. Litt dårligere modul og litt dårligere pader, men hyggeligere pris. Ingen av disse settene kommer med 2 crasher, men pga at cymbalene har flere soner kan du velge å ha for eks ride og crash/China på samme og to forskjellige andre cymbaler på crashen.

 

...Og tro meg, de andre settene er sykt gøy å leke med! Jeg bruker aktivt sikkert 10 forskjellige trommesett til seriøs øving, og leker mye med de resterende 90!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvordan justerer jeg egentlig motstanden i pedalen? Synes den er vel lett å tråkke ned, liker dem litt "tyngre". Forsøkte å justere fjæra, men følte ikke at det hjalp noe særlig. Må jeg bare justere mer, eller er det andre ting jeg kan gjøre? (Nå skal det sies at basstromma i øvingslokalet vårt er skikkelig skikkelig dårlig, burde egentlig tatt meg en halvtime utenfor øving og stemt den skikkelig, samt dempet den med pute e.l.)

Lenke til kommentar

Ja, det kan du gjøre. Jeg hadde mine fjær max strammet på den pedalen (Har de nesten på max generelt selv), men hvis du trenger strammere pedal, gjør som Diskutant sier. Er du sikker på at det er fjæra som er problemet? Justering av lengde og vinkel på køllene samt fotbrett har ekstremt mye å si. Vet ikke om det har så mye å si om basstromma er stemt eller ikke, men du får jo mindre tilbake hvis den er ei pløse. Det blir jo også morsommere å spille hvis ting låter fett :)

Lenke til kommentar

Litt av problemet tror jeg også er at trommeskinn ikke gir samme effect on impact som f.eks en øvelsespad eller en pad til elektroniske trommer. Med et dårlig stemt trommeskinn får du en helt annen rebound på køllene enn på en gummitrekt hard overflate. Mye større sjanse for f.eks spøkelsesslag som følge av at man gjerne hviler foten med nedtråkket pedal (altså kølla inntil skinnet), noe som også kan gi en uønsket støy. Dette kan dog være en teknikksak og ikke en utstyrssak.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

En helt har gått bort.

 

Oppriktig trist.

 

NoNamesLeft: Ser for meg at god gammeldags tregreps punkrock er tingen. Powerchords, 8 anslag per takt (f.eks: G-D-C-G). Rinse, lather, repeat.

 

In other news, fikk testet et Ruff Acrylic-trommesett her forrige uke, og det var jaggumeg pen lyd i det (Noe oversized, men...). Hadde jeg hatt litt bedre tid på soundcheck skulle jeg stemt det litt bedre, men det var igrunn ikke nødvendig.

 

Edit: Jeg tok jaggumeg et bilde av det som ikke ble så verst:

 

188746_10150112100501650_537066649_6914884_6994144_n.jpg

Endret av Leo_Khenir
Lenke til kommentar

Jeg er så jævla svær, så når jeg sitter bak et sånt sett blir det "normalt" :p.

 

Jeg liker faktisk å spille på så store trommer, jeg synes at den dype lyden man får fra 12-14-16-18 toms blir bedre enn 10-12-14-16. Konge lyd i dem ja, skulle bare hatt litt mer tid på å stemme dem (litt slakke skinn).

 

Arrangementet var debutkonserten til bandet mitt, på Rockheim her i Trondheim. Sykt bra initiativ av Rockheim å gi sånne muligheter til up-and-coming band, så nå forbereder vi oss til våre to neste gigs som kommer i løpet av de neste 14 dagene, ca.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...