Latias Skrevet 24. september 2010 Rapporter Del Skrevet 24. september 2010 Slo sammen to tråder med samme tema. Reaksjoner taes på PM. Lenke til kommentar
Diskutant Skrevet 24. september 2010 Rapporter Del Skrevet 24. september 2010 (endret) Det går ikke ann å påstå att en teknikk er bedre, for det er relativt. Selv spiller jeg begge, men øver på kryssede for å øke allsidighet. Så ja, intill videre hører jeg på trommelæreren. Er du foressten venstrehendt? Høyrehendt. Jo, open er en bedre teknikk b.la fordi da rekker du lettere over hele settet om du ikke har et skikkelig stort et.. lettere å komme til f.eks riden som du sier.. eventuelt kan du spille med hi-haten plassert som han her; http://www.youtube.com/watch?v=8B-HlqD_2eE&NR=1&feature=fvwp Endret 25. september 2010 av diskutant Lenke til kommentar
Leo_Khenir Skrevet 30. september 2010 Rapporter Del Skrevet 30. september 2010 Jeg sliter litt med smerter i den venstre håndleddet, sannsynligvis pga mongo håndstilling når jeg spiller MineCraft (ligger på ryggen i sofaen med laptopen på magen og skal nå bort til WASD - håndleddet ligger i 90 graders vinkel). Tips for hvordan jeg kan støtte opp dette når jeg skal spille trommer? Lenke til kommentar
Diskutant Skrevet 30. september 2010 Rapporter Del Skrevet 30. september 2010 Jeg sliter litt med smerter i den venstre håndleddet, sannsynligvis pga mongo håndstilling når jeg spiller MineCraft (ligger på ryggen i sofaen med laptopen på magen og skal nå bort til WASD - håndleddet ligger i 90 graders vinkel). Tips for hvordan jeg kan støtte opp dette når jeg skal spille trommer? først og fremst: Slutt å spille MineCraft! ikke i morgen, ikke om en uke, ikke om en måned. Forrige gang du logga ut, var den siste. Slett kontoen eller hva nå enn du har på minecraft (om det er wow-ish).. uansett, slutt å spille det, så fikser håndleddet seg etterhvert. hvis ikke, besøk lege. Lenke til kommentar
Leo_Khenir Skrevet 30. september 2010 Rapporter Del Skrevet 30. september 2010 Hahahaha! Greit råd det Tenkte mer på om støttebandasjer e.l. vil hjelpe når jeg spiller trommer, eventuelt et forslag om å bytte stilling foran PCen. Also: Minecraft.net <- CLICK ME Lenke til kommentar
Diskutant Skrevet 30. september 2010 Rapporter Del Skrevet 30. september 2010 etter den videoen er jeg HELT klar på det; slutt å spille det spillet! du får spørre en lege om hva du kan gjøre, eller spørre i en helsetråd. sånn skal du sitte. det er eneste rådet jeg kan gi.. Lenke til kommentar
Leo_Khenir Skrevet 5. oktober 2010 Rapporter Del Skrevet 5. oktober 2010 (endret) Spilte trommer med et band for første gang siden... 2003 eller noe, i går. Fy flate så gøy det er (jeg hadde nesten glemt hvordan det var, evt at det var skikkelig kjemi i bandet i går), men fy flate så ødelagt jeg er i kroppen i dag etter 3 timer med stonermetal... Tips til hvordan ikke være så ødelagt? Kjenner det hovedsaklig i lår, nakke og skuldre (pussig det der). Also: Kan noen anbefale en cymbalpakke for meg? (Om det er pakkeløsning eller individuelt valgt har ingenting å si). Pris er en faktor, ikke over 3000 totalt. Stativer ikke nødvendig. Bonus hvis man får med en cymbalbag og holder seg under prisrammen. Har behov for en 14" hihat, 16-18" crash og 18-22" ride (altså totalt 3 cymbaler). Ingen utpreget preferanse i fabrikant (unntatt kanskje en piteliten forkjærlighet for Zildjan) Endret 5. oktober 2010 av Leo_Khenir Lenke til kommentar
Diskutant Skrevet 5. oktober 2010 Rapporter Del Skrevet 5. oktober 2010 (endret) Pris er en faktor, ikke over 3000 totalt. (forkjærlighet for Zildjan) (forkjærlighet for Zildjan) dårlig kombinasjon. Får ikke særlig bra cymbaler til 3000 hvis du skal ha 3 stk Zildjian.. Endret 5. oktober 2010 av diskutant Lenke til kommentar
Leo_Khenir Skrevet 5. oktober 2010 Rapporter Del Skrevet 5. oktober 2010 OK, så nevn tre cymbaler som ikke er Zildjan, da, til samme pris . Lenke til kommentar
Diskutant Skrevet 5. oktober 2010 Rapporter Del Skrevet 5. oktober 2010 (endret) Hæ?? mente du der da? 3 cymbaler til 3000 er ikke så god kvalitet på. det jeg mente var at du får ihvertfall ikke bra Zildjian-cymbaler til 3000. Endret 5. oktober 2010 av diskutant Lenke til kommentar
Diskutant Skrevet 5. oktober 2010 Rapporter Del Skrevet 5. oktober 2010 (endret) Crash: http://evenstadmusikk.no/index.php?main_page=product_info&products_id=7080 det er en 18" passe bra zildjian-crash Hi-hat ellers kjøper du denne hvis du MÅ ha 14" hi-hat http://evenstadmusikk.no/index.php?main_page=product_info&products_id=7095 om du godtar 16" tar du denne: http://evenstadmusikk.no/index.php?main_page=product_info&products_id=7100 Ride: denne er jeg fornøyd med: http://evenstadmusikk.no/index.php?main_page=product_info&products_id=7032 som du ser koster cymbaler litt.. om du vil ha kvalitet.. dette er ganske bra cymbaler, synes jeg.. Endret 5. oktober 2010 av diskutant Lenke til kommentar
TheNarsissist Skrevet 22. oktober 2010 Rapporter Del Skrevet 22. oktober 2010 Hvordan lærer man egentlig sanger på trommer? Bruker man ørene eller finnes det et slags tab system til trommer og. Lenke til kommentar
feggy Skrevet 22. oktober 2010 Rapporter Del Skrevet 22. oktober 2010 Finnes tabs.. Feks ved guitar pro Lenke til kommentar
jubb Skrevet 22. oktober 2010 Rapporter Del Skrevet 22. oktober 2010 Finnes tabs, men selv bruker jeg alltid å spille etter øret. Det er ikke gøy og etterligne andre, dessuten får du jo ikke brukt kreativitet. Nå er jo det også lettere å spille sanger etter øret på trommer en det er på f.eks gitar. Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 23. oktober 2010 Rapporter Del Skrevet 23. oktober 2010 noter, tabs eller øret. Bruker noter eller øret selv. Lenke til kommentar
feggy Skrevet 23. oktober 2010 Rapporter Del Skrevet 23. oktober 2010 Jeg personlig klarer ikke å noter. Klarer ikke å spille sanger på rock band hvis jeg ikke "kan" sangen fra før. For meg passer det best å høre gjennom sangen noen ganger og prøve meg frem Lenke til kommentar
Diskutant Skrevet 23. oktober 2010 Rapporter Del Skrevet 23. oktober 2010 Jeg bruker også bare å høre, og prøve.. Lenke til kommentar
Diskutant Skrevet 12. november 2010 Rapporter Del Skrevet 12. november 2010 Noen som kan anbefale meg en skikkelig bra skarptromme? Gjerne ikke så alt for dyr... Er glad i mange valg, hvis noen har plenty! Lenke til kommentar
huggy Skrevet 22. november 2010 Rapporter Del Skrevet 22. november 2010 Vurderer å kjøpe trommesett. Er 100 % nybyggner og har aldri spillt trommer. Vil spille metal, så dobbelpedal er must. Noen forslag til et billig og greitt sett? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå