Julian666 Skrevet 4. juli 2010 Rapporter Del Skrevet 4. juli 2010 Kan noen si meg hvor jeg kan kjøpe en ting som gjør at jeg kan feste en tom på en cymbalstand? Evt. hva det heter? Finnes det noe slikt eller må jeg kjøpe et helt nytt cymbalstøtte? Har lett masse men ikke funnet noe... Lenke til kommentar
Leo_Khenir Skrevet 5. juli 2010 Rapporter Del Skrevet 5. juli 2010 (endret) Er det en slik du tenker på? (Må forøvrig kombineres med en sånn, tror jeg) Tama har også combostands Det samme har Pearl Regner med at de fleste andre trommeprodusenter også leverer combostands, tok bare de to største her nå... Endret 5. juli 2010 av Leo_Khenir Lenke til kommentar
Julian666 Skrevet 9. juli 2010 Rapporter Del Skrevet 9. juli 2010 Endte opp med å kjøpe enn sånn: http://www.trommeslager.no/product_info.php?cPath=38_147&products_id=1782 Sammen med en stagg 8" splash og Joey Jordisons gamle signatur stikker: http://www.trommeslager.no/product_info.php?products_id=959 http://www.trommeslager.no/product_info.php?cPath=2_377&products_id=1453 Lenke til kommentar
Leo_Khenir Skrevet 9. juli 2010 Rapporter Del Skrevet 9. juli 2010 Haha, jeg leste "sammen med en støgg 8" splash" og kunne ikke skjønne hvorfor du kjøpte den hvis den var stygg. Signaturstikkene til Joey er vel Ahead, og jeg liker egentlig ikke karbonfiber-stikker, må liksom ha Vic Firth American Classic hvis det skal bli noen feel på det... Lenke til kommentar
Julian666 Skrevet 12. juli 2010 Rapporter Del Skrevet 12. juli 2010 Splashen var faktisk veldig bra. Hadde hørt før at den var bedre enn zildjian, paiste osv sine splasher. Er veldig fornøyd med splashen, selv om jeg ikke har prøvd noen andre splasher Jeg ville prøve noe annet med stikkene. Har hatt Chris Adler stikker to ganger tidligere og de har blitt slitt ut ganske fort, så jeg ville prøve de stikkene fordi man kan bytte ut tupp og taper Lenke til kommentar
Frigata Skrevet 12. juli 2010 Rapporter Del Skrevet 12. juli 2010 Eg har kjøpt ein del blanks på ebay, og nokre av desse er faktisk ganske ålreite. Brorparten knekk derimot ganske fort.. Lenke til kommentar
edge Skrevet 16. juli 2010 Rapporter Del Skrevet 16. juli 2010 Bestill branded Vic Firth/Pro Mark på ebay, billig og så vet du at det er kvalitet osv.. Noen her som har testa en Meinl MB20 Pure Metal Ride her, forresten? Synes den høres ganske nice ut, men har ingen pushere i nærområdet som har disse, så lurer på om jeg skal få tatt meg en tur å teste eller om det er noe bajs? Lenke til kommentar
Gaarulf Skrevet 19. juli 2010 Rapporter Del Skrevet 19. juli 2010 Uff, kjøpte (les: fikk) en 12pack med billigstikker fra Gitarhuset rundt jul, nå har jeg igjen 3/24 stikker. De kosta vel rundt 600 med stikkebag eller noe, anbefales ikke med mindre du har lyst på firstpricekvalitet. Vurderer å kjøpe noen par Vic Firth American Classic 5B, men de koster gjerne rundt 100kr hver, så med porto og all mulig postoppkravdrit så blir det for mye. Har heller ikke noen musikkbutikk i nærheten. Noen som kan anbefale noen robuste stikker som ikke knekkes etter ett par øvinger? Regner med at Vic Firth er ett rimelig greit valg, men må spørre om det er noen mindre kjente merker / linker til nettbutikker med billige og bra stikker. Lenke til kommentar
edge Skrevet 19. juli 2010 Rapporter Del Skrevet 19. juli 2010 (endret) Uff, kjøpte (les: fikk) en 12pack med billigstikker fra Gitarhuset rundt jul, nå har jeg igjen 3/24 stikker. De kosta vel rundt 600 med stikkebag eller noe, anbefales ikke med mindre du har lyst på firstpricekvalitet. Vurderer å kjøpe noen par Vic Firth American Classic 5B, men de koster gjerne rundt 100kr hver, så med porto og all mulig postoppkravdrit så blir det for mye. Har heller ikke noen musikkbutikk i nærheten. Noen som kan anbefale noen robuste stikker som ikke knekkes etter ett par øvinger? Regner med at Vic Firth er ett rimelig greit valg, men må spørre om det er noen mindre kjente merker / linker til nettbutikker med billige og bra stikker. Pro Mark, Vater og Regal er alle kurante merker. Stikker er svinbillig på Ebay, evt har du http://www.stikker.no som er norges billigste sjappe på sånt. Endret 19. juli 2010 av edge Lenke til kommentar
Gaarulf Skrevet 19. juli 2010 Rapporter Del Skrevet 19. juli 2010 Whoy! Takk for tipset, tror nok det blir fra stikker.no med mindre ebay sine priser er så kurrante at alt mulig postdrit ikke betyr noe. Lenke til kommentar
Inventium Skrevet 25. juli 2010 Rapporter Del Skrevet 25. juli 2010 Hei! Skal til Barcelona om ei uke og lurer på om det finnes noen butikker der hvor de bare selger trommer/utstyr? (evt. noen store musikkbutikker) Skal dit med familien som ikke er så interessert i dette med trommer o.l. så har ikke lyst til å bruke flere timer på å lete etter en butikk Lenke til kommentar
Leo_Khenir Skrevet 26. juli 2010 Rapporter Del Skrevet 26. juli 2010 Har ingen anelse om hvorfor, men jeg foretrekker Vic Firth X5A foran vanlig 5A. Forskjellen? En halv tommes lengde. (Ifølge stikker.no, men jeg mener at mine X5A er 16 3/4" fremfor 16 1/2", men men). Lenke til kommentar
Gaarulf Skrevet 26. juli 2010 Rapporter Del Skrevet 26. juli 2010 ooh, tror nok det blir x5a på meg da. Elsker lange stikker (høhøhøh)! Men før jeg bestiller, finnes det noen gode argumenter for *A kontra *B? Har spilt med 5B stikker en stund nå og har ikke noen problemer bortsett fra at treet de er laget av suger. Har jeg forstått det rett om *B er mer tilpasset trommesett og cymbaler, og *A er mer allround? tl;dr x5A eller x5B? Lenke til kommentar
Leo_Khenir Skrevet 26. juli 2010 Rapporter Del Skrevet 26. juli 2010 (endret) Aner ikke B-stikker er .015" tykkere enn A-stikker (hvertfall American Classic X5A og X5B), og så er hodet litebitt forskjellig: Smak og behag, igrunn. Endret 26. juli 2010 av Leo_Khenir Lenke til kommentar
Gaarulf Skrevet 26. juli 2010 Rapporter Del Skrevet 26. juli 2010 Tja, blir vel så jeg bestiller en 12pack med x5A da, siden jeg har brukt 5B så mye i det siste og de er hakket for tykk. Lenke til kommentar
Leo_Khenir Skrevet 27. juli 2010 Rapporter Del Skrevet 27. juli 2010 Tja, de drøye 0,4 millimeterne i diameter (0,381 mm = .015 tomme) gjør vel kanskje ikke så FORFERDELIG mye, men Lenke til kommentar
Gaarulf Skrevet 27. juli 2010 Rapporter Del Skrevet 27. juli 2010 Gjør nok ikke så mye, men alle monner drar! Lenke til kommentar
Leo_Khenir Skrevet 28. juli 2010 Rapporter Del Skrevet 28. juli 2010 (endret) Tipper tykkelsesforskjellen fra 5B utjevnes i forhold til vekten på stikken med den ekstra lengden på X5A. Kunne selvfølgelig begynt å regne ut den nøyaktige vektforskjellen ved å finne massetetthet til American Hickory osv, men det tar for lang tid. Konkluderer istedet med at "lang" og "tynn" er bedre enn "kort" og "tykk". (I trommestikkeverdenen, hvertfall...) Alt er relativt... (Hva er det med trommeslagere og koffertvitser om stikker?) Endret 28. juli 2010 av Leo_Khenir Lenke til kommentar
jubb Skrevet 3. september 2010 Rapporter Del Skrevet 3. september 2010 (endret) Jeg har spilt trommer i noen måneder, og har helt fra starten spilt open-handed, selv om jeg er høyrehendt. I dag var jeg på min første trommeleksjon, og læreren sa at jeg måtte trene på å krysse henda for så å bytte til å spille slik pga jeg har feelingen i høyrehånda (er høyrehendt). Jeg følte det ble ett slag i trynet. Jeg kan jo spille slik, for jeg har øvd litt på det (gidder ikke kryssede hender på riden ), så ja, jeg er abslolutt villig til å trene høyre hånda, men ikke spille det på heltid. Grunnen til at jeg liker open-handed er at jeg har spilt så lenge at jeg faktisk har fått feelingen i venstrehånda (i hvertfall på high-haten). Når jeg spiller med høyrehånda på high-haten må jeg konse for at ikke basstromma og høyrehånda ikke "følger etter" hverandre, jeg får ikke til ghostnotes, jeg kjenner meg jævlig "låst", jeg sliter med variasjon på alle måter, og føler at jeg har like mye frihet som det er i ett fengsel. Det blir som å spise med bestikk med hendene krysset, kjøre bil med høyrehanden på rattet og venstrehånda på girspaken, det blir som å skrivepå PC med hendene krysset der jeg holder musa på høyre side av tastaturet med høyrehånd og venstrehånd på tastaturet, det blir som å.. ja. Det blir i hvertfall som å gå tilbake til start nesten. Jada, en trommelærer vet hva han snakker om og alt det der, men akuratt dette kjennes vel litt unødvendig? Nå tror jeg kanskje at han tror at jeg har kommet kortere i utviklingen en jeg egentlig er (fikk ikke vist noe annet en ett basic komp), så det har vel kanskje noe med det at han ikke tror det er noe tap om jeg "starter på nytt", eller hvordan jeg kan forklare det. Ble litt kronglete dette, så oppsummerer det kort: Børr jeg ta en del steg tilbake for å starte og spille med kryssede hender? Edit: Etter litt tenking kom jeg fram til at jeg vil spille slik jeg har spilt. Er jo trossalt det jeg trives med. Dessuten blir da god med begga hendene etter som at begge er i bruk hele tiden, da jeg spiller med høyre på riden. Kan ikke tenke meg at jeg har noe å tape på å spille open-handed. Men jeg vil fortsatt høre innspill Endret 3. september 2010 av jubb Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå