Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

Den store tromme-tråden

figure_02

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg har jo ikke dobbel pedal, jeg har bare en enkelpedal som følgte med drommesettet, og den går det ikke ann å spille toe-heel på :(

Men vet du om et program på pc-en som kan hjelpe meg til å bli bedre?

Siden jeg øver med til en opptaks prøve på musikk linja.

Men dobbelpedal skal du kjøpe deg, var det ikkje det du sa?

Veldig snål pedal du har om du ikkje kan spele hee-toe på den.

Trening, det er ikkje nokon program på PCen som kan gi deg noko meir enn du får frå å trene.

Fokuser på å få eit solid tempo på rudimenta og god takt-følelse, bruk for all del metronom.

Paradiddlar er fine til å trene uavhengigheit, involver beina også.

Hvilke standarder har man for kontaker/plugger i trommesettene? Tenker da fra instrumentene til "hjernen" og fra "hjernen" til f.eks et anlegg eller en datamaskin.

Jack eller Midi er vel vanleg, det er merka på trommesettet kva som benyttast.

Lenke til kommentar

Jo, takk for hjelpen, men jeg må bare vente med å kjøpe den til mandag (bursdagen min :) )

Også er det en liten sjanse for at dobbel pedalen ikke passer på settet mitt Medeli DD505 :(

Dårleg prioritering å bruke så mykje på pedalar til det trommesettet, invester heller i eit betre trommesett og billigere pedalar.

Lenke til kommentar

Hva slags stikker bruker dere?

Selv bruker jeg for tiden Vic Firth American Classic X5A-stikker (de er 3/4 tomme lengre enn vanlig 5A), eller Vic Firth Rutes (trevisper med 16 pinner på tykkelse med et grillspyd).

Grunnen til at jeg bruker X5A'ene er at jeg liker litt lengre stikker (er ganske lang selv), samt at de er noe tyngre enn vanlige stikker (jeg er også litt lubben :p ).

Spiller for det meste rock/metal, så harde slag er bonus som kommer av litt "større" stikker. Rutes/trevisper er fine for litt mer dempet lyd (bl.a brukte Dave Grohl slike på Nirvana: Unplugged) når man skal spille rolige låter/ikke vil vekke naboene...

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...