Afternoon Delight Skrevet 10. mars 2010 Rapporter Del Skrevet 10. mars 2010 Jeg har jo ikke dobbel pedal, jeg har bare en enkelpedal som følgte med drommesettet, og den går det ikke ann å spille toe-heel på Men vet du om et program på pc-en som kan hjelpe meg til å bli bedre? Siden jeg øver med til en opptaks prøve på musikk linja. Lenke til kommentar
Landeplagen Skrevet 10. mars 2010 Rapporter Del Skrevet 10. mars 2010 Hvilke standarder har man for kontaker/plugger i trommesettene? Tenker da fra instrumentene til "hjernen" og fra "hjernen" til f.eks et anlegg eller en datamaskin. Lenke til kommentar
HValder Skrevet 11. mars 2010 Rapporter Del Skrevet 11. mars 2010 Jeg har jo ikke dobbel pedal, jeg har bare en enkelpedal som følgte med drommesettet, og den går det ikke ann å spille toe-heel på Men vet du om et program på pc-en som kan hjelpe meg til å bli bedre? Siden jeg øver med til en opptaks prøve på musikk linja. Men dobbelpedal skal du kjøpe deg, var det ikkje det du sa? Veldig snål pedal du har om du ikkje kan spele hee-toe på den. Trening, det er ikkje nokon program på PCen som kan gi deg noko meir enn du får frå å trene. Fokuser på å få eit solid tempo på rudimenta og god takt-følelse, bruk for all del metronom. Paradiddlar er fine til å trene uavhengigheit, involver beina også. Hvilke standarder har man for kontaker/plugger i trommesettene? Tenker da fra instrumentene til "hjernen" og fra "hjernen" til f.eks et anlegg eller en datamaskin. Jack eller Midi er vel vanleg, det er merka på trommesettet kva som benyttast. Lenke til kommentar
Afternoon Delight Skrevet 11. mars 2010 Rapporter Del Skrevet 11. mars 2010 Jo, takk for hjelpen, men jeg må bare vente med å kjøpe den til mandag (bursdagen min ) Også er det en liten sjanse for at dobbel pedalen ikke passer på settet mitt Medeli DD505 Lenke til kommentar
HValder Skrevet 12. mars 2010 Rapporter Del Skrevet 12. mars 2010 Jo, takk for hjelpen, men jeg må bare vente med å kjøpe den til mandag (bursdagen min ) Også er det en liten sjanse for at dobbel pedalen ikke passer på settet mitt Medeli DD505 Dårleg prioritering å bruke så mykje på pedalar til det trommesettet, invester heller i eit betre trommesett og billigere pedalar. Lenke til kommentar
Afternoon Delight Skrevet 14. mars 2010 Rapporter Del Skrevet 14. mars 2010 (endret) Ja.. kjønner det, men har ikke helt plass til et nytt sett, eller noe sted hvor det ikke plager hele huset Endret 14. mars 2010 av Afternoon Delight Lenke til kommentar
HValder Skrevet 14. mars 2010 Rapporter Del Skrevet 14. mars 2010 Kvifor i all verden skal du behalde det gamle? Selg det og bruk pengane på eit nytt eit (logisk?). Lenke til kommentar
Afternoon Delight Skrevet 15. mars 2010 Rapporter Del Skrevet 15. mars 2010 ja takk for tipset Lenke til kommentar
Afternoon Delight Skrevet 15. mars 2010 Rapporter Del Skrevet 15. mars 2010 (endret) Har noen ett trommesett å anbefale, ser etter et med bra lyd, ride, crash, gjerne flere symbaler og 3+ tom toms. Og Prisen må helst være rundt 4000 kr. Endret 15. mars 2010 av Afternoon Delight Lenke til kommentar
Afternoon Delight Skrevet 16. mars 2010 Rapporter Del Skrevet 16. mars 2010 Ingen svar Lenke til kommentar
HValder Skrevet 16. mars 2010 Rapporter Del Skrevet 16. mars 2010 (endret) Hadde ikkje du eit budsjett på 4k til nye pedalar? Og så har du eit gammalt elsett du sikkert får solgt for 3-4k = oppimot 8k å bruke på eit skikkeleg sett. Dette: Finn.no + cymbalar kan bli eit ganske heftig oppsett. Billigare alternativ: Finn Gode kjedepedalar: Finn Endret 16. mars 2010 av HValder Lenke til kommentar
Afternoon Delight Skrevet 16. mars 2010 Rapporter Del Skrevet 16. mars 2010 jeg har faktisk sett på det første settet, men er det god kvalitet? Også var det et stykke unna, bor i oslo Tenkte ikke på pedaler nå, men takk for att du la det ut, også det 2 settet du la ut så helt greit ut. Men må man så høyt som 8k får ett skikkelig bra sett? Lenke til kommentar
HValder Skrevet 16. mars 2010 Rapporter Del Skrevet 16. mars 2010 Prisen er avhengig av kva du vil ha og kva du har behov for, du kan få eit lite jazz-sett for 1000 kr eller eit metal-sett til 10k. Lenke til kommentar
Afternoon Delight Skrevet 16. mars 2010 Rapporter Del Skrevet 16. mars 2010 ok holder egentlig med sånn som det settet du viste til 3,5k i antall trommer/symbaler bare det er bra lyd Lenke til kommentar
HValder Skrevet 16. mars 2010 Rapporter Del Skrevet 16. mars 2010 Anbefalar deg å ta deg ein tur hit forresten: http://www.trommeportalen.no/ Lenke til kommentar
Leo_Khenir Skrevet 18. mars 2010 Rapporter Del Skrevet 18. mars 2010 Hva slags stikker bruker dere? Selv bruker jeg for tiden Vic Firth American Classic X5A-stikker (de er 3/4 tomme lengre enn vanlig 5A), eller Vic Firth Rutes (trevisper med 16 pinner på tykkelse med et grillspyd). Grunnen til at jeg bruker X5A'ene er at jeg liker litt lengre stikker (er ganske lang selv), samt at de er noe tyngre enn vanlige stikker (jeg er også litt lubben ). Spiller for det meste rock/metal, så harde slag er bonus som kommer av litt "større" stikker. Rutes/trevisper er fine for litt mer dempet lyd (bl.a brukte Dave Grohl slike på Nirvana: Unplugged) når man skal spille rolige låter/ikke vil vekke naboene... Lenke til kommentar
HValder Skrevet 18. mars 2010 Rapporter Del Skrevet 18. mars 2010 Mykje forskjellig, stort sett Vic Firth "Buddy Rich", diamond tips eller metal, stålvispar. Lenke til kommentar
AndyPanda Skrevet 22. mars 2010 Rapporter Del Skrevet 22. mars 2010 Jeg leter etter et noteprogram hovedsaklig for trommer, jeg er ikke intressert i guitar pro og lignenes programmer pga svakheter, har tidligere vært borti som nevnt tidligere guitar pro og sibelius, sist nevnte var svært forrvirende og mye feil med med mid plugin. noen forslag? Lenke til kommentar
tsghost Skrevet 16. april 2010 Rapporter Del Skrevet 16. april 2010 Tror dere det er for sent for en 18-åring å lære seg å spille trommer? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå