Trylleblyant Skrevet 29. januar 2009 Rapporter Del Skrevet 29. januar 2009 Hvor pleier folk her og kjøpe trommestikker? må ha meg noe nye, dem eg har nå er ganske oppraspa etter og slå på hi-hatten. Kjøper stikker i nærmeste musikkforretning. Kjøper som regel Vic Firth stikker. De holder en ganske god kvalitet. Går som regel for 5A-stikkene i American Classic serien. Meget gode å spille med, og holder en stund med mindre du later som om du banker opp cymbalene Lenke til kommentar
Kramstogen Skrevet 31. januar 2009 Rapporter Del Skrevet 31. januar 2009 (endret) Jeg kjøper stikker hos stikker.no, bra priser der. Kan spare en del hvis man kjøper mange par samtidig. Hvis jeg trenger ett eller to par på kort varsel kjøper jeg de på tre45 i trondheim. Hvis du har mer du vil diskutere viser jeg til linken til Konnis på forrige side. Ikke nødvendigvis "søker trommis" tråden, men hele forumet er et meget kjekt sted. Endret 31. januar 2009 av Kramstogen Lenke til kommentar
Gjest Slettet-U4NJ3Omm Skrevet 5. februar 2009 Rapporter Del Skrevet 5. februar 2009 Kjøper hos lokale sjappa går som regel for Pro Marks sine Eric Smith stikker. De er jævlig deilige etter min mening, og spesielt etter at de ble litt tjukkere! Lenke til kommentar
Skogslik Skrevet 6. februar 2009 Rapporter Del Skrevet 6. februar 2009 Hvor pleier folk her og kjøpe trommestikker? må ha meg noe nye, dem eg har nå er ganske oppraspa etter og slå på hi-hatten. Kjøper stikker i nærmeste musikkforretning. Kjøper som regel Vic Firth stikker. De holder en ganske god kvalitet. Går som regel for 5A-stikkene i American Classic serien. Meget gode å spille med, og holder en stund med mindre du later som om du banker opp cymbalene Takk, skal handle meg noen par av dem på stikker.no Lenke til kommentar
Gjest Slettet-U4NJ3Omm Skrevet 7. februar 2009 Rapporter Del Skrevet 7. februar 2009 Vil anbefale å hvertfall prøve Eric Smith signaturstikkene. De er modda 5a stikker, om jeg ikke husker feil. Tuppen har en tendens til å ryke litt fort da, men sånn er det Lenke til kommentar
Skogslik Skrevet 7. februar 2009 Rapporter Del Skrevet 7. februar 2009 Vil anbefale å hvertfall prøve Eric Smith signaturstikkene. De er modda 5a stikker, om jeg ikke husker feil. Tuppen har en tendens til å ryke litt fort da, men sånn er det Hvor selges dem? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-U4NJ3Omm Skrevet 7. februar 2009 Rapporter Del Skrevet 7. februar 2009 Jeg kjøper dem hverfall på den lokale sjappa. Du kan jo stikke i en musikkbutikk å høre De er sikkert grei og bestiller om de ikke har, og de selger Pro Marks:) Lenke til kommentar
Backwards Skrevet 17. februar 2009 Rapporter Del Skrevet 17. februar 2009 Bruker man dobbelpedal så slipper man også og stramme begge skinnen likt for og få samme lyd. Men om man har stemme nøkkel så hadde jeg gått for 2 stortrommer i stedet for man får kjappere reaksjon og mer lyd. Lenke til kommentar
Backwards Skrevet 17. februar 2009 Rapporter Del Skrevet 17. februar 2009 Men noen som har noe peil på hva som er bra og "billig" og kjøpe av trommesett? trenger et nytt pearl sett helst. Premier er også akseptabelt Lenke til kommentar
minor Skrevet 17. februar 2009 Rapporter Del Skrevet 17. februar 2009 Det går ikkje med mindre du har 4 føtter. Ja til atomavfall! Genial komentar Lenke til kommentar
Gitarhm Skrevet 20. februar 2009 Rapporter Del Skrevet 20. februar 2009 (endret) Et av vennene mine skal begynne å spille trommer, og vi to og noen andre skal lage et band. Men jeg lurer på hvor det er lurt (Og billig ) å kjøpe basspedaler, fordi vi trenger en til. Endret 20. februar 2009 av Arhm Lenke til kommentar
TheNarsissist Skrevet 20. februar 2009 Rapporter Del Skrevet 20. februar 2009 Har noen erfaringer med elektroniske trommer her? Kunne tenkt meg å begynne med trommer, men har ikke plass til akustiske også tror jeg naboene ville klikka(Bor i rekkehus) Blir det samme lyd som på vanlige trommer, kunne tenkt meg å lære Kiss-Black Diamond på trommer. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-U4NJ3Omm Skrevet 21. februar 2009 Rapporter Del Skrevet 21. februar 2009 Personlig synes jeg elektriske trommer er noe av det dummeste som er funnet opp. Det tar heller ikke så mye mindre plass enn et akustisk sett. Bor i rekkehus selv, og har spilt trommer i ni år. Har aldri fått en eneste klage Det blir IKKE samme lyd, og man kan heller ikke bruke instrumentene på forskjellige måter sånn som man kan med akustiske trommer. For det er så mange forskjellige lyder man kan lage av de forskjellige instrumentene i trommesett Kjøp deg Pearl eller premier du Foresten så er Black Diamond utrolig enkel, så ikke bruk den som grunn til å begynne å spille trommer (ops, kanskje jævlig teit sagt, sorry :S), men er jo forsåvidt ett fint mål sånn i starten da Håper du begynner å spille nå da, for vi trenger alltid flere slagverkere, men vær så snill ikke kjøp elektrisk? (A) Lenke til kommentar
safags Skrevet 21. februar 2009 Rapporter Del Skrevet 21. februar 2009 (endret) Bruttern og egentlig resten av fammen fikk D2 ddrum for en stund siden. Kostet 5-6k elns. Var dette et dårlig kjøp? Jeg syntes personlig at det er litt dårlig lyd i det. Iallefall på stortromma. Det er ikke noe "Hull" i den. Burde det være det? Og ang skarp, cymbaler etc. hvordan får man bedre lyd i de? Skru inn skruene bedre etc? er noob på trommer, aldri spilt mye. Endret 21. februar 2009 av GreVeen Lenke til kommentar
TheNarsissist Skrevet 21. februar 2009 Rapporter Del Skrevet 21. februar 2009 Personlig synes jeg elektriske trommer er noe av det dummeste som er funnet opp. Det tar heller ikke så mye mindre plass enn et akustisk sett. Bor i rekkehus selv, og har spilt trommer i ni år. Har aldri fått en eneste klage Det blir IKKE samme lyd, og man kan heller ikke bruke instrumentene på forskjellige måter sånn som man kan med akustiske trommer. For det er så mange forskjellige lyder man kan lage av de forskjellige instrumentene i trommesett Kjøp deg Pearl eller premier du Foresten så er Black Diamond utrolig enkel, så ikke bruk den som grunn til å begynne å spille trommer (ops, kanskje jævlig teit sagt, sorry :S), men er jo forsåvidt ett fint mål sånn i starten da Håper du begynner å spille nå da, for vi trenger alltid flere slagverkere, men vær så snill ikke kjøp elektrisk? (A) Takk for svar, du har nok rett i at det ikke blir det samme. Hvordan funker noter eller tabs på trommer, kan spille litt gitar og da bruker jeg tabs, hvordan funker det på trommer? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-U4NJ3Omm Skrevet 3. mars 2009 Rapporter Del Skrevet 3. mars 2009 GreVeen: Du må huske at det ikke alltid er trommene som lager stygg lyd, men rommet. Nå sier jeg ikke at trommene til brodern din er fantastiske, men ofte er det rommet som gir dårlig lyd. Jeg kjøpte et Gretsch Catalina Club Kit, som jeg prøvde før jeg kjøpte. Det var fantastisk lyd, men når jeg kom hjem så sugde det egentlig Hullet er vel bare til oppmikking Det som ofte hjelper er å kjøpe sånn dempegreier på musikksjappa. Moon gel eller et eller annet. Husker ikke i farta. Det demper ganske bra Tabs funker vel omtrent sånn som noter gjør på trommer om jeg ikke bommer riktig.. Hvert instrument har ei linje osv. Lenke til kommentar
SirTommy Skrevet 14. mars 2009 Rapporter Del Skrevet 14. mars 2009 Noen som har erfaringer med skinn på Mapex Pro-M? Jeg har 24" bass, 13" 16" 18" tammer. Har kjørt coated Aquarian 1-lags nå en stund, hørtes ganske så bra ut til å begynne med men tapte seg relativt fort vil jeg si. Skarpen har Aquarian Controlled sound og basstromma har jeg Remo powerstroke og Remo fiberskyn front. Basstromma syns jeg ble jævlig bra faktisk! Tror kanskje jeg vil gå for en fetere, dypere og varmere lyd nå. Kanskje gå bort fra coated for å få litt mer trøkk? Lenke til kommentar
Freddemor Skrevet 23. april 2009 Rapporter Del Skrevet 23. april 2009 Noen som har erfaringer med skinn på Mapex Pro-M? Jeg har 24" bass, 13" 16" 18" tammer. Har kjørt coated Aquarian 1-lags nå en stund, hørtes ganske så bra ut til å begynne med men tapte seg relativt fort vil jeg si. Skarpen har Aquarian Controlled sound og basstromma har jeg Remo powerstroke og Remo fiberskyn front. Basstromma syns jeg ble jævlig bra faktisk! Tror kanskje jeg vil gå for en fetere, dypere og varmere lyd nå. Kanskje gå bort fra coated for å få litt mer trøkk? http://www.trommeforum.no eller direkte til forumet Det er så uendelig mye å si om trommeskinn, sjekk ut trådene på trommeforumet, det anbefales på det groveste for alle å melde seg inn. Ikke bare for å skrive, men det er masse bra info der også Lenke til kommentar
Landeplagen Skrevet 30. april 2009 Rapporter Del Skrevet 30. april 2009 Jeg lurer på om jeg skal kjøpe et elektronisk trommesett. Akustisk sett er ikke aktuelt (bråker for mye). Driver og sikler på et Roland TD-4 sett, selv om jeg ikke har spilt mye trommer før. Har lyst til å lære. Roland TD-4 <-- Om dette settet hadde hatt en basspedal til, hadde jeg kanskje kjøpt det. Noen som vet hvor jeg kan finne dette settet med dobbel basspedal? Lenke til kommentar
Speik Skrevet 2. mai 2009 Rapporter Del Skrevet 2. mai 2009 Du finner ikke settet ferdig med dobbelpedal, men du får da en kurant dobbelpedal til 1500 skulle jeg tro. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå