Gå til innhold

Den store tromme-tråden

figure_02

Anbefalte innlegg

Har en voldsom trang til og tromme her! :p

så vurderer faktisk og skaffe meg et tromme sett.

hva koster det? er helt nybebynner, altså ikkje et tromme sett for verdens mestere, men et som er bra for nye folk.

Og kan dette læres av seg selv, eller må eg ta tromme kurs? er ikkje så veldig gira på å gå på kurs og slikt^^

www.trommeforum.no

Sees. :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 1 måned senere...

Har blitt litt gira på trommer i det siste, og lurer litt på et digitalt trommesett. Har ikke ambisjoner om å bli noen proff trommis, spiller allerede gitar i et band.

Er dette et godt kjøp, eller blir det for jalla? For jeg gidder ikke bruke mye penger på et trommesett når jeg egentlig skal ha ny forsterker, og et par gitarer... o__O

Lenke til kommentar
Jeg har spilt trommer i noen måneder nå og lurte på om det er vanelig å brekke trommestikker ofte? Har brukket veldig mange trommestikker. Skal ikke trommestikker i tre tåle endel?

Evt er de for tynne i forhold til hvor hardt du slår, eller så holder du for hardt i dem og lar dem ikke sprette. La stikkene gjøre jobben(bruke spretten til å få stikkene tilbake til utgangsposisjon), så bør det hjelpe :)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

hva koster det? er helt nybebynner, altså ikkje et tromme sett for verdens mestere, men et som er bra for nye folk.

Og kan dette læres av seg selv, eller må eg ta tromme kurs? er ikkje så veldig gira på å gå på kurs og slikt^^

Det kan fint læres selv, men dette tar tid. Jeg spiller nå i et ganske aktivt death metal band, og har spillt trommer i 2-3 år, har lært absolutt alt selv bare ved å lytte til andre, og jeg har ikke engang eget tromme sett, øver kun på bandøvinger som holder sted på den lokale fritidsklubben. Ergo er det fullt mulig å lære selv uten tromme-kurs. Selv syns jeg også det er veldig morsomt å ikke lære fra andre, for da lærer man å gå sin egen vei og ikke trommer helt likt som alle andre trommisser.

Lenke til kommentar
Jeg har spilt trommer i noen måneder nå og lurte på om det er vanelig å brekke trommestikker ofte? Har brukket veldig mange trommestikker. Skal ikke trommestikker i tre tåle endel?

Min erfaring sier at uansett hvor god kvalitet stikkene har, så knekker de hvis du spiller hardt nok. Selv har jeg spilt trommer i 17 år, og tør ikke engang tenke på hvor mange stikker jeg har brukket. Kunne blitt et meget godkjent St.Hansbål tipper jeg :p

Så utgifter til nye stikker bør du regne med oftere enn du tror.

Lenke til kommentar

Det kan fint læres selv, men dette tar tid. Jeg spiller nå i et ganske aktivt death metal band, og har spillt trommer i 2-3 år, har lært absolutt alt selv bare ved å lytte til andre, og jeg har ikke engang eget tromme sett, øver kun på bandøvinger som holder sted på den lokale fritidsklubben. Ergo er det fullt mulig å lære selv uten tromme-kurs. Selv syns jeg også det er veldig morsomt å ikke lære fra andre, for da lærer man å gå sin egen vei og ikke trommer helt likt som alle andre trommisser.

Høres bra ut! har skaffe meg sett, men har ikkje blitt så mye trommin i det siste. men skal endre på det.

noen ide til hvordan egs kal lære meg selv? har tenkt til og spille noe Black/thrash men må vell lære litt grunnlegende før det.

Har en tromme bok som eg spiller til da.

Lenke til kommentar

Hei. Er 17 år å spiller i korps som slagverker.

Har hatt noen trommeelever i noen måneder nå. De klarer å spille åttendeler og delvis sekstendeler.

Alderen på de jeg har er 8-12 år.

Men jeg er litt i tvil på hva annet vi kan øve på. Trur de syns det er litt kjedelig bare å øve på stykker som det er firedeler, åttendeler og slikt.

PS. Vi spiller etter en trommebok.

Har dere noen forslag på hva som kan være lurt å trene på? Virvel?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-U4NJ3Omm

Om de mestrer fjerdedeler og åttendedeler, så må du kanskje begynne å lære dem sekstendedeler. Også videre ting som kan brukes i korps? sleipslag, ruffer, paradidler, virvler osv?

Men jeg har bare vært vikar da, og har alltid blitt fortalt hva jeg skal gjøre.

Lenke til kommentar

Kjør noen tekniske øvelser som paradidler, timeglasset og annet. Øv på aksenter, f.eks. spille åttendeler hvor hver fjerde slag markeres/aksentreres. Øv på flams, presslag, to-slagsvirvler osv.

Ta med deg en metronom og be de om å spille et stykke de allerede kan i forskjellige tempo. Finn en marsj eller noe hvor én kan spille stortromme og de andre skarptromme, øve samspilll.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...