Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

Den store tromme-tråden

figure_02

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 3 uker senere...

Hei folkens, har noen hørt om et trommemerke som heter Williams?

Er det noe å satse på? Jeg skal bare ha det som delesett da jeg fikk mesteparten av trommene mine stjælt. Det jeg trenger å få skaffet på nytt er alle stativer, pedal og hi-hat (med stativ).

Er et nesten nytt sett som selges for 3000,- skjønner dere. Lurer litt på om det kanskje er godt kjøp eller ikke.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Ahh, merker jeg har en evinnelig stor trang for å lære meg å spille slagverk :D

Spiller egentlig gitar, men føler jeg trenger noe nytt. Og hva er vel da tøffere enn å hamre litt løs på slagverket :wee:

Har spilt biiittteelittt på bandøvinger med gitar, dog er det bare basic rytmer og slikt. Som man lærer iløpet av 2 min.

Såå, det jeg da lurer på. Noen tips til hvordan man bør begynne å lære seg å spille?

Henger kanskje litt på hvilken type musikk jeg skal spille?

Og til slutt. Vurderer å gå til innkjøp av et elektronisk slagverk. Noen erfaringer? Hva jeg bør styre unna, og kanskje prisklasse?

Mvh Lund :):D

Edit: Digitalt trommesett heter det vel? :whistle:

Endret av Lund :*
Lenke til kommentar

Da skal jeg reise og hente mitt første trommesett nå! Har aldri spilt noe før, og hatt lyst til å prøve lenge så ble det impulskjøp av et williamssett:) Har spilt gitar en liten stund, så tenkte å kombinere litt, kanskje tromme på mine egne sanger etterhvert:)

Har dere noen sider å anbefale meg for å lære kjapt? Privatlærer er ikke så interessant,og kjenner foreløpig ingen andre trommiser godt nok til å be de hjem på minikurs så...

Lenke til kommentar

Du kan jo sjå her (engelsk) Free drumlessons

Vidare ligg det mykje snacks på youtube. Men ein bør uansett i oppstartsfasen ta eit par timar hjå ein lærar, for ikkje å gjera ting "feil" i frå starten av. Slikt sett har eg driti på draget; eg har spela i bortimot 10 år- og anser meg sjølv for å vera heilt ok på trommer, men eg har store problem med å få bort uvanar og andre feil eg lett kunne ha unngått ved å ta fleire trommetimar.

Men uansett, fett at du har fått deg trommesett, og lykke til med spelinga! Og som figure påpeiker, ta turen innom trommeforum! Masse hyggelege folk med god peiling! :thumbup:

edit: skaff deg også ein metronom! Dette er ein uunværleg device for å få på plass stødigheit i rytmelandskapet.

Endret av Frigata
Lenke til kommentar

Heisann.

Solgte trommesettet mitt til en venn her om dagen, men i dag fikk jeg melding om at det var blitt slått en stor sprekk i skarptromma pga. et lite høl som visstnok var der etter de hadde henta det..

Så, jeg fikk i oppgave å finne et nytt skarptrommeskinn.. det er et Mapex-trommesett, kjøpt på sound1.no

Noen som vet hvilket jeg bør bestille? På forhånd takk.

Lenke til kommentar
Heisann.

Solgte trommesettet mitt til en venn her om dagen, men i dag fikk jeg melding om at det var blitt slått en stor sprekk i skarptromma pga. et lite høl som visstnok var der etter de hadde henta det..

Så, jeg fikk i oppgave å finne et nytt skarptrommeskinn.. det er et Mapex-trommesett, kjøpt på sound1.no

Noen som vet hvilket jeg bør bestille? På forhånd takk.

Du burde først og fremst finne ut dimmensjon på tromma, du trenger forsåvidt ikke å kjøpe noe annet enn standard coated skarptrommeskinn. Hvis kjøperen er relativt fersk, har han vel ikke så store krav til skinn enda.

Lenke til kommentar

Har en voldsom trang til og tromme her! :p

så vurderer faktisk og skaffe meg et tromme sett.

hva koster det? er helt nybebynner, altså ikkje et tromme sett for verdens mestere, men et som er bra for nye folk.

Og kan dette læres av seg selv, eller må eg ta tromme kurs? er ikkje så veldig gira på å gå på kurs og slikt^^

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...