Kramstogen Skrevet 9. september 2008 Rapporter Del Skrevet 9. september 2008 Vel, det fins mang en trommegroove som er slik, men da er det vel strengt tatt ikke klassifisert som blastbeats. Lenke til kommentar
M-Gard Skrevet 9. september 2008 Rapporter Del Skrevet 9. september 2008 Da snakker jeg om helt synsykt fort altså Lenke til kommentar
Kramstogen Skrevet 9. september 2008 Rapporter Del Skrevet 9. september 2008 Ser du har metallica på avataren, jeg tror ikke Lars spiller blastbeats på noen av metallica utgivelsene hvis det er noe av han du tenke på, men hvis du gir meg et eksempel kan jeg identifisere for deg. Youtube link funker fjell. Lenke til kommentar
Speik Skrevet 10. september 2008 Rapporter Del Skrevet 10. september 2008 Da snakker jeg om helt synsykt fort altså Det å spille sinnsykt fort er én ting, det å spille blastbeats er en annen. Ikke det samme. Lenke til kommentar
M-Gard Skrevet 10. september 2008 Rapporter Del Skrevet 10. september 2008 (endret) Endret 10. september 2008 av M-Gard Lenke til kommentar
Kramstogen Skrevet 10. september 2008 Rapporter Del Skrevet 10. september 2008 Han der spiller blatsbeats ja, men skarpen og basstromma går like fort, bare ikke samtidig. Det kan høres sånn ut, men hvis skarpen skal gå dobbelt så fort som basstromma må han slå dobbelt så mange ganger på skarpen som basstromma. Det stemmer vel ikke. Lenke til kommentar
M-Gard Skrevet 10. september 2008 Rapporter Del Skrevet 10. september 2008 Ok. Takk Lenke til kommentar
Frigata Skrevet 13. september 2008 Rapporter Del Skrevet 13. september 2008 Kva i #### har skjedd med www.trommeforum.no? (signert medlem Olav der inne). Lenke til kommentar
aemil Skrevet 14. september 2008 Rapporter Del Skrevet 14. september 2008 Kommer sikkert opp igjen snart. Lenke til kommentar
Kramstogen Skrevet 14. september 2008 Rapporter Del Skrevet 14. september 2008 Jeg kommer heller ikke inn, admin har ikke varslet downtime, så det kommer vel opp igjen snart. Lenke til kommentar
Kenny Bones Skrevet 3. oktober 2008 Rapporter Del Skrevet 3. oktober 2008 Hei folkens, har noen hørt om et trommemerke som heter Williams? Er det noe å satse på? Jeg skal bare ha det som delesett da jeg fikk mesteparten av trommene mine stjælt. Det jeg trenger å få skaffet på nytt er alle stativer, pedal og hi-hat (med stativ). Er et nesten nytt sett som selges for 3000,- skjønner dere. Lurer litt på om det kanskje er godt kjøp eller ikke. Lenke til kommentar
Frigata Skrevet 3. oktober 2008 Rapporter Del Skrevet 3. oktober 2008 Anbefalar deg å spørre HER. Mange av gutta der inne har kjempegod peil på alt som har med trommer og perkusjon å gjera. Lenke til kommentar
Comma Chameleon Skrevet 14. oktober 2008 Rapporter Del Skrevet 14. oktober 2008 (endret) Ahh, merker jeg har en evinnelig stor trang for å lære meg å spille slagverk Spiller egentlig gitar, men føler jeg trenger noe nytt. Og hva er vel da tøffere enn å hamre litt løs på slagverket Har spilt biiittteelittt på bandøvinger med gitar, dog er det bare basic rytmer og slikt. Som man lærer iløpet av 2 min. Såå, det jeg da lurer på. Noen tips til hvordan man bør begynne å lære seg å spille? Henger kanskje litt på hvilken type musikk jeg skal spille? Og til slutt. Vurderer å gå til innkjøp av et elektronisk slagverk. Noen erfaringer? Hva jeg bør styre unna, og kanskje prisklasse? Mvh Lund Edit: Digitalt trommesett heter det vel? Endret 14. oktober 2008 av Lund :* Lenke til kommentar
figure_02 Skrevet 15. oktober 2008 Forfatter Rapporter Del Skrevet 15. oktober 2008 Første steg på veien er å joine www.trommeforum.no. Snakkes der! Lenke til kommentar
glx-rider Skrevet 21. oktober 2008 Rapporter Del Skrevet 21. oktober 2008 Da skal jeg reise og hente mitt første trommesett nå! Har aldri spilt noe før, og hatt lyst til å prøve lenge så ble det impulskjøp av et williamssett:) Har spilt gitar en liten stund, så tenkte å kombinere litt, kanskje tromme på mine egne sanger etterhvert:) Har dere noen sider å anbefale meg for å lære kjapt? Privatlærer er ikke så interessant,og kjenner foreløpig ingen andre trommiser godt nok til å be de hjem på minikurs så... Lenke til kommentar
Frigata Skrevet 21. oktober 2008 Rapporter Del Skrevet 21. oktober 2008 (endret) Du kan jo sjå her (engelsk) Free drumlessons Vidare ligg det mykje snacks på youtube. Men ein bør uansett i oppstartsfasen ta eit par timar hjå ein lærar, for ikkje å gjera ting "feil" i frå starten av. Slikt sett har eg driti på draget; eg har spela i bortimot 10 år- og anser meg sjølv for å vera heilt ok på trommer, men eg har store problem med å få bort uvanar og andre feil eg lett kunne ha unngått ved å ta fleire trommetimar. Men uansett, fett at du har fått deg trommesett, og lykke til med spelinga! Og som figure påpeiker, ta turen innom trommeforum! Masse hyggelege folk med god peiling! edit: skaff deg også ein metronom! Dette er ein uunværleg device for å få på plass stødigheit i rytmelandskapet. Endret 21. oktober 2008 av Frigata Lenke til kommentar
SheikDarunia Skrevet 27. oktober 2008 Rapporter Del Skrevet 27. oktober 2008 Heisann. Solgte trommesettet mitt til en venn her om dagen, men i dag fikk jeg melding om at det var blitt slått en stor sprekk i skarptromma pga. et lite høl som visstnok var der etter de hadde henta det.. Så, jeg fikk i oppgave å finne et nytt skarptrommeskinn.. det er et Mapex-trommesett, kjøpt på sound1.no Noen som vet hvilket jeg bør bestille? På forhånd takk. Lenke til kommentar
Freddemor Skrevet 27. oktober 2008 Rapporter Del Skrevet 27. oktober 2008 Heisann. Solgte trommesettet mitt til en venn her om dagen, men i dag fikk jeg melding om at det var blitt slått en stor sprekk i skarptromma pga. et lite høl som visstnok var der etter de hadde henta det.. Så, jeg fikk i oppgave å finne et nytt skarptrommeskinn.. det er et Mapex-trommesett, kjøpt på sound1.no Noen som vet hvilket jeg bør bestille? På forhånd takk. Du burde først og fremst finne ut dimmensjon på tromma, du trenger forsåvidt ikke å kjøpe noe annet enn standard coated skarptrommeskinn. Hvis kjøperen er relativt fersk, har han vel ikke så store krav til skinn enda. Lenke til kommentar
kjeklulf Skrevet 28. oktober 2008 Rapporter Del Skrevet 28. oktober 2008 99,9 % av skarptrommene er 14". Hvis du ikke vet hva du har er det 14". Lenke til kommentar
Skogslik Skrevet 2. november 2008 Rapporter Del Skrevet 2. november 2008 Har en voldsom trang til og tromme her! så vurderer faktisk og skaffe meg et tromme sett. hva koster det? er helt nybebynner, altså ikkje et tromme sett for verdens mestere, men et som er bra for nye folk. Og kan dette læres av seg selv, eller må eg ta tromme kurs? er ikkje så veldig gira på å gå på kurs og slikt^^ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå