Gå til innhold

Den store tromme-tråden

figure_02

Anbefalte innlegg

jaja jeg er 100% klar overt at det er mulig å flytte de 3 hakk og som sakt alt er stilt likt men kan hende at jeg nooba ut når jeg satt på Beltsa, skal se om det er problemet, og den Driveshaften tror jeg ikke er helt tight pga på når jeg tråkker på slave siden så "reagerer" ikke driveshaften med engang som om den ene skruen ikke er skrudd på. btw den ene skruen løsner mer eller mindre etter spilling hvergang.

Endret av nesta_bobo
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

jah kan du si. var en gang jeg ikke viste det, jeg tenker. Det er alltid en som vet mer en deg og det er alltid en som vet mindre. og det går for alt

noen som har YAMAHA 13"x6,5" Musashi Snare , som vil legge ut noe lyd smapels? hakke googla det enda men ja.

Lenke til kommentar

Hadde en tidligere, men har desverre ikke opptak av den... Den var nokså kraftig, en av de kraftigste treskarpene du får tak i etter min mening. Hadde et problem med min og det var at stemmeskruen nærmest der jeg slår med venstrehånda løsnet ekstremt fort. Av og til kun etter en låt, og da var den helt løs, og merker at skinnet blir slakkere og slakkere. Vet ikke om alle er slik altså, kan hende det bare var en feil på min... Men følte i alle fall for å nevne det. Ellers er det en knallbra skarp for penga.

Gjett hva som dukka opp på døra mi i dag :p:

post-15605-1175602339_thumb.jpg

post-15605-1175602363_thumb.jpg

post-15605-1175602373_thumb.jpg

post-15605-1175602390_thumb.jpg

post-15605-1175602411_thumb.jpg

post-15605-1175602446_thumb.jpg

post-15605-1175602551_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Takk takk :) . Slapp til og med norsk moms på det, foreløpig i alle fall, håper ikke det dukker opp noe ekstra seinere... Betalte 1091 euro totalt inkl frakt, skulle tilsvare 8800 kr sånn ca.

Crashen er gammel ja, bare satte den opp for å ha noe der, er sprekt og. Så lyden er ikke akkurat noe å skrive om :p. Venter som sagt på en 18" AAXplosion, enn så lenge låner jeg Meinl crashene fra andre settet mitt når jeg skal bruke settet her.

Lenke til kommentar

Digg Marius! Slækt at du slapp moms da, det ville jo blitt endel ekstra siden prisen er så høy. Hvordan er lyden? Merker du noe forskjell fra 3005 settet? Nye skinn først kanskje. :p

Pappa har 12x6" musashi modellen, knall lyd men sliter også litt med at stemmeskruene løsner fort, men hjelper om du bytter til die-cast eller triple-flanged hoops sikkert. En billigere løsning ville være å kjøpe sånna små plastikkbiter å ha mellom stemmeskrua og rimmen, skal visst funke.

Lenke til kommentar

Ville vel blitt et par tusen i moms ja, digg å slippe unna... Må nok bytte skinn først, men de låter faktisk ikke ekstremt dårlig etter jeg fikk tweaka de litt nå. Vanskelig å si i forhold til 3005 settet, ettersom jeg da bytta skinn med en gang på de. Men konstruksjonen av de skal være identisk rent treverk-messig, så tror de vil bli å låte ganske likt. Men er i det hele tatt mer fornøyd med disse, virker mye mer proft enn de forrige synes jeg, nye lugs, gummiforinger på basstromme-"klemmene", påskrudde metal-logoer, fargemessig og i det hele tatt det meste.

Så her og nå tror jeg nok at dette settet vil bli værende en god stund. Det høres kanskje ikke så troverdig ut når det gjelder meg men :p. Har i grunn tatt et lite "oppgjør med meg selv nå, skal bruke mye mindre penger på trommeutstyr framover. Men veldig lyst å oppgradere disse litt mer da, mulig til dobbelbass sett etterhvert...

Endret av ZprMario
Lenke til kommentar

Spilte konsert i dag også, gikk veldig fint! Men one problemo:

Tom-tommene mine synger utrolig mye, spesielt 15". Jeg har prøvd moon-gel og gaffateip, men synger like mye. Er det stemmingen som gjør at det synger, er de ustemt?

Lenke til kommentar

Høres ganske snålt ut at det ikke hjelper å dempe de med moon-gel/gaffa, hvordan skinn bruker du? Kan jo prøve å bytte over til noen litt mer dempa skinn evt...

Anders/KN: Jeg må vel nesten vedde imot jeg da (hadde vært ekstra morsomt om jeg skulle glippe :p).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...