Gå til innhold

Den store tromme-tråden


figure_02

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Remote HiHat = Kabel HiHat

Dvs. at stangen i midten erstattes av en vaier som går gjennom en slange. På denne måten kan HiHaten plasseres hvor som helst (innen vaierens rekkevidde), altså ikke direkte over pedalen. Sånn som oppsettet mitt er nå må jeg flytte det høyre benet mitt et stykke til høyre for å kunne lukke HiHaten med pedalen. Med Remote kan jeg plassere pedalen til høyre for basstrommepedalen f. eks.

Lenke til kommentar

Hallo hallo alle trommiser!

 

Dette er mitt første innlegg i denne tråden(eller mitt andre, husker ikke helt..=\) men uansett så er dette et inlegg hvor jeg vil introdusere meg selv som trommis.

 

Jeg begynnte å spille når jeg bodde i USA(det var i 2003) da var jeg 13 år. Jeg kjøpte et nybegynner slagverk, et 5 piece CB drums med en 15"(tror det er 15) crash og en 13" hihat som jeg ennå har. Gjennom tidene så har jeg kjøpt en ny hihat, og brukt de to gamle til individuele cymbaler, så har jeg også kjøpt en ny splash, og en ride.

 

I USA hadde jeg en trommelærer som kom hjem til meg hver uke å lærte meg "rudiments" (ikke sikker på det norske ordet) Og dette er jeg hjertens glad for, for ellers ville jeg ikke kunne fortsette treningen senere. Så jeg hadde trommelærer det første halåret mitt som trommis. Når jeg flyttet tilbage til norge fikk jeg ikke tak i en lærer(ærlig talt så leta jeg ikke heller..) så jeg begynte så smått å finne egne treningsmetoder basert på de basik metodene jeg lærte i usa. Men det var kun i fjor jeg gjor det..Det har ikke blitt mye trommespilling, og altfor lite trning i det siste, jeg trenger motivasjon til å begynne igjen!!

 

Uansett, favoritt trommis nummer 1 er definitivt Mike portnoy! Andre favoritter inkluderer:

- Nicko mcbrain

- Neil Peart

- CoB trommisen(vet ikke navnet.=

- Terry Bozzio

- Dave Lombardo

m.f.

 

Angående slagverket mitt nå har jeg noen eldgamle bilder fra i fjor, men poster ikke enda.. Jeg vurderte kraftig å kjøpe nytt Pearl etter konfirmasjonen, men det ble det ingenting av. Så istedefor kjøpte jeg Pearl dobbelpasspedal som er blitt godt brukt.

Lenke til kommentar

Heisann MGS3, får håpe du kan bli mer inspirert fremover da! Verden trenger flere gode trommiser (i alle fall etter hva jeg kan tolke etter å ha sett i "musiker søkes" annonsene på en rekke steder) :p .

 

SIste nytt fra min side; Har planer om å kjøpe noe fra Tyslkand igjen, ettersom faren min igjen er der nede og kommer til Norge med bil... Så alternativene mine er i grunn:

1. Digital HD Opptaker (Fostex MR8 HD sannsynlig, m/40 gb lagringsplass, 4xXLR +++)

2. Tromme-mikrofoner (AKG, Beyerdynamic eller Shure)

3. Et par nye cymbaler til øvingssettet mitt... sannsynlig en ny ride og en crash. Står egentlig mest mellom 22" Sabian HH Rock Ride + 17" Sabian AAXplosion Crash, eller 22" Zildjian A Custom Ping Ride + 17" A Custom Medium Crash.

 

Det blir antakelig HD-opptakeren, ettersom det er noe jeg og bandet mitt har hatt veldig bruk for i det siste, og cymbaler har jeg i grunn så jeg klarer meg med... Men allikevel er jo cymbaler noe (vel, jeg i alle fall :p ) man ikke kan få nok av... :love:, Bakdelen er at jeg må også skaffe en ekstra cymbalholder/stativ, så blir jo noe ekstra...

Tromme-mikrofoner hadde også vært kjekt, men er mest ute etter de mindre "bulky"/store typene til bruk på tammer osv, og et sett med sånne koster tross alt en del...

Endret av ZprMario
Lenke til kommentar
Heisann MGS3, får håpe du kan bli mer inspirert fremover da! Verden trenger flere gode trommiser (i alle fall etter hva jeg kan tolke etter å ha sett i "musiker søkes" annonsene på en rekke steder) :p .

 

SIste nytt fra min side; Har planer om å kjøpe noe fra Tyslkand igjen, ettersom faren min igjen er der nede og kommer til Norge med bil... Så alternativene mine er i grunn:

1. Digital HD Opptaker (Fostex MR8 HD sannsynlig, m/40 gb lagringsplass, 4xXLR +++)

2. Tromme-mikrofoner (AKG, Beyerdynamic eller Shure)

3. Et par nye cymbaler til øvingssettet mitt... sannsynlig en ny ride og en crash. Står egentlig mest mellom 22" Sabian HH Rock Ride + 17" Sabian AAXplosion Crash, eller 22" Zildjian A Custom Ping Ride + 17" A Custom Medium Crash.

 

Det blir antakelig HD-opptakeren, ettersom det er noe jeg og bandet mitt har hatt veldig bruk for i det siste, og cymbaler har jeg i grunn så jeg klarer meg med... Men allikevel er jo cymbaler noe (vel, jeg i alle fall :p ) man ikke kan få nok av... :love:, Bakdelen er at jeg må også skaffe en ekstra cymbalholder/stativ, så blir jo noe ekstra...

Tromme-mikrofoner hadde også vært kjekt, men er mest ute etter de mindre "bulky"/store typene til bruk på tammer osv, og et sett med sånne koster tross alt en del...

Hadde kjpt mic'ene jeg. Det er jo ikke noe vits å kjøpe opptaker. hvis du ikke har det. Kan ikke bandet spleise på en opptaker da?

Lenke til kommentar

Kjøpte for en stund siden et Remo Controlled Sound skinn til skarptromma, og er ekstremt fornøyd. Hadde et emperor X (som er det samme, bare med et ekstra lag)

Men dette er 10 ganger bedre.

Men nå har jeg spilt på det i et par timer i tre dager, og jeg begyner nesten å komme gjennom coatingen allerede!

Noen andre som har samme skinnet som kan si noe om dette? Jeg har spilt på det omtrent 10-15 timer totalt

 

EDIT: Emperor X skinnet hadde jeg i et halv år før jeg bytta det :p

 

EDIT2: Til ZprMario, Du må vel nesten ha microfoner før du kjøper opptaker. Opptaker er jo noe som bandet kan spleise på også. Hvis du ikke skal gjøre noen ordentlig studio opptak så trenger du ikke allverdens med microfoner.

Jeg har en pakke med Audio-Technica microfoner til tammer og bass, også bruker jeg en Shure sm57 til skarpen. Har også tenkt til å bytte til Shure Beta 52 på bassen :cool:

Endret av SwEEt^AmbEr
Lenke til kommentar

Takker for svar hittil... Grunnen til at jeg har veldig lyst på HD-opptakeren er ettersom jeg allerede har noen greie mikrofoner (ikke dedikerte tromme-mikker, men de funker greit til allmenn bruk) og har veldig lyst å ta vare på det vi gjør på øvinger, jobbe videre med ting, ta vare på det som er bra osv... Er ikke avhengig av å gjøre studio-opptak enda for å si det sånn... Men vi skriver rimelig lite ned på papir så problemet da er at ting ofte går i glemmeboka :p . Sånn sett hadde det vært kjekt med en opptaker. De andre har allerede foreslått å bli med å spleise, men det kunne ta litt tid før de har penger klare.... Så sånn sett hjelper det jo ikke meg så mye.

 

Men vi får se, er i samtaler om det fortsatt så ting kan forandres. Men at det blir noe av det jeg har skrivd opp er rimelig sikkert, og det allerede neste uke :thumbup: . Blir nok bra.

Lenke til kommentar
Kjøpte for en stund siden et Remo Controlled Sound skinn til skarptromma, og er ekstremt fornøyd. Hadde et emperor X (som er det samme, bare med et ekstra lag)

Men dette er 10 ganger bedre.

Men nå har jeg spilt på det i et par timer i tre dager, og jeg begyner nesten å komme gjennom coatingen allerede!

Noen andre som har samme skinnet som kan si noe om dette? Jeg har spilt på det omtrent 10-15 timer totalt

 

EDIT: Emperor X skinnet hadde jeg i et halv år før jeg bytta det :p

 

EDIT2: Til ZprMario, Du må vel nesten ha microfoner før du kjøper opptaker. Opptaker er jo noe som bandet kan spleise på også. Hvis du ikke skal gjøre noen ordentlig studio opptak så trenger du ikke allverdens med microfoner.

Jeg har en pakke med Audio-Technica microfoner til tammer og bass, også bruker jeg en Shure sm57 til skarpen. Har også tenkt til å bytte til Shure Beta 52 på bassen :cool:

Controlled Sound er best :thumbup:

Lenke til kommentar
Takker for svar hittil... Grunnen til at jeg har veldig lyst på HD-opptakeren er ettersom jeg allerede har noen greie mikrofoner (ikke dedikerte tromme-mikker, men de funker greit til allmenn bruk) og har veldig lyst å ta vare på det vi gjør på øvinger, jobbe videre med ting, ta vare på det som er bra osv... Er ikke avhengig av å gjøre studio-opptak enda for å si det sånn... Men vi skriver rimelig lite ned på papir så problemet da er at ting ofte går i glemmeboka  :p . Sånn sett hadde det vært kjekt med en opptaker. De andre har allerede foreslått å bli med å spleise, men det kunne ta litt tid før de har penger klare.... Så sånn sett hjelper det jo ikke meg så mye.

 

Men vi får se, er i samtaler om det fortsatt så ting kan forandres. Men at det blir noe av det jeg har skrivd opp er rimelig sikkert, og det allerede neste uke  :thumbup: . Blir nok bra.

er ikke ekspert i sånne ting(om ikrofoner/opptakere) men i den sitvasjonen så høres det ut som om opptaker is the way to go! men som sagt, ikke ta dette inlegget for seriøst :p

 

Glemte å nenve at jeg ikke har noe band...Men jeg har en kompis som spiller gitar, og en som spiller bass, og vi spiller av og til coversanger fra allverdens band. Men det er lenge siden vi gjore det sist..:(

 

Jeg har en liten erfaring med å spille foran publikum. I April hadde skolen en musikal med skuespillere og band, og jeg spilte trommer i bandet. Det var kjekt, ettersom at fokus ikke er på bandet, men på dansere, skuepspillere osv. :)

Endret av MGS3
Lenke til kommentar
Glemte å nenve at jeg ikke har noe band...Men jeg har en kompis som spiller gitar, og en som spiller bass, og vi spiller av og til coversanger fra allverdens band. Men det er lenge siden vi gjore det sist..:(

Da er det ikke rart at du mangler motivasjon, det er jo litt kjedelig å spille alene i lengden. Finn deg et band som mangler trommeslager, eller prøv å lag ditt eget. Med regelmessige øvelser i et band, så vil nok motivasjonen dukke opp igjen. :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...