Emperor_ Skrevet 29. mars 2007 Rapporter Del Skrevet 29. mars 2007 Har 16'' og 18'' fra før av.. Så jeg ser ikke hva som kan være galt i det.. Vi søkte i januar en gang tror jeg! Lenke til kommentar
figure_02 Skrevet 29. mars 2007 Forfatter Rapporter Del Skrevet 29. mars 2007 Ville heller kjøpt en 18" crash da, men ikke samme type som du har nå. F.eks en AAxplosion. Diggbare. Lenke til kommentar
ZprMario Skrevet 29. mars 2007 Rapporter Del Skrevet 29. mars 2007 (endret) Enig der, vurderer litt å gå for en AAXplosion selv faktisk, neste gang jeg skal handle. Kunne tenkt meg et mindre Sabian oppsett å bruke på sett nr. 2 (som forøvrig ble sendt fra Tysland i går). Har jo allerede HHX Groove hats og HHX Dry ride, så vurderer fortsette med Sabian cymbaler til det oppsettet... Alltid likt AAXplosion cymbalene, eneste jeg ikke liker med de er at jeg har sett minst 3-4 stk med egne øyne som har knekt helt opp i "småbiter". Men det kan jo ha mye med brukeren å gjøre og, bare gir en litt dårlig ettersmak. De låter fantastisk da... Endret 29. mars 2007 av ZprMario Lenke til kommentar
Teig Skrevet 29. mars 2007 Rapporter Del Skrevet 29. mars 2007 Noen som kan anbefale en god skarptromme/skinn? Min har begynt å få sprekker i skinnet og låter mildt sagt helt for jævlig med mye "ettertone" i form av en fryktelig pipelyd. Hadde også vært greit om noen kunne gi meg noen stemmetips... Lenke til kommentar
ZenCo Skrevet 29. mars 2007 Rapporter Del Skrevet 29. mars 2007 (endret) Evans Powered Centre Reversed Dot. Meget bra skarptrommeskinn med dempering intergrert under skinnet på kantene... Når du stemmer, må du først skru skruene så hardt til som du kan med fingrene diagonalt, også kan du ta en kvart runde hver gang, evt en halv. Husk: Diagonalt! EDIT: Diagonalt fordi ellers vil du gjøre skinnet skeivt, visst du lurte... Endret 29. mars 2007 av ZenCo Lenke til kommentar
Siomir Skrevet 29. mars 2007 Rapporter Del Skrevet 29. mars 2007 Det er så innmari vanskelig å handle tromme utstyr synes jeg, jeg som trodde det å holde pcen min oppdatert var dyrt nok =P men jeg skal ikke klage, man har jo gjerne tromme settet ganske lenge, er vel stort sett drumsticks og tromme skinn som må skiftes ut i ny og ne, jeg tror jeg har spurt om dette før, men jeg kan ikke huske at jeg har spurt da, det er vel anbefalt å ha 2 stor trommer istede for 1 med dobble pedaler? eller er det jeg som er helt på jordet? isåfall syns jeg det ville virke mer logsik i og med at tromme skinnet ville kunne vibrere saktere med dypere lyd hvis man hadde det? beh..lol, kommer vel ann på hva man skal spille i guess. Lenke til kommentar
ZprMario Skrevet 29. mars 2007 Rapporter Del Skrevet 29. mars 2007 (endret) Er som regel ikke noe stort behov for to basstrommer i virkeligheten, da skal du spille utrolig kjappe dobbelbassrytmer over lengre tid før du merker noe spesiell forskjell. Spiller du metal så ser det jo gjerne litt "kulere" ut da. Men dobbelpedal er i grunn det enkleste, sparer plass, og ofte små scener man spiller på som oftest allikevel, som regel bruker man å være glad til for å slippe å dra med seg enda en basstromme... Men har du penger nok og plass, og spiller musikk der det kan være allright med litt stort sett (er vel ikke akkurat mest fordelaktig med dobbelbass sett til pop/soft rock musikk f.eks ) så hvorfor ikke. Jeg trives på dobbelbass sett selv, lyden blir jo og litt mer "separert", ettersom basstrommene gir lyd ut fra to forskjellige vinkler, kan gjøre at det i det hele tatt låter "mere" og større. Men "nødvendig" er det strengt tatt ikke.Dagens dobbelpedaler (av høyere kvalitet) har veldig llite lagg i forhold til enkelpedaler på to basser... Endret 29. mars 2007 av ZprMario Lenke til kommentar
Siomir Skrevet 30. mars 2007 Rapporter Del Skrevet 30. mars 2007 Jeg kommer til å starte med litt rock få i bein i kroppen litt først, men jeg kommer nok til å spille ganske mye hardere etterhvert. Lenke til kommentar
King-Nothing Skrevet 30. mars 2007 Rapporter Del Skrevet 30. mars 2007 Jeg vet om flere trommiser som har to basstrommer, men som bruker dobbelpedal. Lenke til kommentar
Teig Skrevet 30. mars 2007 Rapporter Del Skrevet 30. mars 2007 Evans Powered Centre Reversed Dot. Meget bra skarptrommeskinn med dempering intergrert under skinnet på kantene... Når du stemmer, må du først skru skruene så hardt til som du kan med fingrene diagonalt, også kan du ta en kvart runde hver gang, evt en halv. Husk: Diagonalt! EDIT: Diagonalt fordi ellers vil du gjøre skinnet skeivt, visst du lurte... 8269972[/snapback] Takk for det, søkte på den og det virket som et bra skinn. Men hvis du bestiller fra zzounds.com, er det både overskinn og underskinn? Var en veldig fin pris og Lenke til kommentar
King-Nothing Skrevet 30. mars 2007 Rapporter Del Skrevet 30. mars 2007 Evans Powered Centre Reversed Dot. Meget bra skarptrommeskinn med dempering intergrert under skinnet på kantene... Når du stemmer, må du først skru skruene så hardt til som du kan med fingrene diagonalt, også kan du ta en kvart runde hver gang, evt en halv. Husk: Diagonalt! EDIT: Diagonalt fordi ellers vil du gjøre skinnet skeivt, visst du lurte... 8269972[/snapback] Takk for det, søkte på den og det virket som et bra skinn. Men hvis du bestiller fra zzounds.com, er det både overskinn og underskinn? Var en veldig fin pris og 8271695[/snapback] Det er nok kun overskinn. Men hvorfor bestille fra usa når du kun skal ha et skinn? Portoen alene kommer til å være dyrere enn selve skinnet. Og hvis du plusser på evt moms og toll, så blir det nok ikke så mye å spare i forhold til å kjøpe fra f.eks tabs.no som har veldig gode priser. Sitter på mobil, så jeg gidder ikke navigere meg inn dit for å finne pris. Lenke til kommentar
Teig Skrevet 30. mars 2007 Rapporter Del Skrevet 30. mars 2007 (endret) Jeg kan høre med trommelæreren min, kanskje det er mulig å få bestilt det skinnet gjennom han. Avslag ftw Men er det veldig viktig at under- og overskinnet er av samme merke? Underskinnet mitt er i ganske god stand. Endret 30. mars 2007 av hakhag Lenke til kommentar
King-Nothing Skrevet 30. mars 2007 Rapporter Del Skrevet 30. mars 2007 Har ingenting å si det, så lenge det er i god stand. Er jo greit at det er et kvalitetsskinn under også, men hvem som lager det har lite eller ingenting å si. Lenke til kommentar
ZenCo Skrevet 30. mars 2007 Rapporter Del Skrevet 30. mars 2007 Er nok slik ja. Jeg har forskjellig resonansskinn og slagskinn på skarpen, funker digg. Men om du tror det er like greit med "jallamerker" enn kvalitetsmerker som resonansskinn så tar du feil... (nei, du har ikke sagt det ) Spilte konsert klokka 10.00 i dag. Full sal (obligatorisk for skoleelever), kongelyd og dritgøy å spille! Nok en bra trommedag! Lenke til kommentar
figure_02 Skrevet 30. mars 2007 Forfatter Rapporter Del Skrevet 30. mars 2007 Jeg vet om flere trommiser som har to basstrommer, men som bruker dobbelpedal. 8271579[/snapback] Det er det teiteste jeg vet. Lenke til kommentar
figure_02 Skrevet 30. mars 2007 Forfatter Rapporter Del Skrevet 30. mars 2007 (endret) På tide med noen bilder. Som nevnt tidligere må jeg nok kjøpe en crash til, og da blir det vel også nye skinn. Tipper det blir coated EMAD og G2. PowerCenter Rev.D på skarpen. Endret 30. mars 2007 av figure_02 Lenke til kommentar
King-Nothing Skrevet 30. mars 2007 Rapporter Del Skrevet 30. mars 2007 Vårrengjøring av cymbalene? Fine bilder! Lenke til kommentar
eirikand Skrevet 30. mars 2007 Rapporter Del Skrevet 30. mars 2007 fått meg min første dobbelpedal i dag har ikke fått prøvd skikkelig ennå men i morra blir jeg nok sittende å spille hele dagen Lenke til kommentar
ådne Skrevet 30. mars 2007 Rapporter Del Skrevet 30. mars 2007 Rått sett Figure_02 og cymbalene så jo fantastiske ut Hvilen kubjelle er du har der? Er på utikk etter ny fortiden... Lenke til kommentar
eirikand Skrevet 30. mars 2007 Rapporter Del Skrevet 30. mars 2007 (endret) her er en liten tromme snutt fra meg http://dump.no/files/b5bdfa8a6e99/eirikandtrommer.mp3 er 14 år bare så dere vet det Endret 30. mars 2007 av eirikand Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå