Gå til innhold

Den store tromme-tråden

figure_02

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Oi, morro tråd dette her, skjønner at jeg må stikke oftere innom kultur forumet :)

Jeg lurer litt på om noen vet hvilken skarp Kim Ofstad bruker når han spiller for D'Sound? Jeg er skikkelig sugen på en litt lys og tynn skarp med lite etterklang og mye "pop". Som gir funky og feite kantslag.. Denne lyden var vanskelig å få på papiret, men om noen skjønner litt hva jeg er ute etter tar jeg gjerne imot tips! :)

Lenke til kommentar

Jepp, i alle fall en i litt mindre dimensjon. Gjerne 13" i diameter f.eks, eller kanskje til og med 12. Lønn er fint til å stemmes lyst, men har kanskje noe mer etterklang enn f.eks bjørk. Bjørk gir nok enda kortere lyd, mer "pop".... Men jeg ville nok sjekka ut lønne-trommer i alle fall, i en litt mindre størrelse. Litt vanskelig å komme med konkrete tips når vi ikke vet ca. pris du tenker på, men Tama Artwood f.eks, Premier Modern Classic. Yamaha Musashi kan kanskje også være et alternativ (lagd av eike-tre), men den har ganske kraftig lyd... Pearl firecracker er kanskje verdt en titt, men forestiller meg de har litt mye etterklang, er vel i stål disse? Ville valgt treskarp foran metall til ditt bruk...

Lenke til kommentar

Skal være ganske greie de der, tror ikke du finner så mye annet som er merkbart bedre i samme prisklasse. Har aldri helt vært fan av enkelkjede-drift da, føles liksom alltid litt ustødig for meg, omtrent samme hvilken pedal. Men de med doble kjeder er jo ofte dyrere da, så bør i grunn teste selv. Jeg hadde spart opp mer om det hadde vært jeg selv som skulle kjøpt, men det er nå opp til deg å vurdere...

Lenke til kommentar
Skal være ganske greie de der, tror ikke du finner så mye annet som er merkbart bedre i samme prisklasse. Har aldri helt vært fan av enkelkjede-drift da, føles liksom alltid litt ustødig for meg, omtrent samme hvilken pedal. Men de med doble kjeder er jo ofte dyrere da, så bør i grunn teste selv. Jeg hadde spart opp mer om det hadde vært jeg selv som skulle kjøpt, men det er nå opp til deg å vurdere...

8249989[/snapback]

har p-120 så tenker bare å bygge på, blir min første dobbelpedal så gidder ikke å bruke så mye penger på det.

Lenke til kommentar

Har en del stativer fra Pearl 800-serien, de kan i alle fall anbefales. Veier ikke nevneverdig mer enn Tama Roadpro stativene jeg også har her, bra pris og stødige. Mulig seriene over de har litt mer vekt og litt mer funksjoner. Men kan anbefale 800-serien i ale fall.

Yamaha lager også ganske bra hardware, tidligere var det billigere enn det meste annet, men nå virker det ofte som de er dyrere... Så ikke så godt å si.

Lenke til kommentar

Pearl sin 1000 serie er veldig å anbefale.. 800 serien er jo stabil som fy, men det at du kan ha siste delen, kommer ikke på navnet på cymbalen i alle vinkler som du vil - er helt genialt.. Har 3 stativer i 1000 serien og elsker dem... Ikke uten grunn at de har vunnet serien for mest nytenkende hardware..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...