Gå til innhold

Den store tromme-tråden


figure_02

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Grattis Marius! Konge! Må vel bygge ut Meinl oppsettet jeg lager nå, kanskje det blir en SSC china da. Fikk btw mine ting i går også, men sov hos en kompis i natt så får ikke sett/prøvd før jeg er hjemme far skolen i dag. Det er vel dark riden og splashen og stikkene. Køllene blir sendt når de kommer på laget sammen med crashen.

Har lyst å skulke resten av dagen å stikke hjem jeg. :p

Lenke til kommentar

Meinl makes my world go 'round... :D. Holder meg stort sett til de, men har et par fine Sabian HHX cymbaler jeg liker godt også, så er ikke akkurat som jeg utelukker alt annet :). Låter bra og har fin pris. Synes og det er litt moro med oppmerksomheten man ofte får da, folk som aldri har hørt om Meinl blir rimelig overraska og nysgjerrige stort sett... Slipper å bruke ting man ser nesten alle andre bruke og...

 

Har forresten ikke fått sett den Emperor videoen... Men tror jeg så litt på en dvd med de for en stund tilbake, mener å huske et nokså stort sett da. Men ikke 100% sikker på merke og sånt.

Endret av ZprMario
Lenke til kommentar

ZenCo: Joda, skal prøve å få til det. Muttra må bare finne kabelen til kameraet sitt først :p

 

Om jeg tar en dyne, bretter den sammen og legger den i basstromma, vil det forbedre lyden mye? Om noen har flere tips om hvordan man kan få et slagverk til å høres tightere ut, let me know :)

Endret av Orpheus
Lenke til kommentar

Aldri hatt behov for noe annet enn demping av skinnet jeg, men kommer vel litt an på åssen lyd man er ute etter. Kjapp kort lyd med lite "boom", eller skikkelig "spark-mot-magen thud" :p. Et Emad skinn med dempering, og jeg er fornøyd... Men det kommer litt an på type sett også, er vel gjerne de litt bedre settene som ikke har stort behov for ekstra demping...

Lenke til kommentar

Jeg har Evansskinn uten dempering.

 

Orpheus: Du kan plassere dem slik du selv vil! Bare test deg fram! Personlig har jeg de liggende inntil slagskinnet, får litt liten effekt visst de bare ligger inni uten å berøre noen av skinnene.

 

Du kan også kjøpe skarptrommeskinn m/dempering integrert. Personlig har jeg Evans Power Center Reverse Dot Coated, veldig bra skinn (takk til Marius for anbefaling). Skal faktisk kjøpe dette skinnet i morgen tror jeg, begynner å bli slitt det nåværende. Mulig jeg venter litt lengre også da... :)

Lenke til kommentar

Da har jeg snart en ny cymbal å glede meg til! Bestillte fra CymbalsOnly nå nettopp.

Det ble en 22" Bosphorus Master Turk ride, 2124 gram..

Bilde her. Ligger lydklipp ute på sida også.

 

Hehe, er nok temmelig motsetning til den powerbell-riden som ble posta her tidligere. :p

 

Det er første gang jeg kjøper en 22" cymbal, og hvertfall første gang jeg kjøper en såpass "dry" type. Men den har bra crash-muligheter òg, og jeg vil tro den vil passe mer enn bare jazz. Fra før har jeg en 20" ride, 18" crash og 13" hihats til jazzsettet mitt...

 

Vel, virker jo ikke som det er så mange jazzere her på forumet, men uansett...

Lenke til kommentar

Grattis Amped, har hørt mye bra om Bosphorus. Prøver meg på et mer generelt setup nå, så skal prøve utdype meg litt mer i jazz og andre sjangere enn bare rock/metal.

 

Da har jeg fått testa nye cymbalene en times tid. Må si jeg er utrolig fornøyd. 21" dark riden hadde noe mørkere bjelle og kropp enn 20", volumet er ikke det sterkeste, men funker for det meste, har også noe build-up mot kantene, men generelt en mørk ride med veldig kort sustain. Bjella er ikke så kraftig hvis man ikke spiller med skuldern på stikka eller nylon-tupp men funker utmerket til det jeg ville den skulle gjøre. Splashen er perfekt, skikkelig glass-aktig og kjapp, men har en en litt trashy undertone som såvidt kan merkes.

Tror ikke jeg gidder bilder og slikt før resten av utstyret kommer. :)

Lenke til kommentar

Jeg er en del mer jazzet/roligere trommeslager enn Marius og Audun vil jeg tro. Spiller mye rolig musikk, også jazz. Ligger noen lydklipp på nettet, to sekunder så skal jeg finne linker... :)

 

EDIT:

 

Diverse lydklipp (hørt av de andre):

 

http://dump.no/files/0e229bfb77a4/Eksempel_1.mp3

http://dump.no/files/0e229bfb77a4/Copy1.mp3

http://dump.no/files/0e229bfb77a4/Copy.mp3

 

Hel sang (ikke hørt av de andre):

 

http://dump.no/files/2e996ecb69cf/01_Intro.mp3

Endret av ZenCo
Lenke til kommentar

Kule klipp ZenCo.

 

Skal man overleve som freelance trommis må man kunne spille andre ting enn metal, jeg er egentlig ikke en "metal" trommis, men er den musikken jeg liker best å spille/høre på, kjøpte jo ikke dobbelpedal for lenger enn ett og et halvt år sia, og før det var jeg innom mye rart. Har vel hatt en metal periode en stund, men kommer litt tilbake til andre ting nå.

Og jeg kan vedde på at Marius kan spille andre ting enn metal hvis han vil. ;)

Endret av figure_02
Lenke til kommentar

Jeg har spilt:

 

Funk

Punk

Bossanova

Shuffle

Reggea

Rock

Metal

Death-Metal (:!: )

 

Mye av det jeg kan... Jeg spiller rock/metal i bandet mitt, skal spille på UKM i Bergen om 3 uker. :)

 

Har virkelig fått bruk for bossanova i det siste året, veldig mye i den gaten. Skal faktisk spille 5-6 bossasanger på søndag. Og som sagt, lønn: 2500! kr :love:

Endret av ZenCo
Lenke til kommentar

Jeg må spille så mye som mulig, siden jeg går på skole for akkurat det... Men må ærlig innrømme at det er lite jeg har mer lyst å spille enn metal/heavy musikk. Ikke av den ekstreme (black/death osv., selv om Opeth ikke ligger så langt unna, og spiller jo noe av de)sorten da, såpass rask/teknisk er jeg ikke. Virker som jeg bare kommer til å satse mer og mer på heavy musikk nå, har på en måte spilt såpass mye forskjellig i hele år (tidligere og en del, men mest i år pga skole), har gått litt "lei" utforskinga av stiler. Metal vil nok alltid være det som "trigger" meg mest, sånn er jeg bare :) Og da synes jeg det egentlig er litt bedre å satse på det i større grad...

 

Om man vil bli freelance bør man nesten kunne en god del forskjellig ja... Tror egentlig jeg har gått litt bort fra den ideen selv. Tror det for meg blir å satse på noe annet karrierevalg, mens bandet går ved siden av. Skulle bandet utvikle seg, så er det jo klart jeg heller kommer til å følge det opp, men inntil videre så... Eh ja, dere forstår sikkert :p

 

Men ja, metal er ikke det eneste jeg spiller/kan spille... Selv om det kanskje er en myte at heavy trommiser er litt ensporet...(?)

Endret av ZprMario
Lenke til kommentar

Visst man skal bli freelance, må man like å spille alt mulig! Tenk deg å spille trommer i en sjanger som ikke gir deg ståpikk i det hele tatt, for å si det slik... :tease:

 

 

Metal er utrolig gøy å spille, den følelsen av å virkelig å må konsentrere seg, og bruke energi...

Endret av ZenCo
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...