Gå til innhold

Den store tromme-tråden


figure_02

Anbefalte innlegg

Er wrap ja, går under EFX linja. Skal følge med skarp også, 14x5,5. De har det inne på Thomann til 1030 euro (uten tysk moms da). Men nå har jeg begynt å "gå litt bort" fra det settet igjen, selv om det ser fantastisk bra ut. Det er som sagt ikke mulig å utvide settet med større tammer eller ekstra basstromme, og har hørt fra såpass mange kilder på andre forum nå at det kan bli vanskelig å få den dype/kraftige lyden ut av de som kan være en god fordel i metal... Så blir nok litt "feil" sett for meg, selv om det ser vanvittig bra ut. Har bruk for litt mer "old school" størrelser :)

 

Så da er det foreløpig tilbake til Premier Artist, eller muligens vanlige Superstar. Men tror det heller blir Premier da. Eneste som er da er som sagt, vil jeg ha settet kjapt pluss i den Sapphire fargen må det bli i Birch... De har også Maple inne, men kun i Solid Black farge + med 14" hengetam, ikke gulvtam... Synes svart er for kjedelig rett og slett. Liker lyden av både birch og maple trommer jeg, sånn sett er det ikke så farlig. Men birch fungerer kanskje bedre innenfor metal i grunn... :hmm:

Endret av ZprMario
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg ville gått for birch til metal, tror det blir det lille hakket bedre enn maple.

 

Fant nettopp ut av den forrige eieren av settet mitt har skrevet inn tonen på skjellet inni tromma. For den ultimate lyd, skal visst nok tromma være stemt likt som skjellet sin tone. Må prøve den en gang... :) Hvordan stemmer dere? Stemmer dere resonansskinnet lysere, mørkere eller likt som slagskinnet? Personlig stemmer jeg likt :)

Endret av ZenCo
Lenke til kommentar

Stemmer de vel litt forskjellig avhengig av tamstørrelse osv jeg, men om jeg skulle sagt noe generelt så er de vel ganske like...

 

Hva synes dere om Sonor 3007 forresten?... :p Klarer for tiden ikke helt bestemme meg, beklager igjen for mye utstyr-preik her i det siste, for de som ikke måtte like det. Men det er jo et fint forum det her, få tips/hjelp osv...

Lurer nå litt på 3007 serien, hadde jo 3005 serien tidligere og likte de. Jeg solgte de kun fordi jeg akkurat da følte mest for å oppgradere Saturn settet mitt, men når jeg da fikk mindre bruk for de etterhvert valgte jeg å selge de og, så nå starter jeg på en måte fra scratch igjen...

 

Pluss som jeg ser med de: finnes å få tak i akkurat nå i fargen Midnight Fade, synes det ser nokså snasent ut. I tillegg en utrolig bra setup for meg, med 22/10/12/16(x16 gulvtam). Akkurat det jeg kunne trengt, spesielt nå i starten hvor jeg må klare meg med det i en periode... Synes også de nye skruehusene ser mye bedre ut enn de forrige, i tillegg til lakkert innside av basstromme-hoops osv. (kanskje ikke det største, men jeg synes faktisk det hjelper mye sånn utseendemessig...). I tillegg til hardware pakke. Koster ca det samme som Premier Artist settet...

post-15605-1174496575_thumb.jpg

Endret av ZprMario
Lenke til kommentar

Jupp,, liker den faktisk veldig godt... Når i tillegg jeg synes setupen er helt perfekt, må jeg nok si at den foreløpig "leder" løpet her :p. I forhold til Superstar settet synes jeg disse er finere, liker i grunn ikke helt de lange skruehusene jeg heller. De så kule ut i svart, men.

 

Skaffer jeg 3007 settet, er det fare for at jeg legger til enda en basstromme, og sannsynlig en 18x16" gulvtam i løpet av sommeren :p. Kan bli et massivt sett dette. Litt synd de ikke har mulighet for virgin bass men. Ikke katastrofe akkurat...

Lenke til kommentar

Jaha, da var jeg så keen på det Tama hyperdrive settet at jeg la ut Premier settet tilsalgs. Blir ikke noe mellomlegg hvis jeg får solgt Premier settet for prisen jeg satte. Tror faktisk jeg kan bli mer fornøyd med det Tama settet, jomfru basstromme og dypere gulvtammer, samt nydelig finish og hardware. Skal se om jeg finner noen "ekte" bilder av det, slike promoteringsbilder blir ofte litt pynta på. :p

Lenke til kommentar

Stilig! Jeg bestilte meg faktisk Sonor settet jeg :whistle: ... :). Så da blir det vel nye sett på oss begge. Får håpe du får snarlig solgt det da, at ikke det går for lang tid. De har det som sagt inne på Thomann (men det har du vel sjekka alt? :) ). Hadde tatt det settet "in a heartbeat" jeg og, om de bare hadde hatt litt mer normale størrelser, eller jeg hadde spilt litt roligere type musikk :p. Men for et sett... Jeg skjønner bare ikke hvorfor ikke Tama kan gjøre black nickel hardware mer tilgjengelig på vanlige Superstar sett, må jo se hvor sinnsykt stor forskjell det blir...

Endret av ZprMario
Lenke til kommentar

Grattis! Jepp sjekka på thomann, men fant det ikke på musikstore. Men det er sånn de også tar 20 euro for frakt uansett?

 

Skjønner at shortstacks ikke ville funke helt, men syns det var noe av det som gav stil over hele greia jeg. :p Kult at det følger med roadpro hardware og.

 

EDIT: 15 euro for frakt faktisk. Billigere enn musikstore det. :)

 

EDIT igjen: Finner bare settet til 1333 euro jeg, sa du ikke 1030 eller noe marius?

Endret av figure_02
Lenke til kommentar

Det står vel oppført med tysk moms da... gang det med 0,84 for å trekke fra 16%... tror det var 1030 jeg kom fram til , ikke så langt i fra hvertfall.

 

Eller hmm... 1119 euro blir det da. merkelig at jeg har regna så feil? Med mindre de har satt opp prisen litt i dag :p. Tror kanskje jeg må ha vært litt trøtt når jeg regna i går i så fall :/

 

EDIT: Ah, du valgte svensk side? Jeg bare tok tysk som standard jeg, da kommer det på 1279, så ganga med 0,84... Men når du tar svensk så kommer det vel på det du betaler de pluss momstillegg som du får etter at du har fått trommene... Er i grunn enklest å bare ta den tyske synes jeg, trekke fra, da finner du ut hvor mye du faktisk må betale der og da til butikken + frakt. momsen kommer først etter at du mottar settet/det har kommet til Norge.

Endret av ZprMario
Lenke til kommentar

Åja, tok den svenske ja. :p

 

Så blir prisen på settet på den tyske, minus 16%? (så frakt og 25% i moms antagelig)

 

EDIT: Gjorde jeg dette riktig nå? 1279 Euro for settet (tysk side), minus 16% i tysk moms = 1074.36. + 15 euro i frakt = 1089.36. Så evt. 25% av dette i moms: 1361.7 Euro for settet med frakt og alt tullet. Dvs 11.153 NOK. Det var jo bare noen hundrelapper fra Tabs..men de hadde vel bare den metallic finishen.

Endret av figure_02
Lenke til kommentar

Joda, går fint an det og... men synes det er litt bedre å adskille moms og det du faktisk betaler butikken jeg da, ettersom man til og med kan til tider slippe helt å betale momsen. Du betaler jo ikke det med en gang uansett, det kommer seinere. Men enig hvis man ser på det totale, hva man mest sannsynlig ender opp med å betale...

 

Synes i grunn det nesten var litt snålt det ikke var dyrere på tabs.no jeg men... Du kan jo sende en mail til tabs folka da, høre hvor mye det vil komme på for det samme settet i EFX White Satin utgave...

 

Tabs settet kommer uten hardware da... Det følger med hos Thomann. Så litt prisforskjell er det jo i alle fall... Om det er verdt "risken" med å bestille fra utlandet får være opp til deg :p

Endret av ZprMario
Lenke til kommentar
Jupp,, liker den faktisk veldig godt... Når i tillegg jeg synes setupen er helt perfekt, må jeg nok si at den foreløpig "leder" løpet her :p. I forhold til Superstar settet synes jeg disse er finere, liker i grunn ikke helt de lange skruehusene jeg heller. De så kule ut i svart, men.

 

Skaffer jeg 3007 settet, er det fare for at jeg legger til enda en basstromme, og sannsynlig en 18x16" gulvtam i løpet av sommeren :p. Kan bli et massivt sett dette. Litt synd de ikke har mulighet for virgin bass men. Ikke katastrofe akkurat...

8204791[/snapback]

Virgin bass?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...