Gå til innhold

Den store tromme-tråden


figure_02

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Samme her! Men køllene til IC pedalene kom ikke fra Tama før slutten av denne uka, så de fikk ikke sendt dem da. Viser seg at han svenske fyren kommer til Norge akkurat dagen vi reiser til frankrike, så da blir det ikke noe kjøp av crash fra han. Sendte mail til musikstore folka og de sa de kunne legge til en Byzance 18" medium thin crash når IC køllene skulle bli sendt, blir jo litt dyrere enn fra svensken, men da får jeg hvertfall medium thin istede for thin som han hadde.

 

Kjøpte også Lamentations her om dagen, sitter å ser den nå. Rart at han bytta sett midt i.

Lenke til kommentar

Uhm, bytta sett? Det har jeg faktisk ikke lagt merke til, kanskje jeg ikke har sett på den så nøye som jeg trodde da :p (Gikk han fra lite til stort sett? I så fall var det vel sikkert for at det skulle passe litt bedre til stilen, de starter jo kun med rolige låter. Har mest sett på de "heavy" låtene jeg, så er vel kanskje derfor jeg ikke la godt merke til det...)

 

Kult med crashen da, tror Medium Thin er litt mer allround ja, så vil tro du gjør det klokt der...

Endret av ZprMario
Lenke til kommentar
Ah riktig. Ja da er det vel mest fordi det passer "stilen" best på de første låtene som kun er rolige.

8197575[/snapback]

 

Jepp skjønner, men på en annen side, hvorfor ikke bare ha det store gjennom hele? Var ikke noen forskjell i cymbaler eller dimensjoner, bare la til en rack og en basstromme.

Endret av figure_02
Lenke til kommentar

Fine lydklipp! :)

 

Ah, skikkelig i gear modus jeg nå, Panzerschreck (thrash metal band i Oslo) har nå spurt meg om å bli med de også (i tillegg til de andre jeg skulle prøve meg for), og trenger mest sannsynlig sett ganske snarlig... Sitter med noen forskjellige valg på hånda, ettersom jeg ikke har klart å finne noe brukbart brukt til prisen jeg hadde tenkt (i alle fall ikke over 10k).

 

Det står akkurat nå mellom Premier Artist (skal jeg ha det kjapt blir det nok Birch, har den i Sapphire finish på lager), Tama Superstar EFX i Vintage Nickel Sparkle, eller et Tama Superstar "Hyperdrive" i White Satin Haze (shortstack tammer, 2 gulvtammer og black nickel hw).

 

Synes det siste er nokså snasent, fordelen med Superstar som jeg ser det er at det følger med hardware, og at det i grunn er litt billigere enn Artist. Men er usikker på Hyperdrive-varianten, fungerer shortstack tammer til heavy musikk? Har en formening om at omtrent jo større/dypere tammer, jo bedre er det til metalbruk.. Tror kanskje det blir puslete med 10x6,5 og 12x7 racktammer liksom... Men det ser utrolig bra ut, har de rette størrelsene ellers, virgin bass og har fin pris også.

 

Har du noe tips, Anders? Du har vel shortstack sett, forsvinner lyden i tammene fort/har vanskelig for å trenge i gjennom lydbildet, eller hvordan er det? Det står beskrevet som "Rock" sett, men jeg har mine tvil...

Bilder av de to Superstar settene:

sx52fvns.gif

post-15605-1174429265_thumb.jpg

Endret av ZprMario
Lenke til kommentar

Min mening er sådan; stort sett? Defintley go for shortstack, lite sett, store trommer... For det første så ser det utrolig kult ut med småtammer når du har et stort sett, dvs mer enn 4 trommer syns jeg.. Lydmessig? Jeg spiller ikke metall da så jeg vet ikke helt hva du ser etter, men du kan stemme de ganske allsidig...

 

Jeg hadde definetivt gått for the Tama settet, overlegent utseende og jeg tror at vis du bare finner rette skinnkombinasjonen så tror jeg det er veldig bra for metall.. Såvidt som jeg tenker så er det basstromma som er viktigest der, altså at den er stor og fin, tammene kan du alltids få til å låte på en måte :p

 

Men det skal være sagt at tammene gir ikke den feiteste lyden nei..

Lenke til kommentar

Ja, det frister veldig... Tenkte at jeg heller kan, hvis det skulle bli "krise" (noe jeg i grunn tviler på, i alle fall hvis jeg kan mikke de opp via PA osv.) så kan jeg skaffe et par normale rack toms seinere. Hovedproblemet da er black nickel hardwaren som "crasher" med de normale EFX tammene, det går visst ikke an å bestille tammer i andre dimensjoner med den hardware fargen...

 

Det som gjør at jeg er litt usikker også da er i grunn om jeg skulle valgt å hatt to basstrommer på dette nye settet... Det går visst ikke å bestille tammer/basstrommer utenom i det hele tatt ettersom jeg har forstått det, "special edition" sett. Så må i grunn bare finne ut om det er en plan jeg kan gjøre om på...

Endret av ZprMario
Lenke til kommentar

Utrolig digg det shortstack settet, de lange lugsa er utrolig stygge til vanlig, men ble skikkelig smud med svart! Litt dumt hvis du ikke kan bestille ëkstra basstromme da. Hva var prisen på det? Fikk lyst på det selv. :p

 

EDIT: Så at prisen på tabs lå på ca 12.000. Det er jo ikke så værst med tanke på alt du får. Var det skarp og? Og var den hvite finishen wrap?

Endret av figure_02
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...