Gå til innhold

Den store tromme-tråden


figure_02

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hmm, lyst til å bli "trommesett-buddies", Audun? :p Begynner så smått å vurdere Premier Artist, koster i grunn ikke så altfor mye fra Tyskland. Det er riktignok kun som shellpack, men når jeg nå får racket mitt etterhvert har jeg en del stativer til overs... Hmm... Er i grunn veldig interessant, alltid likt Premier veldig godt. Eneste som jeg syns er litt kjipt er fargene, foreløpig har de kun Solid Black og Sapphire Blue inne, kunne tenkt meg noe a la Silver Sparkle (er visst ikke lenger i produksjon), eller White Pearl av noe slag. Er ikke sikkert det tar så lang tid å bestille da men...

 

Hvordan liker du settet ditt forresten? Er litt usikker på birch vs. maple i så fall, begge koster det samme der... Ettersom jeg har birch sett fra før heller jeg litt mot maple... Men birch er jo fint til heavy musikk da så..... hmm. :hmm:

Endret av ZprMario
Lenke til kommentar

Gjerne det Marius! :D Liker mine veldig godt, men med tanke på at maple er like billig ville jeg nok heller gått for dem. Er utrolig fornøyd med basstromma, men liker ikke helt den punchen jeg får fra tammene, er vel ute etter en mer rund lyd som maple gir. Men for all del, er veldig fornøyd med de. Synes rosewood finishen er knall, men har ikke sett noe særlig på de andre finishene, bilder av de du tenkte?

 

KN: Nye EC2 heter frozen, er som et slags islag så det blir som Anders sier en mellomting mellom clear og smooth white.

 

ZenCo: De funker vel like greit som de fleste stikker? Er vel bare personlig hva slags størrelse osv du vil ha. Selv liker jeg litt tyngre og lengre, men de funker vel fint for litt roligere sammenhenger.

Endret av figure_02
Lenke til kommentar

Ok. Ja jeg vurderer i grunn mest maple for øyeblikket, greit nok å ha to litt forskjellige sett. Akkurat nå er Sapphire Blue førstevalget faktisk, synes de ser veldig fine ut... Tanken slo meg om å kanskje bygge det ut til et dobbelbass sett etterhvert, da med 22/10/12/14/16. Men i starten blir det bare et basic 5 trommers sett da. Men ender allikevel opp med nesten 10 000 etter å ha betalt norsk moms, så må antagelig spare litt opp. men det må jo være et nokså mye bedre valg enn Export!

Prøvde å finne et bilde av fargen, fant bare dette akkurat nå...

180928.jpg

Lenke til kommentar

Eneste jeg synes er litt dumt med mørkeblått er at det fort kan se svart ut på avstand/dårlig lys... Hadde de fortsatt produsert Silver Sparkle kan det hende jeg hadde gått for de, men er i grunn mest disse blå, eller det i Rosewood som du har som jeg liker best. Men rød lakk sett har jeg allerede hatt to ganger tidligere, litt lei av de nå. Det som er dumt er at Tama settet mitt også er nokså blått :p. Jeg burde vel begynt å spille blues jeg da...

 

Fant noen flere bilder på et svensk forum her, tror det kan bli helt konge jeg, med et større sett i den fargen. Nydelig! :love:

http://www.musikhuset.org/~tiger/phpBB2/vi...52e11a31373cf72

 

Sendte en mail til Music Store folka, spurte hvor lang bestillingstid de har på det. Har allerede et i det oppsettet jeg kunne tenkt meg, i Sapphire farge, men i Birch variant på lager, så det var litt synd... Men tar det ikke mer enn et par uker/en måned f.eks så tror jeg at det blir å bestille de :)

Endret av ZprMario
Lenke til kommentar
Tenkte å poste noen bilder av sette mitt, sonor force 2003. Synes størrelsene på tammene og basstromma er litt små, men dette er mitt første sett så jeg hadde vel egentlig null peiling på trommesett når jeg kjøpte det :p

8187792[/snapback]

post-48459-1174312768_thumb.jpg

post-48459-1174312828_thumb.jpg

Endret av ådne
Lenke til kommentar

Stilig ådne! Hadde faktisk akkurat samme sett, i samme farge en liten periode i fjor. Synes lyden av de var bra til prisen, spesielt med G2 coated skinn (som det også ser ut som du bruker :cool: ). Solgte de i det jeg bytta over til det store 3005 settet, men for å være et ganske billig sett var de ganske så fine :)

Endret av ZprMario
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...