Gå til innhold

Den store tromme-tråden


figure_02

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Han en kamerat i en musikkbutikk, og han sier at Gullmoen og Engh (Music Trade) stort sett ikke gidder ta inn kun til èn kunde. Blir ikke tatt inn til landet i det hele tatt de rackene der. Kun det enkle med bue, det med V form og de sidene man får kjøpt løse som taes inn.

Endret av King-Nothing
Lenke til kommentar

Fikk denne mailen nå:

 

Hei, dette kan settes sammen av følgende Gibraltar rack på lager :

Gibraltar GCBR Basic C-Rack x 1 stk

 

Pakken inneholder:

 

|

1stk. Buet Front|

2stk. Standard T-Ben|

2stk. SC-RBA fester|

2stk. SC-GRSMC Clamps

 

 

Produktnr.: 630710

 

Pris: 3,195.00

 

 

Gibraltar GRFCW Curved Wing Extension Set x 2 stk

 

Enkel måte å bygge ut ett Basic Rack på. Utbyggningsettet inneholder:

 

|

1stk. Buet Rør|

1stk. SC-GRSMC|

1stk. SC-GRSRA

 

 

Produktnr.: 630730

 

Pris: 1,185.00 x 2

 

Med beste hilsen,

Thank`s and best regards,

Geir Digernes

Gulmoen og Engh AS, Norway

 

 

Dette skulle da bli 2370,- + 3195,- = 5565,-

 

Pluss noen clamps så blir det ca 6700,-

 

Skiller altså ca 3000,- på bare rack`et fra Tyskland sammenlignet med her i Norge.

Endret av King-Nothing
Lenke til kommentar

En del penger i forhold til å handle det utenlands da... Men da får du "ordentlige sider" vel, med bein bak og sånt? Blir jo større rack da evt., så da er det jo verdt mer penger og... Men tror ikke jeg helt hadde klart å betalt så mye for det her i Norge, om jeg vet jeg klarer meg med dette jeg nå får i alle fall... Ville heller venta til juni da i så fall. Men det er jo opp til deg...

Endret av ZprMario
Lenke til kommentar

Ja, da blir det som dette:

 

post-41752-1174059750_thumb.jpg

 

 

Men jeg har kun to cymbaler på venstre side og en på høyre, så har ikke bruk for så store sider. Har ikke lyst til å vente til Juni heller. :(

 

Får se hva jeg gjør. Har sendt mail tilbake til G&E med spørsmål om de kan ta inn det "lille" siden jeg ikke har brukt for et som er så stort som det det andre.

Lenke til kommentar
Hei! Jeg trenger hjelp med valg av dobbelpedal!

 

Pris er viktig, jeg har ikke mye penger. Hva er den beste man får til ca 1500? Trenger ikke noe skikkelig proft ergonomisk greie, bare noe stødig og som ikke faller fra hverandre.

8169288[/snapback]

Jeg skal i hvertfall kjøpe meg pearl p-122p

 

Noen som forresten vet om msn er nede?

Endret av eirikand
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-U4NJ3Omm

Jeg har Mapexpedalen. Funker da til mitt bruk, men den er ikke for viderekommende vil jeg tro. Kosta 1499 kr eller noe. Trommelærern min ble veldig sur på meg da jeg sa jeg hadde kjøpt den ;)

Lenke til kommentar

Kan tipse om disse fra Peace, etter min mening bedre kjøp enn de billige fra Mapex. Stødigere bygd og dobbel kjededrift. De fikk veldig bra kritikk av Modern Drummer i fjor, så de er nok blant de beste av de billigste dobbelpedalene. Har hørt mye dårlige erfaringer med de billige Mapex dobbelpedalene, ting som løsner/skruer o.l. Har ikke fått testa de selv så vanskelig å hevde noe der... Men mitt tips blir Peace, evt. sjekk ut bruktmarkedet!

Lenke til kommentar
Ja, da blir det som dette:

 

post-41752-1174059750_thumb.jpg

 

 

Men jeg har kun to cymbaler på venstre side og en på høyre, så har ikke bruk for så store sider. Har ikke lyst til å vente til Juni heller.  :(

 

Får se hva jeg gjør. Har sendt mail tilbake til G&E med spørsmål om de kan ta inn det "lille" siden jeg ikke har brukt for et som er så stort som det det andre.

8168452[/snapback]

 

Har fått bekreftet at de kan ta det inn, men mailen ble videresendt til en annen i G&E som hadde med det å gjøre. Får kanskje mail igjen i morra. De var kjappe til å svare i dag ihvertfall. :)

Lenke til kommentar

Vanskelig å si ettersom det stadig skifter. Akkurat nå synes jeg Opeth - Deliverance er rå trommemessig, men det kan vel og være fordi jeg har hørt låta omtrent 20 ganger hver dag de siste dagene, og skal spille den live på mandag. Men det er såpass mye bra der ute, har nok ingen hovedlåt jeg liker best...

 

Heh, nå er det på'n igjen. Ble spurt om å bli med et Oslo-band, litt mer enspora mot thrash, men det virker som veldig flinke folk og det kan hende det blir at jeg joiner de. Får se etter første øving, men om det blir noe av, må jeg skaffe meg sett igjen... Typisk nå, rett etter å ha solgt Saturn settet. Det må bli nokså billig, men går ikke under Export kvalitet f.eks. Sjekker blocket.se litt nå, pluss finn og diverse bruktsider. Kommer jeg ikke over noe, kan det faktisk hende jeg ender opp med å kjøpe et Export EXR sett fra Imerslund, har rimelig fine priser på de nå (6000).Men samtidig er ikke Export det jeg har mest lyst på, i så fall blir det mest for å ha noe å bruke. Spørs om jeg takler det i lengden :p. Historien sier vel noe annet...

Lenke til kommentar

Ja... :p. Men samtidig, nå for tiden har jeg ikke råd til noe spesielt mer enn 6-7000. Problemet er vel at om sommeren begynner penger å komme inn på konto igjen, og da igjen tenker jeg vel på å bytte... men får se an. Hvis det må handles nå snart er det nok stor sjans for at det kan bl EXR, eller kanskje et M-Birch hvis kapitalen strekker til... Trenger hardware i tillegg, så det må bli innenfor den "klassen". Men vi får se, venter i alle fall til etter en-to øvinger, se om vi fungerer sammen. Skulle jeg (nesten mot alle odds) ende opp med å skaffe et EXR sett kunne jeg tenkt meg enten i Strata White eller Gun metal Sparkle. Om jeg er heldig kanskje jeg kan få pressa prisen enda litt lenger ned, "NiSS" skolepris. Men spørs siden det allerede er såpass på tilbud.

Lenke til kommentar
hvilket trommeskinn er best?

8182297[/snapback]

 

Har nå Evans EC 2 på slagskinnet, og EC 1 på underskinnet. De som sto på Tama settet da jeg fikk det. Er veldig fornøyd med de. Har også brukt Remo Pinstripe og Emperor tidligere. Bra skinn det også. Er vel bare smak og behag. Både Evans, Remo og Aquarian leverer gode skinn. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...