Gå til innhold

Den store tromme-tråden


figure_02

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

www.blocket.se er den svenske sia Anders.

 

Forøvrig har jeg ingen Meinl cymbaler nå, venter fortsatt på hh, crashen kommer antagelig i april (brukt) og tipper jeg bestiller dark riden og splashen så fort jeg får penger, tipper jeg kjøper den brukte crashen uansett, 18" thin skal funke bra, vil sikkert bli god å bruke til lett jazz osv og, og for 1000,- svenske kan man nesten ikke gå feil. Vurderer sterkt og kjøpe begge crashene, får de vel for ca 1800,- da, men de er antagelig veldig like, men får se.

 

Før hadde jeg et helt oppsett av Meinl Amun, men tror ikke det er noe av det som interesserer deg, ville kjøpt Byzance ja.

 

Emperor: Utrolig flotte cymbaler til en god penge, passer utmerket til alt, men jazz thin crasher funker nok ikke til trash metal, men det var vel heller ikke poenget? :p

Endret av figure_02
Lenke til kommentar
Emperor: Utrolig flotte cymbaler til en god penge, passer utmerket til alt, men jazz thin crasher funker nok ikke til trash metal, men det var vel heller ikke poenget? :p

8138948[/snapback]

 

Var nesten bare Jazz Thin på www.onlycymbals.com :p

Hvilken serie vil du anbefale? Innenfor Byzance..hehe. Spiller mest prog, metal og rock.

Lenke til kommentar

Byzance er jo ikke akkurat laget for metal, funker jo til det beste, men Meinl har endel serier som er laget for metal trommisen liksom. Som et basic metal/rock oppsett ville jeg kanskje hatt dette:

 

MB10 20" Bell Blast ride

Soundcaster Custom 14" Medium Soundwave hats

Byzance 18" Meidum crash

Amun 17" Powerful crash

Byzance 10" splash

Soundcaster Custom 18" china

 

Finnes uendelige muligheter, men spørs litt hva slags sound du er ute etter.

Endret av figure_02
Lenke til kommentar

Hmm, hvor har du vært den siste tida Emperor? Synes ikke vi har gjort annet enn å prate om Meinl her jeg :p

 

En del Byzance cymbaler funker bra til metal, men jeg ville unngått de tynneste/mest "jazza" cymbalene... skjønner i grunn ikke helt hvorfor du spør om Jazz Thin Crash, når du sier det går mest i prog.metal og rock, men det er nå så... Hvis du er interessert i Byzance ville jeg sjekka ut Heavy Hats (evt. Soundwave), har de selv, kjempefornøyd til bruk i hardere type musikk. Medium Crashene fungerer fint til hardere musikk, kanskje litt større Medium Thin modeller også. Har en 16" MT, men synes den sjelden kommer til sin rett i metalbandet mitt, brukes kun i veldig rolige partier, hvis ikke høres den sjelden... Av rider er det vel stort sett bare Ping riden som har kraft nok til å høres i metal, kanskje Heavy riden også. Men ville sett på rider fra andre serier. Hvis du er ute etter splash, gå for Byzance. Sier ikke mer... Chinaene i den serien er også fine, hvis man ikke forventer ekstrem-volum...

 

Men ellers kom Audun her med veldig fine råd, finnes veldig mye bra i andre serier, jeg har spesielt blitt mer interessert i Soundcaster Custom i det siste, synes ikke de er så totalt forskjellige fra f.eks A Custom, men mer beregna mot hard musikk. Ikke fullt så harde som MB20, litt mer dynamiske/allsidige...

Endret av ZprMario
Lenke til kommentar

Hehe..! Ser at det blir 6600kr å bestille 4 nye cymbalitos fra usa, så tror jeg legger meg der jeg, hehe!

 

Men når en sender det som gave, vis han har gjort sitt riktig, da er det ikke noen sjanse for at de plutselig åpner pakken også må jeg betale toll sant? Men så er det det at det ikke er forsikra så vis noe skjer så har jeg kasta 6600kr rett i dass? :p

Lenke til kommentar

Jeg har spurt om det også, og fikk dette svaret:

 

Yes, it is insured, but it can't be for the full value. If the insurance value is greater than the value on the customs form, they will charge duty on the insurance value, not the declared value.

 

 

Så de er altså forsikret, men ikke for hele verdien. De burde ikke bli stoppet i tollen, men det er jo alltid en mulighet for det, så hvis du absolutt ikke kan betale hvis det blir 25% moms på det ville jeg ventet litt var jeg deg. :)

Lenke til kommentar

Er det noen som har prøvd Sabian's HHX Power-crash? Skal ha ny 18" crash, og etter det jeg fikk hørt på sabians egne sider, hørtes den veldig fin ut... Veldig lys og fin :)

Evt. andre forslag til crash hadde jo vært fint :)

Er ute etter en lys tone, litt skimrende og "glassete" :tease:

Spiller pop/rock, hard rock/metal, prog og funk.

 

Bah, ble litt dårlig formulert, men jeg håper dere skjønte poenget :p

Endret av Evil_Nerd
Lenke til kommentar
Marius, jeg hørte på en del lydklipp av Soundaster Costum og sammenlignet de med Sabian AAX Studio-serien...og tror jeg går for AAX.  Litt billigere og så likte jeg lyden bedre.

 

Enda en som har "oppdaget" AAX Studio serien. :D

 

 

Er det noen som har prøvd Sabian's HHX Power-crash? Skal ha ny 18" crash, og etter det jeg fikk hørt på sabians egne sider, hørtes den veldig fin ut... Veldig lys og fin :)

Evt. andre forslag til crash hadde jo vært fint :)

Er ute etter en lys tone, litt skimrende og "glassete"  :tease:

Spiller pop/rock, hard rock/metal, prog og funk.

 

Bah, ble litt dårlig formulert, men jeg håper dere skjønte poenget  :p

8144251[/snapback]

 

Gjør som Emperor_ og gå for AAX Studio. Den burde passe bra til ditt bruk. :)

Lenke til kommentar

AAX er fine cymbaler det! Men litt småkjedelig synes jeg, ettersom det virker som nesten "alle" bruker de, hvertfall Sabian trommisene jeg kjenner rundt her, og det finnes en del av de... Ikke det at man skal gå etter hva andre liker/ikke liker, men synes det bare er kult å skille seg litt ut fra "mengden" jeg da, i alle fall så lenge man liker lyden av cymbalene. Har ikke sammenligna priser på de da, så om AAX serien er billigere + du liker de bedre så er det vel lite å diskutere :) . Evil_Nerd: Sjekk også ut HHXplosion, eller AAXplosion... favorittcrashene mine fra Sabian i alle fall. Glassaktig er en god beskrivelse av de. HHX'en låter litt "varmere/mørkere".

 

Det jeg bare lurer litt på ang. frakt/forsikring og sånn er hva som er maxprisen på "gaver"... Er vel det som avgjør hvor mye man får igjen om noe skjer. Litt kjipt om den også er på 200 kr, men det kan det vel ikke være... :p

Endret av ZprMario
Lenke til kommentar
King-Nothing, du hadde ikke bursdag sant? Han sa det bare for å være morsom? :p

 

Så at han har litt meinls der, tror kanskje jeg heller kjøper der faktisk vis det blir noe kjøp!

8137386[/snapback]

 

Var nok ment som en spøk ja. Men har bursdag om 18 dager da. :)

8137476[/snapback]

jeg har bursdag om 15 :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...