Gå til innhold

Den store tromme-tråden


figure_02

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Tok kontakt med www.cymbalsonly.com ang noen Sabian cymbaler de ikke hadde inne og fikk både rask og god service:

 

Disse prisene fikk jeg:

 

 

AAX 17 Studio crash: $186

Bozzio 7" Radia: $128

 

Frakt til Norge ble $28

 

Totalt: $342 = 2154 NOK

 

Jeg spurte om han kunne sende som gave, og fikk da dette svaret:

 

Yes, happy Birthday! :)

 

Bare crashen koster jo 2655,- hos Gullmoen og Engh. :dontgetit:

 

Frister dette ja, frister veldig. :D

Lenke til kommentar

Er det noen som har gode priser på hi-hat og bass-pedal??

Er veldig tromme-entusiast og er på utkikk etter billge nye deler (litt stramt budsjett :blush: )..

Har sett på ting fra de store produsentene, men alt skal jo være så veldig dyrt...

Brukte ting er helt greit, så lenge det bare ikke er defekt :D

Lenke til kommentar

Problemet med å få det sendt som gave er vel såvidt meg bekjent at skulle det skje noe med pakken under frakt så er det ikke forsikra... Men om det er en viss sum man kan skrive at "gaven" er verdt for å få det forsikra vet jeg ikke helt, er vel sikkert en maks grense...

 

Kallileo: hihat, tenker du på hi-hat stativ eller hi-hat cymbal (eller begge deler)? Finnes noen alternativer til de mest "kjente", Peace f.eks, virker å være ganske bra for prisen, www.trommeslager.no fører disse. Ville holdt meg unna de fra Maxtone, Millennium osv., der er det stort sett bare søppel, hvertfall av det jeg har sett/prøvd. Kjøper du brukt kan du jo finne det meste, sjekk etter de mest kjente merkene da (Pearl, Tama, Yamaha, Premier, Sonor osv.) og gjerne at det ikke ser helt overkjørt ut :p

Endret av ZprMario
Lenke til kommentar
Kallileo: hihat, tenker du på hi-hat stativ eller hi-hat cymbal (eller begge deler)? Finnes noen alternativer til de mest "kjente", Peace f.eks, virker å være ganske bra for prisen, www.trommeslager.no fører disse. Ville holdt meg unna de fra Maxtone, Millennium osv., der er det stort sett bare søppel, hvertfall av det jeg har sett/prøvd. Kjøper du brukt kan du jo finne det meste, sjekk etter de mest kjente merkene da (Pearl, Tama, Yamaha, Premier, Sonor osv.) og gjerne at det ikke ser helt overkjørt ut :p

8137505[/snapback]

Tenker vel bare på cymbalene..

Takk for tipset! :thumbup:

Lenke til kommentar

Ok, det var egentlig litt synd, for kom på nå at jeg har et Sonor 200-series hi-hat stativ jeg vurderer å kvitte meg med :p

 

Men hi-hat cymbaler, billigste du finner er vel Wuhan eller Stagg, usikker på kvaliteten på de... Men de føres på www.tabs.no, så kan jo sjekke ut priser på de der, ville ikke stilt store krav til lyden på de men. Sjekk også ut Meinl Classic, veldig gode til prisen :thumbup:

Lenke til kommentar
Ok, det var egentlig litt synd, for kom på nå at jeg har et Sonor 200-series hi-hat stativ jeg vurderer å kvitte meg med :p

 

Men hi-hat cymbaler, billigste du finner er vel Wuhan eller Stagg, usikker på kvaliteten på de... Men de føres på www.tabs.no, så kan jo sjekke ut priser på de der, ville ikke stilt store krav til lyden på de men. Sjekk også ut Meinl Classic, veldig gode til prisen :thumbup:

8137762[/snapback]

Will do :D

Lenke til kommentar

Må "korrektere" meg selv litt, billigste du finner er nok Camber, Planet-Z (Zildjian), Paiste 101/PST3, men du skal ha VELDIG lave forventninger om du først går for noe sånt, da er det kun for å ha noe å slå på... Ville set på Meinl Classics først og fremst jeg, for prisen de koster vil jeg mene du skal slite litt med å finne noe bedre (nytt)...

Lenke til kommentar
Må "korrektere" meg selv litt, billigste du finner er nok Camber, Planet-Z (Zildjian), Paiste 101/PST3, men du skal ha VELDIG lave forventninger om du først går for noe sånt, da er det kun for å ha noe å slå på... Ville set på Meinl Classics først og fremst jeg, for prisen de koster vil jeg mene du skal slite litt med å finne noe bedre (nytt)...

8137861[/snapback]

Har både sett på Meinl og Zildjian, Finner veldig mange på Meinl, men ikke så mange på Zildjian -Til tross for jeg bare hører positivt om Zildjian.

Finner også mange små merker, men prisen( :no: ) er litt for stor for budsjettet...

Lenke til kommentar

Vel, billig-cymbalene til Zildjian er etter min mening nokså dårlige i forhold til en del konkurrenter, så "bare" positivt kan nok ikke akkurat sies om de (de nyeste "ZHT" er et skritt i riktig retning, men det meste de har av billige ting ville jeg styrt unna)... Hvilken pris hadde du tenkt deg? Lettere å gi noen konkrete tips da...

Endret av ZprMario
Lenke til kommentar

Her er hvertfall mitt tips, evt. Powerful modellen om du spiller litt "hardere" musikk... Evt. denne fra Stagg, men har ikke stor erfaring med de, annet enn jeg vet de er ganske mye cymbaler for pengene.

Priser på gode hi-hater ligger ofte på alt fra 2000 til 5000. Men det finnes noen fine billig-cymbaler, og der kommer bl.a. Meinl Classic inn i bildet :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...