SirAnderz Skrevet 11. mars 2007 Rapporter Del Skrevet 11. mars 2007 Ingen av de butikkene som har de cymbalen jeg vil ha.. Bad buisniss! Lenke til kommentar
ZprMario Skrevet 11. mars 2007 Rapporter Del Skrevet 11. mars 2007 Jazz modellene er vel veldig nye på markedet... kan vel sende en mail til de å spørre om de kan skaffes, skulle ikke tro det er noe problem... Har vel bare ikke fått oppdatert sidene enda. I alle fall Music Store virker å være veldig store forhandlere av Meinl... Lenke til kommentar
SirAnderz Skrevet 11. mars 2007 Rapporter Del Skrevet 11. mars 2007 Skal ta å gjøre det! Men vet du om det er noen sjanse for at de sender det som gave vis en spør? Lenke til kommentar
aemil Skrevet 11. mars 2007 Rapporter Del Skrevet 11. mars 2007 Tja, siden det er såpass stor butikk, tviler jeg på at de vil gjøre det. Men det kan vel ikke skade å spørre. Lenke til kommentar
ZprMario Skrevet 11. mars 2007 Rapporter Del Skrevet 11. mars 2007 (endret) Veldig lite sannsynlig desverre, men jeg har ikke spurt selv så vet ikke sikkert. Få av de store butikkene er interessert i det, pga måten de sender det på, billig frakt osv. Er vel i grunn nesten bare mulig om man får de sendt fra en "hyggelig" privatperson, over eBay og sånt f.eks. Btw, legger inn bestilling i morgen jeg også, så fort jeg får satt penger i banken. 7 cymbaler skal bestilles . Men flesteparten av de skal gå til andre folk rundt her, et par andre trommiser osv... men blir en ganske stor bestilling hvertfall Endret 11. mars 2007 av ZprMario Lenke til kommentar
SirAnderz Skrevet 11. mars 2007 Rapporter Del Skrevet 11. mars 2007 Hvilke cymbaler blir det? Lenke til kommentar
ZprMario Skrevet 11. mars 2007 Rapporter Del Skrevet 11. mars 2007 (endret) Til meg blir det: 22" Soundcaster Custom Mega Bell Ride 16" Soundcaster Custom Medium Crash 18" Souncaster Custom China Er litt usikker på chinaen enda, men tror det blir den. Classic cymbaler til en kompis som nettopp har begynt å spille; 16" Classic Powerful Crash 18" Classic Powerful Crash 20" Classic Powerful Ride + en billigere hihat til en nystarta trommis på 10 år (ungen til bassisten i bandet mitt ) 13" Paiste PST3 Hi-Hat Vurderer også å skaffe en Yamaha X-Hat sak, har den fra Tama nå men den funker DÅRLIG. Går ikke an å justere avstand mellom hi-hat cymbalene, de er nede hele tiden, utrolig teit. Så tror jeg tar med en sånn også. Kjører 13" Byzance Medium Hats'ene mine som aux Endret 11. mars 2007 av ZprMario Lenke til kommentar
SirAnderz Skrevet 11. mars 2007 Rapporter Del Skrevet 11. mars 2007 Hehe gøy! Sendte mail nå så håper på positiv respons.. Har fått mye respons på cymbalene, men har ikke lyst å selge de dødsbillig så vi får se hvordan dette går Lenke til kommentar
figure_02 Skrevet 11. mars 2007 Forfatter Rapporter Del Skrevet 11. mars 2007 Kan hende jeg kjøper crashen brukt, en svensk fyr som skal til oslo i april, har 17 og 18" thin crasher til 1000,- svenske pr. stykk. hi.-haten går jeg å venter på, men dark riden og 10" splashen må kjøpes, samt nye køller til IC pedalene og en sånn pakning med stikker. Er det bare Vic Firth AM som kommer i slik 12 pakning? Så vet egentlig ikke om jeg skal bestille nå, og heller bestille crash seinere hvis ikke jeg liker noen av de han svenske har. Lenke til kommentar
SirAnderz Skrevet 11. mars 2007 Rapporter Del Skrevet 11. mars 2007 Hvor finner du de svenske tinga nå igjen Audun? Lenke til kommentar
ZprMario Skrevet 11. mars 2007 Rapporter Del Skrevet 11. mars 2007 Tja, har du noe å bruke i mellomtiden da, cymbaler altså? Hvis ikke blir det vel fort kjedelig å vente... Men enig at det kanskje er litt dumt å bestille derfra når du veit du kanskje må bestille mer like etterpå . Har bare sett Vic Firth stikkene i slike pakker... Men stikker er jo ganske billige fra Tyskland uansett da, så gjør kanskje ikke så mye om du heller bestiller flere "enkelt" stikker, sånn prismessig. Lenke til kommentar
SirAnderz Skrevet 11. mars 2007 Rapporter Del Skrevet 11. mars 2007 Hvilke Byzance cymbaler har du nå Marius? Eller rett og slett, hvilke Meinl? Samme spørsmål til deg egentlig Audun Lenke til kommentar
ZprMario Skrevet 11. mars 2007 Rapporter Del Skrevet 11. mars 2007 (endret) 8" MB10 Splash 10" Byzance Splash (brill.) 13" Byzance Medium Hats (trad.) 14" Byzance Heavy Hats (trad.) 16" Byzance Medium Thin Crash (brill.) 16" Byzance China (trad.) 18" Amun Powerful Crash 18" MB20 Heavy Crash Det er vel det jeg har nå... Hadde også en 20" Byzance Dark Ride tidligere, men faren min kjøpte den av meg (kan jo låne den hvis jeg skulle få bruk for den seinere). Endret 11. mars 2007 av ZprMario Lenke til kommentar
SirAnderz Skrevet 11. mars 2007 Rapporter Del Skrevet 11. mars 2007 Hvordan var den dark riden? Og byzance chinaen? Lenke til kommentar
ZprMario Skrevet 11. mars 2007 Rapporter Del Skrevet 11. mars 2007 (endret) Dark riden er veldig fin, man hører en lysere type ping-lyd enn navnet tilsier på anslaget, men med mørke overtoner. Den kan også crashes fantastisk bra, vil tro den er en av de beste ridene Meinl produserer akkurat på det punktet. Funker til det aller meste, fra jazz til litt mer rocka musikk . Virket som Audun ble "solgt" da han var å testa den sist også... (eller? ) Ser i tillegg utrolig bra ut med hamringa/finishen. Chinaen er forholdsvis lys, mye mer "naturlig" lyd enn Wuhan chinaen jeg også har. Blender bedre inn i musikken. Litt mindre "thrashy" enn Wuhanen. Egentlig er det en cymbal jeg ikke bruker så altfor ofte, mest pga musikkstilen i bandet mitt. Den gir ikke akkurat fra seg mye lyd synes jeg. Mer en china jeg kan bruke i enkelte fills/variasjoner. Foretrekker større chinaer for å si det sånn. Men den låter bra for det den er, en "mindre" china cymbal. Til roligere musikk vil jeg tro den kanskje er litt mer "egnet"... Har du sjekka ut www.indoorstorm.com forresten? Har en del lydklipp av Meinl cymbaler der, synes de har veldig bra kvalitet over de og flere av cymbalene låter veldig likt, av de jeg har hvertfall... Endret 11. mars 2007 av ZprMario Lenke til kommentar
SirAnderz Skrevet 11. mars 2007 Rapporter Del Skrevet 11. mars 2007 Skjønner.. Kanskje jeg skal gå for dark hihat og ride, også en traditional 18 crash og en 18" jazz crash.. litt sære sammensetninger.. Men tror det kan bli kult Lenke til kommentar
Orpheus Skrevet 11. mars 2007 Rapporter Del Skrevet 11. mars 2007 Scott Ellis - Ex-Warface drummer Synes han fortjener sin plass i deathmetal-drums verdenen hehe.. Lenke til kommentar
SirAnderz Skrevet 12. mars 2007 Rapporter Del Skrevet 12. mars 2007 Veldig dyktig og fin teknikk.. Veldig avslappet.. Lenke til kommentar
ZprMario Skrevet 12. mars 2007 Rapporter Del Skrevet 12. mars 2007 Flink fyr, men er sånn type musikk/spilling jeg går fort lei av å se/høre på. For "maskin"-aktig på en måte, lite "feel" over spillinga. Men det er vel en annen diskusjon . Imponerende ja, musikalsk interessant (for min del), nei... Nettopp bestilt cymbaler nå Gleeeder meg! Lenke til kommentar
sicClown Skrevet 12. mars 2007 Rapporter Del Skrevet 12. mars 2007 Flink han Warface karen ja. Syns han her får det ganske bra til, ikkje akkurat death metal: http://www.youtube.com/watch?v=I7AoSgMwYbU Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå