Gå til innhold

Den store tromme-tråden


figure_02

Anbefalte innlegg

selv har jeg 18" 14" og 12" og synes alle av Chinaene er helt geniale, og de prisene de blir solgt for. når pengene lar seg så skal jeg kjøpe de resterende chinaene. så jeg vil anbefale de chinane på det sterkeste, samma hvilken du kjøper så har du gjort et godt kjøp imo.

 

 

ZenCo klarte jeg det? :D

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Mapex Pro, er det Pro-M da eller? De har vel imgenting som heter bare Pro. Men hvis det er Pro-M så kan jeg bare gratulere, for det er et av de beste kjøpene du kan gjøre, spesielt til den prisen (som gjør at jeg egentlig tviler litt på om det er et Pro-M, i så fall eldre modell). Men, gratulerer med nye trommer ja!

 

EDIT: Saturn sett er nå solgt! Så det blir cymbal handlerunde nå i helga... Fikk 15 000 for det pluss litt cymbaler, trengte penger nå så jeg slo til. Da blir det i alle fall ny ride, kanskje en crash og en china.  :)

8115524[/snapback]

 

Det var pro M, det kostet ca 14000 nytt, men var på tilbud og jeg var den heldige som fikk det eneste ;)

Endret av Sk8on
Lenke til kommentar

Der var jeg plutselig litt rikere ja :) Settet ble solgt og henta i dag, fikk det jeg ville ha allikevel av den "skeptiske" mannen... Så da får jeg vel si meg fornøyd.

 

Litt "rart" å sitte igjen nå med bare et sett... Vel, to om man regner med det digitale. (ikke ta det feil altså, bare det at jeg vanligvis har hatt en del sett de siste årene...). Men skal nok ikke se bort fra det endrer seg etter en stund igjen :). Men får holde ut fram til sommertider.

Endret av ZprMario
Lenke til kommentar

Jeg fikk tilbud om 1 chi-hat 1 raid sabian husker ikke størrelse og en Zidjian crash fra stedet jeg kjøpte trommene mine til en pris av 4000 for alt sammen, når jeg ser på nettet så var det grise billig syns jeg, men jeg har ikke råd, litt irritert nu.

Lenke til kommentar
selv har jeg 18" 14" og 12" og synes alle av Chinaene er helt geniale, og de prisene de blir solgt for. når pengene lar seg så skal jeg kjøpe de resterende chinaene. så jeg vil anbefale de chinane på det sterkeste, samma hvilken du kjøper så har du gjort et godt kjøp imo.

 

 

ZenCo klarte jeg det? :D

8119610[/snapback]

Har lest på nettet nå, og har hittil ikke sett noe negativt om de. Til en sånn pris er det vel vanskelig å slå feil... Fins det noen lydfiler av chinanene på nettet?

Endret av Evil_Nerd
Lenke til kommentar

Har en 18" Wuhan China selv, funker veldig bra til hardere typer musikk da den er nokså kraftig. Håpløs å bruke til roligere stiler da, den"kutter" mer gjennom lydbildet enn å "blende naturlig inn", om du forstår hva jeg mener. Om du spiller mest hard musikk og vil ha en kraftig og billig china, så tror jeg Wuhan er ditt beste valg :)

 

Tror jeg har bestemt meg for nye cymbaler nå, må bare få satt inn penger på konto først... Ser ut til at det blir en ride, crash og china. Foreløpig tror jeg disse er førstevalg:

 

21" MB20 Heavy Ride

16" Soundcaster Custom Medium Crash (!)

18" Soundcaster Custom China

 

Har blitt litt mer interessert i Soundcaster Custom serien nå, fikk så vidt nylig testet noen av disse ut hos en trommis jeg kjenner fra skolen, og de har veldig bra kvalitet! Tror jeg kunne tenkt meg de som jeg lista opp der.

Lenke til kommentar

Takk takk :). Arg, kom til å tenke på enda en ride mulighet nå, 22" Soundcaster Custom Mega Bell... skal ikke være enkelt! Den virker rimelig rå da, men litt kjipt å måtte satse blindt på den uten å få testa først... har lyst på en skikkelig kraftig ride nå til kraftig musikk, gjerne med stor bjelle, og da virker den rimelig bra. Litt redd for at MB20 riden har litt for liten bjelle...

Meinl_mega_bell.jpg

Den virker å være godt "utstyrt" i alle fall :cool:

Lenke til kommentar

Tror faktisk den har gått opp på en foreløpig førsteplass... Var en grunn til at jeg også tenkte på Sabian HH Power Bell Ride, men når det viser seg Meinl har denne, til billigere pris enn MB20 riden, så spørs det om ikke det heller kan bli den. Gjør egentlig ikke noe om den blir "for" kraftig heller, har jo en 21" HHX Dry Ride her som kan brukes til det meste av annen musikk...

 

Da blir det kanskje 3 Soundcaster Custom cymbaler :)

Endret av ZprMario
Lenke til kommentar

Vel, da har dagen jeg aldri troodde som skulle komme komt.. Jeg har lagt ut Zildjian cymbalene mine på finn.. Vet ikke enda hvilken pris jeg skal ta, får se litt på hva de koster for nye..

 

De jeg tenkter mest på er som følger: meinl selfølgelig

Byzance 14" Dark hihat

Jazz 18" extra thin eller thin

Byzance 18" thin traditional

Byzance 20" medium traditional

Byzance 14-18" China

 

Veldig usikker på ride, men har kanskje litt lys på en i jazz serien, eller traditional.. Men er de der som har gjort mest intrykk på meg til nå.. Ganske sikker på at jeg kjøper Dark hihaten og jazz crashen hvertfall.

Lenke til kommentar

Haha, nice Anders. Velkommen i klubben :)

 

Har ikke fått prøvd noe særlig av akkurat de modellene der, men vet at Dark modellene spesielt er utrolig gode, hadde jo en ride fra den serien bl.a... Hihatene derfra vil jeg tro låter fantastisk bra de og!

Endret av ZprMario
Lenke til kommentar

Men hvilken butikk bestiller dere fra? Hvilken er best og billigst? :p

Nå er det jo ikke helt sikkert at jeg kommer til å gjøre byttet, men gjør det nok ja vis jeg får solgt cymbalene mine for en grei pris.. Er ikke så gira på å spytte inn så sinnsykt mye i mellomlegg egentlig :thumbdown:

Endret av SirAnderz
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...