Gå til innhold

Den store tromme-tråden


figure_02

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Ai ai, fant plutselig noe nytt på trommemarkedet. Nytt for meg hvertfall.

Sjekk ut Kumu.

 

Jeg er ganske sikker på at det blir mitt neste sett! Nå elsker jeg Finland.  :innocent:

8093917[/snapback]

jeg har et kumu trommesett i avataren min<--

 

blant annet Børre Dalhaug spiller på Kumu (www.dalhaug.net)

 

PS!: Jeg tror Kumu er veldig dyre sett

Endret av eirikand
Lenke til kommentar
jeg har et kumu trommesett i avataren min<--

 

blant annet Børre Dalhaug spiller på Kumu (www.dalhaug.net)

 

PS!: Jeg tror Kumu er veldig dyre sett

8100446[/snapback]

Trommisen i Moonsorrow både spiller på og jobber med Kumu-trommesett (Siste punkt var noe jeg syns jeg klarte å skjønne fra noe jeg leste i innlayen på nyeste skiva dems.

Endret av SnittLeif
Lenke til kommentar
Noen anbefalinger til nye?

Pearl Eliminator er hva jeg ville gått for, men spørs jo hvor mye du vil bruke på det. De selges hvertfall til ganske hyggelig pris i Tyskland (250 euro). Ellers er det jo Tama Iron Cobra, til omtrent samme pris. Flere innstillings-muligheter med Eliminator, så det er mitt tips (har to doble Eliminatorer selv, og hatt IC tidligere...).

Lenke til kommentar
Tenker du på bubinga nå da Marius? Eller blir det ikke noe nytt kjøp? Og hvor mye skulle du hatt for bare trommene med tomholdere? Bestilte du ikke en 16" og?

 

Har i utgangspunktet ikke noe planer om trommekjøp akkurat nå, det måtte i så fall blitt til sommeren en gang om jeg velger å selge Tama settet også, har ikke behov for to sett akkurat nå. Bubinga kan være en ide, men ikke 100% sikker på om det er den lyden jeg er ute etter, så vet ikke helt enda.

 

Kan fint selges uten cymbaler, fikk nettopp kontakt med en fyr som helst bare vil kjøpe noen av cymbalene seperat, så det går an å få til. Det kan dukke opp en 16" til settet etterhvert, men det har tatt såpass lang tid nå at jeg vet ikke om jeg lenger stoler på det tabs.no sier om at det kommer seinere... Hadde tenkt til å avbestille den nå, om jeg får solgt settet, hvis ikke så kan den selges med om den dukker opp. Vet ikke helt om jeg tør gi en pris sånn her på forumet, da blir det vel regna som annonsering med en gang, men kan godt si det blir billigere, gi meg PM om du er interessert :)

Lenke til kommentar

Var disse jeg tenkte på fra Music Store, men virker som prisen har gått litt opp... Kjøpte de samme der i januar, og da var prisen 250 E. http://www.musicstorekoeln.de/is-bin/INTER...umpTo=OfferList

 

(Det spiller ingen rolle om du bestiller med Belt drive eller Chain forresten, du får med begge deler til pedalene uansett, en enkel operasjon så kan du bytte over som du vil selv :). Noe av fordelen med Eliminator...)

Endret av ZprMario
Lenke til kommentar
Litt? .... .... ... .. .  :hmm:

Ja litt, hvis du velger norsk side, så står prisen på 275 euro, ikke 328 eller hva det nå er, som er inkl. tysk moms... (16%)

 

Men uansett, må jo regne med å betale 25% norsk moms ekstra da, men det må man jo uansett samme hvilken pris det er på utstyret der... (eller nei, ikke hvis det er billigere enn 200 kr, men hva er det nå som er det :p )

Endret av ZprMario
Lenke til kommentar

ja, axis ftw :)

 

KN har du de lure triggerne? altså den trigger boksen til axis?

 

 

ZenCo jeg skrev jo at det blir 3200NOK til norge fra music store. <-- den prisen er med 25%moms og frakt.

 

det er en sånn 13euro til norge så jeg tok å la til 33euro, og plussa på 25% deretter X 8,3 euroen ligger rundt 8.3

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...