Gå til innhold

Den store tromme-tråden


figure_02

Anbefalte innlegg

Litt "feil" størrelser for meg, er ute etter minst to store gulvtammer, og vanlig størrelse rack-tammer. Men settet er veldig fint ja :)

 

Får se an nærmere sommeren tror jeg, vet jeg har sommerjobb da og vil tjene en god sum etterhvert, så skal ikke se bort fra jeg gjør noen forandringer da. Men vurderer faktisk litt om Pearl kunne vært noe å prøvd ut nå, MRX f.eks... Men er ikke 100% om jeg helt liker de forandringene som dukka opp på NAMM i år, de nye logoene deres osv... Så får se an. Evt. Sonor Delite muligens, eller et større SClassix oppsett... Mulighetene er mange :p

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nye Sonor S-Classix serien i bjørk, tok over for S-Class i år, men er visst en god del forbedret, nærmest sidestilt med Delite nå. Virker å være veldig bra, og har mange tøffe finisher... Får vente å se til de slippes for salg etterhvert.

 

EDIT: skulle stå S-Classix, tror jeg leste det i et ord på et annet forum, trodde et øyeblikk de hadde gjort om navnet sånn...

Endret av ZprMario
Lenke til kommentar

Hehe, velkommen etter :). Er synd ja, veldig vanskelig å få testa de noen steder her til lands... Med mindre du har lyst til å ta noen sjanser med å bestille. Men er ikke akkurat anbefalt for å være sikker på å få "den" lyden du er ute etter... Har aldri hørt noen dårlige Meinl cymbaler blant topp-modellene da, og nå har jeg fått testa rimelig mange etterhvert...

Lenke til kommentar

Kul finish ja!

 

Skjønner angående priser og sånt, men Meinl er jo ofte nokså billig da, kanskje ikke MB20, men Byzance serien koster ikke så altfor mye. Nå veit jeg ikke hvor mye rabatt du får, men prisen var hvertfall det som i første omgang gjorde meg interessert i Meinl, før jeg fant ut faktisk hvor bra de låter :p

Lenke til kommentar
Ja skjønner, men er det noe å spare på å handle cymbaler i tyskland?

 

For oss vanlige folk uten tilgang til store rabatter er det uten tvil det, spesielt om man skal bestille flere av de samtidig. Bestiller man f.eks kun en crash cymbal så spørs det om det er så altfor lønnsomt, de norske prisene er ikke så ille på Meinl (sjekk tabs.no f.eks). Men nå veit jeg jo ikke hvor mye avslag du får per cymbal, jeg selv har i alle fall spart tusenlapper på å handle de derfra, selv inkl. norsk moms, i forhold til norske priser på de... Så hvis du velger å gå for Meinl ville jeg vurdert Tyskland ja, når de uansett ikke tas inn hos dere. Mitt tips i alle fall :)

Endret av ZprMario
Lenke til kommentar

Fant en del bra trommebøker på Amazon i går. De selges svært billig i forhold til norske priser. I tillegg betaler man ingen moms for bøker fra utlandet! :thumbup:

Det følger med cd i alle bøkene.

Bestillte følgende:

 

Rhythmic Perspectives [Paperback]

By: Gavin Harrison

 

Rhythmic Illusions [Paperback]

By: Gavin Harrison

 

Funk Drumming: Innovative Grooves and Advanced Concepts [Paperback]

By: Mike Clark

 

1Conversations in Clave: The Ultimate Technical Study of Four-Way Independence in Afro-Cuban Rhythms [Paperback]

By: Horacio Hernandez

 

Tenker det skal bli ei bra blanding med materiale å bryne seg på.

Noen som har erfaring med disse eller andre spesielt bra lærebøker?

Lenke til kommentar

The Drummers complete vocabulary av Alan Dawson eller noe sånt.. VELDIG bra bok, har den som hovedbok i trommer nå.. Ellers selfølelig new breed... Har ikke gått så mye innpå andre bøker enda.. Men den der Horacio Hernandez boka har jeg skikkelig lyst på.. Hvor mye ble det?

 

Er det noen som skal bestille noen meinl cymbaler og evt vil bestille sammens VIS det blir noe av? Er litt gira :p

Endret av SirAnderz
Lenke til kommentar
The Drummers complete vocabulary av Alan Dawson eller noe sånt.. VELDIG bra bok, har den som hovedbok i trommer nå.. Ellers selfølelig new breed... Har ikke gått så mye innpå andre bøker enda.. Men den der Horacio Hernandez boka har jeg skikkelig lyst på.. Hvor mye ble det?

8089670[/snapback]

 

Totalt ble det ca. 570 kr, med frakt. Frakta var 22 dollar :hrm:

 

Men uansett.. 140 kr for ei bok er jo billig!

Lenke til kommentar

Hadde planer om å skaffe meg en Meinl MB20 Heavy Bell Ride pluss en china etterhvert, men har ikke råd nå før jeg får solgt unna noen av Paiste cymbalene... Uansett bor vi såppass forskjellige plasser så det blir vel bare mer tungvint i grunn, frakta er jo ikke på mer enn 20 euro uansett liksom.

 

Rimelig sliten nå, spilt gjennom Deliverance 4 ganger med skolebandet i kveld, rimelig søkkvåt og svett etter den gjennomkjøringa :p. Men låt faktisk knallbra, er ikke mange flere øvinger nå før vi drar den fram på konsert... Må prøve å få gjort et opptak av det og...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...