Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

Den store tromme-tråden

figure_02

Anbefalte innlegg

Det kommer helt ann på læreren, når jeg hadde opptaksprøve skulle jeg ha klart etter eller annet solo greier som varte i ca ti min, etter det spurte han om jeg kunne spille bossa, latin, 6/8 på sett, så fikk jeg et ark med skarptrommenoter og spilte det, så ble jeg spurt om å gå til pianoet å trykke ned fiss. Så enkelt var det.

Du må ikke kunne synge eller spille piano fra før, men i første klasse skal du ha begge som fag, sangtimene er bare slække, du har dem sammen med andre som heller ikke kan synge noe særlig så ikke noe stress. Men piano er vanskelig synes jeg.

Du må ikke synge aleine foran mange mennesker hvis du ikke kan synge, hvorfor skal de da la deg gjøre det? Men det er kor, men da synger du med alle så ingen som hører bare deg ;)

Er lurt å kunne litt basisk musikkteori.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kult det SnittLeif!

Nettopp kommi hjem fra andre gigen denne uka, nå ble det saker... Mere folk, mer liv! Litt dårlig lydtekniker, men det var ikke så altfor ille. Spilte på Folkets Hus i Askim (deZibel Party), rocka kåken... 3 egne låter, pluss Metallica - Orion i full versjon til slutt. Kjempegode kritikker, de ville visst ha oss tilbake. Må få ordna bandlogo og sånt nå, pluss tenke på studioinnspilinger etterhvert. Moro :)

Kan jo og legge til, spilte på et Premier Signia sett, ganske så snasent, men syns det var stemt litt dårlig... Ble også litt rart å bruke HHX groove hatsene + HHX dry ride'n i metal setting, skulle egentlig bare ta de med i tilfelle det også skulle byttes cymbaler mellom hvert band, noe det viste seg ble nødvendig... så da gjorde jeg det beste ut av det med HHX + Paiste Sig Full 18 + 16 crasher... Fungerte så klart, men må si jeg savnet Meinl cymbalene til tider...:/

Endret av ZprMario
Lenke til kommentar
bra, men litt "hakkete"

8070985[/snapback]

Hakkete? Forklar hva du mener med det er du snill

Kult det SnittLeif!

8071677[/snapback]

Kult det, hva slags utstyr har du?

8070549[/snapback]

Toontrack EzDrummer med DFH :)

Kan ikke ha trommer hjemme, så når jeg øver så gjør jeg det hos en kamerat. Ellers programmerer jeg

Lenke til kommentar
Det var vanskelig å komme inn her, og de tok ikke inn så og så mange på hvert instrument, tok rett og slett de 45 som hadde best poengsum. Poengsummen kommer fra snittet ditt og poengene du kan få på opptaks prøva, jeg hadde 4,6 i snitt og fikk 7 på opptaks prøva og kom inn. Men var en jeg kjente som hadde 5,2 i snitt, men fikk ikke noe poeng på opptaksprøva, og kom ikke inn.

Men kommer såklart annpå hvor mange som søker.

8069467[/snapback]

Hvordan fikk du vite hvor mange poeng du fikk på opptaksprøven?

Eirikand, kan nok hjelpe deg siden jeg både har tatt og "bestått" opptaksprøven.. Går på musikklinja og hadde 4.7 i snitt den gang :love:

Eneste du blir bedt om, er så spille et stykke, så er det intervju.. Koselige karer, bare chill.. Du må ikke engang ta en fiss.. Sangtimene er beste timene ever :dribble: Lærer så sinnsykt mye og det er bare gøy! Piano går greit, spørst hvor mye du vil øve.. Men en ting du bare må være innstilt på, er at du må lære deg xylophon.. så du får på en måte piano opp dobbelt.. Men det er kjempegøy..

Du trenger ikke å kunne noe musikkteori fra før, men til mer du kan - til bedre er du forberedt.. Har du søkt forresten?

Vis du vil, så kan du komme bort en dag så kan jeg vise deg litt slagverk teori hvertfall ;)

Lenke til kommentar
Det var vanskelig å komme inn her, og de tok ikke inn så og så mange på hvert instrument, tok rett og slett de 45 som hadde best poengsum. Poengsummen kommer fra snittet ditt og poengene du kan få på opptaks prøva, jeg hadde 4,6 i snitt og fikk 7 på opptaks prøva og kom inn. Men var en jeg kjente som hadde 5,2 i snitt, men fikk ikke noe poeng på opptaksprøva, og kom ikke inn.

Men kommer såklart annpå hvor mange som søker.

8069467[/snapback]

Hvordan fikk du vite hvor mange poeng du fikk på opptaksprøven?

Eirikand, kan nok hjelpe deg siden jeg både har tatt og "bestått" opptaksprøven.. Går på musikklinja og hadde 4.7 i snitt den gang :love:

Eneste du blir bedt om, er så spille et stykke, så er det intervju.. Koselige karer, bare chill.. Du må ikke engang ta en fiss.. Sangtimene er beste timene ever :dribble: Lærer så sinnsykt mye og det er bare gøy! Piano går greit, spørst hvor mye du vil øve.. Men en ting du bare må være innstilt på, er at du må lære deg xylophon.. så du får på en måte piano opp dobbelt.. Men det er kjempegøy..

Du trenger ikke å kunne noe musikkteori fra før, men til mer du kan - til bedre er du forberedt.. Har du søkt forresten?

Vis du vil, så kan du komme bort en dag så kan jeg vise deg litt slagverk teori hvertfall ;)

8072742[/snapback]

Ok, takk for svar :)

Lenke til kommentar

Her nede kunne man bare ringe til skolen så fikk man vite hvor mange poeng du scora. Jeg ringte ikke til skolen, men trommelæreren min er en god venn av pappa og han ringte samme dag og sa at jeg hadde fått fullt på trommedelen, så var nok teoriprøva som trakk meg litt ned.

Pleier dere å ha såkalte huskonserter Anders? På neste (siste mandag før påskeferien) skal jeg og en annen trommis ha duett på melodisk, det er litt stress..

Lenke til kommentar

På vår neste huskonsert blir det antagelig Deliverance... Både gleder og gruer meg til det i grunn, er fortsatt ganske avhengig av å ha "dagen" om dobbelbassinga skal funke... Men får ta det som det kommer :). Det er ikke akkurat som videregående musikklinja da, men det kalles i alle fall huskonsert allikevel...

Lenke til kommentar
Her nede kunne man bare ringe til skolen så fikk man vite hvor mange poeng du scora. Jeg ringte ikke til skolen, men trommelæreren min er en god venn av pappa og han ringte samme dag og sa at jeg hadde fått fullt på trommedelen, så var nok teoriprøva som trakk meg litt ned.

Pleier dere å ha såkalte huskonserter Anders? På neste (siste mandag før påskeferien) skal jeg og en annen trommis ha duett på melodisk, det er litt stress..

8075516[/snapback]

Hmm vi hadde en klassekonsert i fjord, fikk inn 13 000(rekord i antall publikummere, også sa lærerene at ingen klasser hadde vært så bra første året før, litt gøy!) men huskonserter har vi ikke hatt så mye av nei.. De andre klassene har hatt det tror jeg, så blir vel mer neste år..

Hva melodisk da? Trodde ikke du lærte det?

Forresten, hva var på teoriprøven? Det hadde ikke jeg, og gla for det.. Kunne ikke en dritt da, hadde IKKE greidd å plassert en fiss :p

Lenke til kommentar

Okey, vi har to store prosjekter hvert år, nå rett før vinterferien hadde vi Cats, første i skandinavia faktisk! :)

Joda, trommetimene består av tre deler: sett, skarptromme og melodisk, like mye av hver. Skal spille et stykke av mozart eller noe, tror jeg skal ha vibrafon og han andre marimba.

Var helt enkle ting på teoriprøva, noteverdier, plasseringer av grunntonene på notebildet, pauser, dur/moll osv. Det vi har om i musikkteori med andre ord.

EDIT: Har fått sånn greier nederst at jeg kan modere innlegg, prøvde det på ditt anders, men skjedde ikke stort. :ph34r:

Endret av figure_02
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...