Gå til innhold

Den store tromme-tråden


figure_02

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Litt sein her, hadde konsert med bandet mitt på Gamla i Oslo i går, så ble fort noen timer utover natta... Tok av! Men litt dårlig publikumsoppmøte...

 

Var Istanbul Mehmet ja, men det stod faktisk ikke noe om "Rock Model" på de. Nå kjenner jeg lite til Istanbul i grunn så vet ikke om Mehmet er litt kraftigere modeller, og det er jo tross alt ganske hard musikk han i det andre bandet spiller. Men det er nå så. Hvertfall låt ikke de cymbalene spesielt bra, etter min mening...

 

Vært på Imerslund nå, hjulpet en liten tass på 10 år som skulle kjøpe seg sett (ungen til bassisten i bandet mitt :p). Endte opp med et Pearl EXR Silver Sparkle sett. Vanligvis er jeg jo ikke kjempefan av Pearl Export, men til prisen de går for nå (5.990) er det ikke mye som kan konkurrere i forhold til hva man får i den prisklassen. Alternativet var Tama Swingstar til samme pris, og da er jo Export bedre... Så tror han er veldig fornøyd med kjøpet, og selv liker jeg EXR fargene veldig godt, faktisk favorittene mine blant Export...

Endret av ZprMario
Lenke til kommentar

Når jeg først fikk med meg kamera på øving, gikk det tomt for strøm etter første bildet. :D

 

Nyeste er en Sabian Pro 10" China splash. Hadde en 8" tidligere, men syntes ikke at 10" er i nærheten av den 8" av en eller annen merkelig grunn. :p

 

Spørs om det ikke blir en 6" og en 10" Sabian AAX splash. Siden jeg egentlig er ganske brand whore. :p

 

Slik ser det ihvertfall ut nå:

 

 

post-41752-1172868222_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Bestilte meg det tidlig i februar, men har tatt litt ventetid. Blir et Gibraltar GRS-350C + noen ekstra clamps og sånt, blir å bruke på Tama settet mitt, har mest cymbaler/tammer på det settet, litt enklere å sette opp. Ikke det største racket, men tror det holder inntil videre, går an å kjøpe ekstra sider til det seinere om det trengs. Ser slik ut:

grs350C.gif

Endret av ZprMario
Lenke til kommentar
Kult! Vil bli bedre med et rack etterhvert ja, ser det begynner å samle seg opp en del stativer. Venter fortsatt på mitt jeg, tok sin tid :(. Fikk opplyst de måtte vente til neste forsending, som skulle være rundt 7.mars. så får vel bare vente til det dukker opp...

8064199[/snapback]

 

Ja, du skjønner godt hva jeg mener når du ser på venstre siden min. :p

Alle stativene står innihverandre for få de langt nok mot meg. :)

 

Ja finner vel noen gode tilbud på Export og Force 05 setta nå, da de går ut.

 

Smud sett King Nothing :) Specs på alle cymbalene?

 

EDIT: Marius skal du ha rack? Har visst gått meg hus forbi, hva slags da, og på hvilket sett?

8064208[/snapback]

 

Sabian:

 

AAX 14" Studio hats

AAX 16" Studio crash

AAX 18" Studio crash

AAX 18" China

AAX 8" Splash

PRO 10" China splash

Mike Portnoy 10" Signature Stack

 

Zildjian:

 

A 10" Splash

 

Paiste:

 

2002 20" Ride

Lenke til kommentar

Okey!

 

Bare kopierer dette fra PDF jeg, gidder ikke oversette:

 

I've noticed that when I play a pretty fast double stroke with my right foot, I get the second stroke by turning my entire foot (exept the toes) to the left, it's kinda a bit hard to explain but I'll try to get a movie to show you..Is this wrong? Cause I feel like it get tired very fast when I do stuff with all doubles, like certain shuffle or latin grooves.

 

Heres a quick vid I did with my cell phone, some random just to show you, really bad sound and it hangs after the picture:

Lenke til kommentar

Jepp, men det er et veldig bra valg nå for tiden i alle fall, når de går for samme pris som Forum/Swingstar. Er jo en klasse over, om man kan leve med å ha et sett som ikke produseres lenger, og at det blir vanskeligere å få ekstra trommer fra samme serie seinere. Så har man 6000 på lomma i dag og ikke vil gå høyere, go Export :)

 

Audun: Kan ikke si jeg har lagt merke til at jeg gjør det samme selv, men det virker ikke i å være noe "galt" i å gjøre det, annet om det er veldig plagsomt/muskelstressende for deg. Virker som flere gjør noe av det samme, så ville vel egentlig bare trene litt mer på utholdenhet, så det ikke blir fort veldig slitsomt...

Endret av ZprMario
Lenke til kommentar

TrøtT!

 

 

Kom hjem i går fra turnê i Sverige... Lite soving! aaargh!

 

Og nå har jeg sinnsykt mange prosjekt framfor meg som skal spilles til, men det blir penger av det da heldigvis! :D

 

 

 

Dream Theater - In The Name Of God

 

Den låten jeg nå kan utenat... ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...