Gå til innhold

Den store tromme-tråden


figure_02

Anbefalte innlegg

Takk for tips. skal forresten ta noen trommetimer. men slit å finne steder hvor kurs er ledig. jobber med saken ;)

hvor bor du?

Oslo. Ammerud. Prøver å melde meg på trommekurs på stovner rockefabrikk. De har en veldig bra trommis; Ivar Harry Johansen.

 

Ellers spiller jeg i sokker jeg.

Hvis noen i Oslo-området trenger lærer, så er det bare å sifra. Jeg har fire år på konsen i Kristiansand og nå masterutdanning på musikkhøgskolen, har undervist endel også:)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Her er starclassic performer settet til JacobDW, han hadde litt trøbbel med å legge de ut så jeg gjør det :p

 

Settet er kult (tenke på hvordan det hadde blitt med en bass tromme til :love: ), men jeg synes faktisk ikke fargen er såååå rå.

 

Skinner den mer enn det som kommer fram på bildene? :hmm:

 

Nei, bildene er for store til å hoste dem i Imageshack :(

Lenke til kommentar
Hola.

 

Jeg knekker trommestikker i hytt og pine.. noen som har no tips ell? har bare spilt trommer i en ukes tid. kjøpte meg et nytt par idag, og knakk dem etter en times spilling. har hittil knekki 4 trommestikker.

 

de knekker på forskjellige steder, men for det meste mot tuppen.

Jeg vil tro at du knekker mange stikker p.g.a. stive håndledd, noe som er vanlig blant ferske trommeslagere. Tren på å la stikka sprette på skinnet, og at håndleddet følger stikka på vei opp også. Du finner sikkert ut av det, lykke til videre. :)

Lenke til kommentar
Noen her som har hørt om steve smith? Spiller i steps ahead blant annet, har vel en del egne prosjekter også.

Var på konsert med dem i slutten av juli i marseille, var utrolig tøft. Han er virkelig dyktig, har aldri hørt noen traktere hi-haten på samme måten som han gjorde under en solo. Var helt vilt.

Jeg har bilde av meg sammen med ham :green:

Steve Smith er definitivt en av yndlingene mine.. Helt enig i hvordan han trakterer hihaten, helt sykt.. Brukt selve et av triksene hans, det med å bruke tunga til å få stikka til å sprette på hihaten.. og foten.. Altså du slår på stikka mens den ligger på tunga/foten.. Funka fett, kom videre i ungdomens kulturmønstring :p

 

Anyways. konge at du har bilde da.. skaff ellers tror vi ikke på deg :p :!:

Lenke til kommentar

Men er det noen som vet hvilken norsk trommebutikk som er billigst??!

Jeg syns trommeslager.no har ganske bra priser + bilder på alt....! Skulle bare mangle selvfølgelig, men det er så mangen trommebutikker som ikke har bilder på nettbutikken sin... kjipt... Men vet noen??!?! :hmm:

Endret av ZenCo
Lenke til kommentar

Syns trommeslager har dårlig utvalg.

Kick er vel den beste tror jeg :)

 

Btw, synes ikke det settet var no kult, Mike Portnoy sitt er mye tøffere ^^

 

Siamese Monster :dribble:

siamesemonster5ss.jpg

 

Lurer på hvorfor han har tre bass trommer der, to stykker med enkelt pedal og en med dobbel :hmm:

Endret av figure_02
Lenke til kommentar
Mike Portnoy sitt er mye tøffere ^^

 

Siamese Monster  :dribble:

 

*Bilde av fett trommesett*

 

Lurer på hvorfor han har tre bass trommer der, to stykker med enkelt pedal og en med dobbel  :hmm:

Vet du om Mike bruker kart og kompass når han spiller på det settet figure_02? :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...