Gå til innhold

Den store tromme-tråden


figure_02

Anbefalte innlegg

Jo hvorfor ikke det når det er han som har utvikla den? Noen personer er like, and er ulike.. Jeg spiller med Erik Smith sine stikker om dagen, og jeg har ikke prøvd noen stikker som har funka så bra som han sine.. Kanskje jeg og Erik har litt like hender? Kanskje det.. Og derfor har han som en så høyprofilert spiller fått laget stikker til sine behov, og da kan jeg benytte meg av det kjøpe stikkene hans..

 

Genialt egentlig..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Synes det høres bedre ut ja, er god lyd i de, så å si samme type trommer som Mapex M-Birch, lages jo i samme fabrikk. Eneste som kanskje er verdt en tanke er at de nylig ble oppdatert til Force 2007/Force 3007, så de vil etterhvert forsvinne fra markedet. Men Sonor skal fortsatt kunne produsere flere tammer/trommer i den serien om man spesialbestiller de, innenfor et par-tre år. Men om du har planer om et stort sett nå, er det vel ikke største problem om det ikke blir kjempelett å få tak i flere tammer til det seinere...

 

Uansett, bra valg! De har fine "stain" finisher, liker godt Blue Fade selv...

Lenke til kommentar

For en tulling.

 

Gode nyheten er at jeg nå akkurat har fått solgt absolutt alt av cymbaler jeg har! Sendt betalingen til han fyren som eide de Byzance hatsa, så blir det vel en dark ride, en 18" thin crash og en 10" splash, er usikker på om jeg skal ta i briliant eller regular, hatsa er regular og dark riden er jo "dark"...

Lenke til kommentar

Digg med salg da Audun, moro å kunne starte fra scratch :). Splashen er jo veldig fin i brilliant, crashene og, men nå har jeg ikke fått testa de i trad.finish, så vanskelig å si hvilken variant som låter "best"...

 

Vi deler lokale med et annet band, og trommisen der bruker Istanbul Mehmet cymbaler... Synes i grunn de låter greit, men synes mine Meinl Byzance cymbaler låt mye bedre, de virka litt tykke disse Istanbulene, synes jeg, litt "gongy" lyd. Kanskje ikke så ille når man spiller med fullt band, men sånn rent for seg selv synes jeg det var ganske god forskjell, fordel Meinl. Eller hva sier du, Audun? Hørte jo såvidt litt på de sist...

Endret av ZprMario
Lenke til kommentar

Er vel et ganske vanlig brukt ord når folk bruker det på engelsk, usikker på hva jeg ville sagt på "godt norsk". F.eks når du slår på en crash cymbal du merker er litt "for tykk", er det ofte litt "rund" (?) overtone som man helst ikke synes bør være der. Der man vil crashen (vel, ofte i alle fall) skal gi en klar, glassaktig lyd, er disse heller litt "gongy" (to have "gongy" characteristics). Vet rett og slett ikke hva jeg skal bruke som et norsk ord på det, men har med overtonene i cymbalene å gjøre i alle fall. Det låter vel nesten som ordet beskriver, "GONG". :p

Lenke til kommentar
Digg med salg da Audun, moro å kunne starte fra scratch :). Splashen er jo veldig fin i brilliant, crashene og, men nå har jeg ikke fått testa de i trad.finish, så vanskelig å si hvilken variant som låter "best"...

 

Vi deler lokale med et annet band, og trommisen der bruker Istanbul Mehmet cymbaler... Synes i grunn de låter greit, men synes mine Meinl Byzance cymbaler låt mye bedre, de virka litt tykke disse Istanbulene, synes jeg, litt "gongy" lyd. Kanskje ikke så ille når man spiller med fullt band, men sånn rent for seg selv synes jeg det var ganske god forskjell, fordel Meinl. Eller hva sier du, Audun? Hørte jo såvidt litt på de sist...

8050608[/snapback]

Så istanbul cymbalene har litt mer konsert cymbal lyd(sånn som du bruker køller på)?

Lenke til kommentar
det er jo noe som heter "gong", MP har jo en og :D

 

letteste måten å beskrive det på er vel å tenke seg en ride som ikke egner seg crashing, men når du carsher med den så har den en "gonge"-lyd.

8053717[/snapback]

Tror nok han vet hva en gong er

Endret av eirikand
Lenke til kommentar
Er vel et ganske vanlig brukt ord når folk bruker det på engelsk, usikker på hva jeg ville sagt på "godt norsk". F.eks når du slår på en crash cymbal du merker er litt "for tykk", er det ofte litt "rund" (?) overtone som man helst ikke synes bør være der. Der man vil crashen (vel, ofte i alle fall) skal gi en klar, glassaktig lyd, er disse heller litt "gongy" (to have "gongy" characteristics). Vet rett og slett ikke hva jeg skal bruke som et norsk ord på det, men har med overtonene i cymbalene å gjøre i alle fall. Det låter vel nesten som ordet beskriver, "GONG". :p

8052023[/snapback]

høres dem litt ut som sabian b8pro 16" heavy crash? http://sabian.com/english/webmayhem/soundcheck.cfm

Lenke til kommentar

Var godt eksempel det nesta, gamle 22" signature power riden min f.eks...

 

Lyden tror jeg ikke er så annerledes Marius, men likte hvertfall splashen din utrolig godt så går nok for den i briliant, tenkte mer på utseende messig egentlig, men funker fint med blanding og, lurer på om ikke en regular crash er litt bedre å ride på?

 

Syns ikke de Istanbul cymbalene han hadde var noe særlig heller, gongy var et passende ord ja, men finnes jo andre serier og...

Lenke til kommentar

Er det noen her på forumet som har noe ssærlig erfaring med Medeli 505 og Yamaha DTXplorer. Er på jakt etter et billig, MEN BRA(!), elektrisk trommesett. med bra mener jeg at det ikke må være first price med to innebygde sett og en rytme :). gjerne tips om brukte også!!! :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...