Gå til innhold

Den store tromme-tråden


figure_02

Anbefalte innlegg

^ Stemmer det Eirik, Som regel bruker det å følge med en tamholder til seperate tammer (men kanskje best man bør spørre butikken om det gjør det, for sikkerhets skyld). Så kan du da velge om du vil skaffe en multiclamp for å feste den til cymbalstativ, eller kjøpe et eget tamstativ kun for å ha tammer på, eller om du kjøper et rack som du kan feste alle tammene på... Det er vel alle variantene :p.

Endret av ZprMario
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hallo!

 

Jeg skal kjøpe enten Premier Cabria XPK Heavy Rock 22" eller Premier Cabria XPK Jazz 22"... Jeg lurer på hva som er fordeler og ulemper med store og små tammer. Det ene settet har endel større tammer. Men, da kommer trommene ganske langt på siden. Se her:

 

http://www.musikklink.no/aspx/produkt/prdi....aspx?plid=4930

http://www.musikklink.no/aspx/produkt/prdi....aspx?plid=4912

Lenke til kommentar

grisebanken: Store tammer er ofte en fordel til høyere/kraftigere musikk, mer "trøkk" i de enn mindre tammer, dypere lyd. Er ikke alle som liker å spille med to gulvtammer, som du sier må man vandre en del bort på høyre siden, men det er en vane/smaksak. Synes det var litt merkelig de kalte det andre oppsettet for "Jazz", 22x18 basstromme er relativt sjelden vare på et jazz-oppsett. Men det er nå så. Fordel med mindre tammer er enklere plassering over basstromma, og lettere å få lysere lyder ut av de, samt at de kanskje er litt greiere til å bruke til det aller meste i forhold til store tammer/gulvtammer som (jeg vil si) passer seg best til hardere musikk. Men det kommer mye an på spillestilen din i grunn :)

Endret av ZprMario
Lenke til kommentar
Hallo!

 

Jeg skal kjøpe enten Premier Cabria XPK Heavy Rock 22" eller Premier Cabria XPK Jazz 22"... Jeg lurer på hva som er fordeler og ulemper med store og små tammer. Det ene settet har endel større tammer. Men, da kommer trommene ganske langt på siden. Se her:

 

http://www.musikklink.no/aspx/produkt/prdi....aspx?plid=4930

http://www.musikklink.no/aspx/produkt/prdi....aspx?plid=4912

8021499[/snapback]

store eller små tammer er smak og behag. Det jeg synes er fordelen med små tammer er at du kan stemme dem "mørkt/lavt" og men du vil få en lys og mye finere lyd ut av trommen en om du har en større tromme å stemmer den lyst å du vil da få en "stygg" og død lyd. Også hvis du er liten så vil det være en stor fordel med små trommer da det er lettere å spille på.

Endret av eirikand
Lenke til kommentar
grisebanken: Store tammer er ofte en fordel til høyere/kraftigere musikk, mer "trøkk" i de enn mindre tammer, dypere lyd. Er ikke alle som liker å spille med to gulvtammer, som du sier må man vandre en del bort på høyre siden, men det er en vane/smaksak. Synes det var litt merkelig de kalte det andre oppsettet for "Jazz", 22x18 basstromme er relativt sjelden vare på et jazz-oppsett. Men det er nå så. Fordel med mindre tammer er enklere plassering over basstromma, og lettere å få lysere lyder ut av de, samt at de kanskje er litt greiere til å bruke til det aller meste i forhold til store tammer/gulvtammer som (jeg il si) passer seg best til hardere musikk. Men det kommer mye an på spillestilen din i grunn :)

8022492[/snapback]

Ja, skulle vel heller vært kalt for "fusion".

Lenke til kommentar

^ jepp, om det hadde vært 14x11 som største tam... Har sett en del jazz sett kommer med 10/12/14(x14), så der er jeg i grunn enig men det burde vært med 18" eller 20" basstromme om det skal kunne kalle seg jazz-sett...

 

Men når det er sagt synes jeg det er utrolig fint med det "jazz settet", ettersom man f.eks kan skaffe seg en 16x16 gulvtam i tillegg, og da får man fine størrelser på rack-tammene (bra allround) + kraftige gulvtammer. Har samme oppsett på mitt Tama SC sett , og synes det er blant de beste. Men som sagt, smaksak.

 

Hmm, men med nærmere ettertanke gjelder jo det for "Rock" settet øverst også, bare å legge til en ekstra 10" rack tom der. Så det går i grunn opp i opp uansett. Settene er hvertfall nokså like da, legger man til enten en gulvtam til det ene eller racktom til andre, så har man samme sett... :thumbup:

Endret av ZprMario
Lenke til kommentar
Emperor: Usikker på frakt av sett fra statene, får høre med King-Nothing når han dukker innom. Linken du ga gir ingen mening for oss andre, handlelista blir lagra i browseren din, ikke i linken, så vi andre "dødelige" ser ingenting der :p

8022500[/snapback]

 

Ah, skjønner. Er ikke så dreven på dette :p

 

Men her er lista:

 

Mapex Drums - Mapex M Birch Individual Drums (MBB2218 - 22x18 M Birch Bass Drum, Transparent Purple (TP)) $363.00

 

Mapex Drums - Mapex M Birch Individual Drums (MBT807 - 8x7 M Birch Rack Tom, Transparent Purple (TP)) $147.00

 

Mapex Drums - Mapex M Birch Individual Drums (MBF1816 - 18x16 M Birch Floor Tom, Transparent Purple (TP)) $236.40

 

Mapex Drums - Mapex M Birch Drum Sets (MB5255A - Standard Setup, Transparent Purple (TP), Choose Cymbals, Free Mapex BPST0551 10x5.5 Steel Snare Drum ($219 Value)) $769.00

 

Sabian Cymbals - Sabian AAX Effects Cymbals (21216X - 12 Mini Chinese, Choose Finish) $119.00

 

Sabian Cymbals - Sabian AAX Crash Cymbals (21306X - 13 Studio Crash, Choose Finish) $129.00

 

Sabian Cymbals - Sabian AAX Crash Cymbals (21606X - 16 Studio Crash, Choose Finish) $179.00

 

Total: $1,942.40

Lenke til kommentar
Emperor: Usikker på frakt av sett fra statene, får høre med King-Nothing når han dukker innom. Linken du ga gir ingen mening for oss andre, handlelista blir lagra i browseren din, ikke i linken, så vi andre "dødelige" ser ingenting der :p

8022500[/snapback]

 

Ah, skjønner. Er ikke så dreven på dette :p

 

Men her er lista:

 

Mapex Drums - Mapex M Birch Individual Drums (MBB2218 - 22x18 M Birch Bass Drum, Transparent Purple (TP)) $363.00

 

Mapex Drums - Mapex M Birch Individual Drums (MBT807 - 8x7 M Birch Rack Tom, Transparent Purple (TP)) $147.00

 

Mapex Drums - Mapex M Birch Individual Drums (MBF1816 - 18x16 M Birch Floor Tom, Transparent Purple (TP)) $236.40

 

Mapex Drums - Mapex M Birch Drum Sets (MB5255A - Standard Setup, Transparent Purple (TP), Choose Cymbals, Free Mapex BPST0551 10x5.5 Steel Snare Drum ($219 Value)) $769.00

 

Sabian Cymbals - Sabian AAX Effects Cymbals (21216X - 12 Mini Chinese, Choose Finish) $119.00

 

Sabian Cymbals - Sabian AAX Crash Cymbals (21306X - 13 Studio Crash, Choose Finish) $129.00

 

Sabian Cymbals - Sabian AAX Crash Cymbals (21606X - 16 Studio Crash, Choose Finish) $179.00

 

Total: $1,942.40

8022768[/snapback]

du må vel ha noen clamps eller følger det med?+ en pedal

Endret av eirikand
Lenke til kommentar
Ville gått for 14 og 16" gulvtammer istede for 16 og 18", M-Birch er et godt valg, men skal du ikke ha hh eller ride? Og en 13" crash?

8022904[/snapback]

han har vel kansje cymbaler fra før og vil bare putte på flere men da må han jo ha stativer. :dontgetit: skjønner ingen ting :!:

8022962[/snapback]

 

Ja kan tenkes, men ville aldri kjøpt en 13" crash uansett :)

Lenke til kommentar
Emperor: Usikker på frakt av sett fra statene, får høre med King-Nothing når han dukker innom. Linken du ga gir ingen mening for oss andre, handlelista blir lagra i browseren din, ikke i linken, så vi andre "dødelige" ser ingenting der :p

8022500[/snapback]

 

Har ikke handlet fra Massmusic, men jeg brukte JetCarrier når jeg bestilte sett fra USA. Dette fordi DrumCentral (som jeg handlet hos) ikke sendte utenfor USA. Jeg betalte vel ca 5500.- til JetCarrier. Dette var da frakten fra USA til Norge, inkl moms og fortolling. De tok vel ikke mer enn ca 1500,- til seg selv.

 

Betalte også et par hundre kroner i frakt fra DrumCentral og til sentralen til JetCarrier.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...