Gå til innhold

Den store tromme-tråden


figure_02

Anbefalte innlegg

Til hvilken pris? For meg blir det spørsmålet (nesten) som å spørre; kan noen anbefale en god sko jeg kan kjøpe to stk. av.... Alle sett kan man skaffe med to basstrommer (i alle fall sett av nyere årgang). Og gode sett finnes det mange av :p. Spørs hvor mye du kan betale rett og slett. Må bare bestille basstromme/tammer i tillegg til et vanlig sett. Såvidt jeg vet er det kun to sett på markedet som selges i ferdig dobbelbass oppsett, Mapex V7/V9 (relativt dårlig) og Pearl EX J.Jordison signatur (grei kvalitet). Brukt er det umulig å gi noe konkrete tips, kan få tak i det meste...

Endret av ZprMario
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vel, hadde jeg vært deg ville jeg heller kjøpte en shellpack for den prisen, istedefor å gå ned i kvalitet bare for å få et større sett.

Hvis du bestiller fra tyskland kan du kanskje få et dobbelbass oppsett for rundt den prisen, i f.eks Sonor Force 2005/3005 eller Mapex M-Birch eller Pro-M. Force 05 settetne blir jo discountinued siden 07 versjonene har tatt over, så du kan sikkert finne noen gode tilbud på de. Blir ikke noen større forskjell på de nye enn annerledes lugs og andre finisher.

Lenke til kommentar

Du må kjøpe et standard shell pack sett å bygge på i de fleste tilfeller, men det hender noen trommemerker har kampanjer, f.eks Mapex M-Birch der du kan kjøpe et 5 trommers sett + får en tam ekstra. Men standard metoden for å kjøpe et stort sett nytt er å kjøpe en 5 trommers shellpack for så å legge til enkelt tammer/basstrommer i tillegg, som butikken da må bestille.

 

Emperor: De har veldig lite info på Imerslund sine websider, men det står faktisk et Sonor Force 2005 dobbelbass sett i selve butikken, til den prisen nevnt over her...

Endret av ZprMario
Lenke til kommentar

Fikk nye MD i dag, så litt info om Ddrum diablo inferno sett, de selges visst som dobbelbass konfig. med 22x20" basstrommer. Alle setta har rockenwraps finisher som standard tror jeg det var, så de har et gromt utsende, kanskje litt harry men. Er visst basswood så kanskje ikke noe tess.

 

Bilde, her i Inferno Explosion, finnes også i jet black og Inferno blue som jeg ikke har sett.

 

diabloexplosion.jpg

Endret av figure_02
Lenke til kommentar
Det Joey settet så ganske greit ut da.. burde jeg kjøpe det, eller Sonor 2005 series 5-trommers sett med ekstra bass og tammer ?

8018162[/snapback]

du bør gå for sonor 2005 med xs 20 cymbaler. samlet pris 12990,-. da får du 20" ride, 16" og 14" crash og 14" hats.

Endret av eirikand
Lenke til kommentar
Du må kjøpe et standard shell pack sett å bygge på i de fleste tilfeller, men det hender noen trommemerker har kampanjer, f.eks Mapex M-Birch der du kan kjøpe et 5 trommers sett + får en tam ekstra. Men standard metoden for å kjøpe et stort sett nytt er å kjøpe en 5 trommers shellpack for så å legge til enkelt tammer/basstrommer i tillegg, som butikken da må bestille.

 

Emperor: De har veldig lite info på Imerslund sine websider, men det står faktisk et Sonor Force 2005 dobbelbass sett i selve butikken, til den prisen nevnt over her...

8014426[/snapback]

 

Okay, men hvordan blir det da med festene til de ev. nye trommene? Er det for eks. standardfeste på høyretammen til en tam til?

Lenke til kommentar
Du må kjøpe et standard shell pack sett å bygge på i de fleste tilfeller, men det hender noen trommemerker har kampanjer, f.eks Mapex M-Birch der du kan kjøpe et 5 trommers sett + får en tam ekstra. Men standard metoden for å kjøpe et stort sett nytt er å kjøpe en 5 trommers shellpack for så å legge til enkelt tammer/basstrommer i tillegg, som butikken da må bestille.

 

Emperor: De har veldig lite info på Imerslund sine websider, men det står faktisk et Sonor Force 2005 dobbelbass sett i selve butikken, til den prisen nevnt over her...

8014426[/snapback]

 

Okay, men hvordan blir det da med festene til de ev. nye trommene? Er det for eks. standardfeste på høyretammen til en tam til?

8020787[/snapback]

det blir vel at du fester en tom arm med trommen på en multiclamp som er festet på cymbalstativet.(rett meg viss jeg tar feil).eller så har du et stativ mellom stortrommene med tammene på.

Endret av eirikand
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...