Gå til innhold

Den store tromme-tråden


figure_02

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Vel, de blir jo videre jo mer du bruker de, men de strikkene er jo der for en grunn.

 

Var bruttern nesta, men ellers takk.

 

Eirikand: Det der var altfor dyrt, et helt nytt export koster jo under 10 lapper, og han sier ikke hva slags Sabian cymbaler som er med, er uansett ikke verdt 12k. Og det faktum at han sier det kosta over 22.000 nytt gjør de tjo ennå værre. Styr unna.

 

EDIT: Sendte mail til annonsøren og spurte hva for cymbaler det var:

AAX Studio hats 13"

AAX Dark Crash 16"

AAX Stage ride 20

Fortsatt ikke verdt 12000...

7995069[/snapback]

har et nytt elx fra desember jeg så.

Lenke til kommentar

Har noen cymbaler til salgs nå, om noen er interessert

http://www.finn.no/finn/bap/object?finnkod...&pos=1&tot=3564

 

Tenkte å skaffe meg en 22" Meinl MB20 Heavy Bell Ride hvis jeg selger Power Riden min, synes den låt fantastisk bra sist jeg testa den ut i Tyskland... Noe dyr da men, 360 euro :( . Synes i grunn den er verdt det. Har også lyst å bytte ut Wuhan Chinaen min med en 20" Byzance, eller kanskje 18"-20" MB20 China. Men det får man se på etter å ha fått litt cash inn i kassa her :p

Lenke til kommentar

Kan anbefale digitalt sett ja, men ville f.eks ikke bytta ut et vanlig sett med et digitalt (om man har mulighet å bruke vanlig sett da), gått helt over på en måte. Synes det virker noe lettere å spille på et digitalt sett i forhold til et vanlig et, men det varierer litt. Alt i alt kan jeg anbefale digitalt om man har råd, er jo en fordel lydmessig med tanke på øving og sånt, og er utrolig mye moro man kan ha med mye rare og tøffe lyder i de forskjellige settene som følger med i modulen... Jeg har hvertfall erfart nå at siden jeg kjøpte det, har jeg nesten ikke rørt det vanlige settet mitt som jeg også har hjemme, mye enklere å bare sette seg ned med det elektriske, stille lydnivået akkurat der man vil, slippe å styre med øreplugger osv. for å dempe lyd. Eneste er at jeg er usikker på hvorvidt teknikken man bruker på el.sett gjør at man direkte utvikler seg på vanlig sett... men det kan jo ikke akkurat skade heller :/

 

Audun: Nei, har 16 og 18 Full Crashene enda, men er litt usikker på om jeg vil selge de... Synes de låter utrolig bra, og bruker de på Mapex settet nå. Mulig seinere en gang hvis jeg vil gå helt over til Sabian oppsett, kan være interessant. Men får se, kunne først tenkt meg å selge det utstyret jeg la ut i anmnonsen hvertfall...

Endret av ZprMario
Lenke til kommentar
Kan anbefale digitalt sett ja, men ville f.eks ikke bytta ut et vanlig sett med et digitalt (om man har mulighet å bruke vanlig sett da), gått helt over på en måte. Synes det virker noe lettere å spille på et digitalt sett i forhold til et vanlig et, men det varierer litt. Alt i alt kan jeg anbefale digitalt om man har råd, er jo en fordel lydmessig med tanke på øving og sånt, og er utrolig mye moro man kan ha med mye rare og tøffe lyder i de forskjellige settene som følger med i modulen... Jeg har hvertfall erfart nå at siden jeg kjøpte det, har jeg nesten ikke rørt det vanlige settet mitt som jeg også har hjemme, mye enklere å bare sette seg ned med det elektriske, stille lydnivået akkurat der man vil, slippe å styre med øreplugger osv. for å dempe lyd. Eneste er at jeg er usikker på hvorvidt teknikken man bruker på el.sett gjør at man direkte utvikler seg på vanlig sett... men det kan jo ikke akkurat skade heller :/

 

Audun: Nei, har 16 og 18 Full Crashene enda, men er litt usikker på om jeg vil selge de... Synes de låter utrolig bra, og bruker de på Mapex settet nå. Mulig seinere en gang hvis jeg vil gå helt over til Sabian oppsett, kan være interessant. Men får se, kunne først tenkt meg å selge det utstyret jeg la ut i anmnonsen hvertfall...

8000781[/snapback]

 

Har du ikke han Lade som lærer? Spør han, han er jo roland-endorser :)

Lenke til kommentar
Lade finnes ikke, Lage derimot er trommelæreren min på NiSS i Oslo.

 

Hmm, er det Medicine Man Custom Drums? Synes logoen ligna litt, men er ikke helt sikker.

 

Var hyggelig å møte Audun i dag forresten, får håpe det løser seg med cymbalvalg etterhvert... Altfor mye utvalg her i verden :p.

8008675[/snapback]

det er ikke Medicine Man Custom Drums. Så du har vært på date med audun? :tease:

Lenke til kommentar
Hvis ikke det er noen form for custom sett ville jeg kanskje tippe Premier Signia, synes skruehusene minner litt om det. Ellers så sier jeg pass :p. Hadde  litt cymbal testing i dag ja, fikk slått seg løs med det jeg har av Meinl cymbaler.

8008813[/snapback]

 

er ikke premier og vil ikke kalle det for custom sett.

 

Større bilde:

post-111122-1172250425_thumb.jpg

Endret av eirikand
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...