figure_02 Skrevet 21. februar 2007 Forfatter Rapporter Del Skrevet 21. februar 2007 Oj, var det han? Sendte mail og spurte om han hadde de Byzance cymbalene igjen, men han hadde bare en MB20 ride eller noe. Lenke til kommentar
eirikand Skrevet 21. februar 2007 Rapporter Del Skrevet 21. februar 2007 Vel, de blir jo videre jo mer du bruker de, men de strikkene er jo der for en grunn. Var bruttern nesta, men ellers takk. Eirikand: Det der var altfor dyrt, et helt nytt export koster jo under 10 lapper, og han sier ikke hva slags Sabian cymbaler som er med, er uansett ikke verdt 12k. Og det faktum at han sier det kosta over 22.000 nytt gjør de tjo ennå værre. Styr unna. EDIT: Sendte mail til annonsøren og spurte hva for cymbaler det var: AAX Studio hats 13" AAX Dark Crash 16" AAX Stage ride 20 Fortsatt ikke verdt 12000... 7995069[/snapback] har et nytt elx fra desember jeg så. Lenke til kommentar
figure_02 Skrevet 21. februar 2007 Forfatter Rapporter Del Skrevet 21. februar 2007 Åja, bilder? Du sendte bare link for å håne han? Lenke til kommentar
eirikand Skrevet 22. februar 2007 Rapporter Del Skrevet 22. februar 2007 Åja, bilder? Du sendte bare link for å håne han? 7996087[/snapback] jepp *14 tegn* Lenke til kommentar
ZprMario Skrevet 22. februar 2007 Rapporter Del Skrevet 22. februar 2007 Har noen cymbaler til salgs nå, om noen er interessert http://www.finn.no/finn/bap/object?finnkod...&pos=1&tot=3564 Tenkte å skaffe meg en 22" Meinl MB20 Heavy Bell Ride hvis jeg selger Power Riden min, synes den låt fantastisk bra sist jeg testa den ut i Tyskland... Noe dyr da men, 360 euro . Synes i grunn den er verdt det. Har også lyst å bytte ut Wuhan Chinaen min med en 20" Byzance, eller kanskje 18"-20" MB20 China. Men det får man se på etter å ha fått litt cash inn i kassa her Lenke til kommentar
ZenCo Skrevet 22. februar 2007 Rapporter Del Skrevet 22. februar 2007 Marius, jeg har snart konfirmasjon, og vurderer sterkt å kjøpe digitalt sett, men er veldig usikker. Vil du si deg fornøyd? Vil du anbefale digitalt? Lenke til kommentar
King-Nothing Skrevet 22. februar 2007 Rapporter Del Skrevet 22. februar 2007 Hvor lenge har du spilt ZenCo? Lenke til kommentar
figure_02 Skrevet 22. februar 2007 Forfatter Rapporter Del Skrevet 22. februar 2007 Har du solgt de andre paiste crashene? Lenke til kommentar
ZprMario Skrevet 22. februar 2007 Rapporter Del Skrevet 22. februar 2007 (endret) Kan anbefale digitalt sett ja, men ville f.eks ikke bytta ut et vanlig sett med et digitalt (om man har mulighet å bruke vanlig sett da), gått helt over på en måte. Synes det virker noe lettere å spille på et digitalt sett i forhold til et vanlig et, men det varierer litt. Alt i alt kan jeg anbefale digitalt om man har råd, er jo en fordel lydmessig med tanke på øving og sånt, og er utrolig mye moro man kan ha med mye rare og tøffe lyder i de forskjellige settene som følger med i modulen... Jeg har hvertfall erfart nå at siden jeg kjøpte det, har jeg nesten ikke rørt det vanlige settet mitt som jeg også har hjemme, mye enklere å bare sette seg ned med det elektriske, stille lydnivået akkurat der man vil, slippe å styre med øreplugger osv. for å dempe lyd. Eneste er at jeg er usikker på hvorvidt teknikken man bruker på el.sett gjør at man direkte utvikler seg på vanlig sett... men det kan jo ikke akkurat skade heller :/ Audun: Nei, har 16 og 18 Full Crashene enda, men er litt usikker på om jeg vil selge de... Synes de låter utrolig bra, og bruker de på Mapex settet nå. Mulig seinere en gang hvis jeg vil gå helt over til Sabian oppsett, kan være interessant. Men får se, kunne først tenkt meg å selge det utstyret jeg la ut i anmnonsen hvertfall... Endret 22. februar 2007 av ZprMario Lenke til kommentar
SirAnderz Skrevet 22. februar 2007 Rapporter Del Skrevet 22. februar 2007 Kan anbefale digitalt sett ja, men ville f.eks ikke bytta ut et vanlig sett med et digitalt (om man har mulighet å bruke vanlig sett da), gått helt over på en måte. Synes det virker noe lettere å spille på et digitalt sett i forhold til et vanlig et, men det varierer litt. Alt i alt kan jeg anbefale digitalt om man har råd, er jo en fordel lydmessig med tanke på øving og sånt, og er utrolig mye moro man kan ha med mye rare og tøffe lyder i de forskjellige settene som følger med i modulen... Jeg har hvertfall erfart nå at siden jeg kjøpte det, har jeg nesten ikke rørt det vanlige settet mitt som jeg også har hjemme, mye enklere å bare sette seg ned med det elektriske, stille lydnivået akkurat der man vil, slippe å styre med øreplugger osv. for å dempe lyd. Eneste er at jeg er usikker på hvorvidt teknikken man bruker på el.sett gjør at man direkte utvikler seg på vanlig sett... men det kan jo ikke akkurat skade heller :/ Audun: Nei, har 16 og 18 Full Crashene enda, men er litt usikker på om jeg vil selge de... Synes de låter utrolig bra, og bruker de på Mapex settet nå. Mulig seinere en gang hvis jeg vil gå helt over til Sabian oppsett, kan være interessant. Men får se, kunne først tenkt meg å selge det utstyret jeg la ut i anmnonsen hvertfall... 8000781[/snapback] Har du ikke han Lade som lærer? Spør han, han er jo roland-endorser Lenke til kommentar
ZprMario Skrevet 22. februar 2007 Rapporter Del Skrevet 22. februar 2007 Lage ja, kan jo alltids høre. men mener selv og tror at det ikke er helt de samme teknikkene som trenes når man spiller på digitalt i forhold til akustisk, så er en fordel å trene på begge deler i alle fall... Men som sagt, det er tross alt mye bedre enn ikke å få øvd i det hele tatt Lenke til kommentar
eirikand Skrevet 23. februar 2007 Rapporter Del Skrevet 23. februar 2007 (endret) Har du ikke han Lade som lærer? Spør han, han er jo roland-endorser 8002363[/snapback] hvem er han Lade? Har endelig fått et avatar bilde Noen som klarer å gjette hvilket trommemerke det er? Endret 23. februar 2007 av eirikand Lenke til kommentar
ZprMario Skrevet 23. februar 2007 Rapporter Del Skrevet 23. februar 2007 Lade finnes ikke, Lage derimot er trommelæreren min på NiSS i Oslo. Hmm, er det Medicine Man Custom Drums? Synes logoen ligna litt, men er ikke helt sikker. Var hyggelig å møte Audun i dag forresten, får håpe det løser seg med cymbalvalg etterhvert... Altfor mye utvalg her i verden . Lenke til kommentar
eirikand Skrevet 23. februar 2007 Rapporter Del Skrevet 23. februar 2007 Lade finnes ikke, Lage derimot er trommelæreren min på NiSS i Oslo. Hmm, er det Medicine Man Custom Drums? Synes logoen ligna litt, men er ikke helt sikker. Var hyggelig å møte Audun i dag forresten, får håpe det løser seg med cymbalvalg etterhvert... Altfor mye utvalg her i verden . 8008675[/snapback] det er ikke Medicine Man Custom Drums. Så du har vært på date med audun? Lenke til kommentar
ZprMario Skrevet 23. februar 2007 Rapporter Del Skrevet 23. februar 2007 (endret) Hvis ikke det er noen form for custom sett ville jeg kanskje tippe Premier Signia, synes skruehusene minner litt om det. Ellers så sier jeg pass . Hadde litt cymbal testing i dag ja, fikk slått seg løs med det jeg har av Meinl cymbaler. Endret 23. februar 2007 av ZprMario Lenke til kommentar
eirikand Skrevet 23. februar 2007 Rapporter Del Skrevet 23. februar 2007 (endret) Hvis ikke det er noen form for custom sett ville jeg kanskje tippe Premier Signia, synes skruehusene minner litt om det. Ellers så sier jeg pass . Hadde litt cymbal testing i dag ja, fikk slått seg løs med det jeg har av Meinl cymbaler. 8008813[/snapback] er ikke premier og vil ikke kalle det for custom sett. Større bilde: Endret 23. februar 2007 av eirikand Lenke til kommentar
SirAnderz Skrevet 23. februar 2007 Rapporter Del Skrevet 23. februar 2007 Har Pearl hardware, (tomarm og iss) men litt usikker.. Kumu? Lenke til kommentar
figure_02 Skrevet 23. februar 2007 Forfatter Rapporter Del Skrevet 23. februar 2007 Takk for sist Marius, og tusen takk igjen for at du lot meg gjøre det Cymbalene låt knall, så går nok for følgende: 14" Byzance medium hats 21" Byzance dark ride 18" eller 17" Byzance thin crash 10" eller 8" Byzance splash Lenke til kommentar
eirikand Skrevet 23. februar 2007 Rapporter Del Skrevet 23. februar 2007 Har Pearl hardware, (tomarm og iss) men litt usikker.. Kumu? 8010071[/snapback] jupp riktig Lenke til kommentar
Emperor_ Skrevet 24. februar 2007 Rapporter Del Skrevet 24. februar 2007 Noen som kan anbefale meg et trommesett med to basstrommer? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå