Gå til innhold

Den store tromme-tråden


figure_02

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Dark Riden var veldig fin, men som du nevnte tidligere, bjella på den er ikke akkurat den største og beste... Men har ellers en veldig god ping lyd, litt mørk i klangen og med litt wash (låter ikke helt tørr), men de overtonene som er hjelper egentlig bare på selve inntrykket av riden synes jeg, gjorde ikke noe at det er der, på en måte. Fikk flere gode kommentarer av andre trommiser som spurte etter hvilken ride jeg brukte på skolen tidligere, når jeg brukte den, så den har helt klart en veldig fin lyd. Tror nok sannsynlig det er det nærmeste du kommer den lyden du er ute etter. Kanskje bare legge til en ekstra bell seinere? Blir ikke akkurat det samme, men kan jo hjelpe noe. Synes ikke bjella på dark riden var verdiløs akkurat da, den gir lysere og mer definert lyd enn ellers på riden,er bare ikke så altfor stor. Virker som Meinl satser mest på å levere de kraftigste ridene med størst bjelle...

 

Blasticksene mine er ikke veldig "duskete" enda, men det skjer over tid (med mindre du finner en smart måte å få det til fortere på). Lånte et par i fjor høst av en annen trommis, akkurat samme type/modell, og de var nesten helt "oppstrimlet".

post-15605-1172061994_thumb.jpg

post-15605-1172062004_thumb.jpg

Endret av ZprMario
Lenke til kommentar

Jeg er som tidligere nevnt på jakt etter et slagverk av grei kvalitet. Men, jeg har ikke for mye penger å bruke. Jeg har fått tilbud av en bekjent å kjøpe hans brukte Pearl Express, med en ride og bjelle. Pluss ekstra stativ og stol for 3000kr. Er det vits å kjøpe det. Eller er det for dårlig til noen lunde seriøs spilling?

 

Takker for kommentarer :)

Lenke til kommentar

Hvis de var svarte og av plast er jeg så godt som sikker på det er de samme, som sagt så blir de helt "duskete" som du sier etter en stund. I forhold til tre liker jeg de mye bedre, både lyden du får av de og å bruke de... Lettere å "finspille" med disse i forhold til de i tre.

 

grisebanken; var nok Pearl Export han hadde, Express er så vidt jeg vet ingen trommeserie. I så fall så er det et ganske så stødig sett, om ikke det er helt ødelagt/i brukbar stand vil jeg tro det er verdt det han skulle ha for det. En klasse opp fra nybegynnersett, for å si det sånn. I et sånt tilfelle ville jeg anbefalt å spart opp i alle fall en 2-3000 til, men om du finner noe sånt brukt og i god stand for så billig, så er det bare å slå til synes jeg...

Endret av ZprMario
Lenke til kommentar

Jeg har faktisk et par slike visper men i karbon. Men de har bare 5 "pinner", de er sinnsykt kraftig lyd i. Altfor kraftig... Karbon er jo ikke det som blir fortsest ødelagt, men det er en slags mellomting mellom vanlige 7A-stikker og trevisper.

 

Du har vel ikke tilfeldigvis bilder av slike "duskete" stikker? Finnes det på nett tro... :hmm:

Lenke til kommentar

Vel, de blir jo videre jo mer du bruker de, men de strikkene er jo der for en grunn.

 

Var bruttern nesta, men ellers takk.

 

Eirikand: Det der var altfor dyrt, et helt nytt export koster jo under 10 lapper, og han sier ikke hva slags Sabian cymbaler som er med, er uansett ikke verdt 12k. Og det faktum at han sier det kosta over 22.000 nytt gjør de tjo ennå værre. Styr unna.

 

EDIT: Sendte mail til annonsøren og spurte hva for cymbaler det var:

AAX Studio hats 13"

AAX Dark Crash 16"

AAX Stage ride 20

Fortsatt ikke verdt 12000...

Endret av figure_02
Lenke til kommentar

PM motatt og sendt :)

 

Heh, nypris 22 000 ja, flira litt på den. Får jo et strøkent nytt Pearl Export sett til rundt 6-7 lapper nå, lurer på hva som er mest interessant da :hmm: .

 

Trommisen i Stonegard hadde for litt siden en annonse ute der han solgte en haug med Meinl cymbaler også, var på vei til å slå til på noen av dem, men hadde ikke råd... Veldig lyst på en 18" MB20 China han hadde der bl.a...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...