Gå til innhold

Den store tromme-tråden


figure_02

Anbefalte innlegg

Medium hatsene virker å være litt "kjappere" i lyden, forsvinner fortere på en måte, og er en tanke lysere. Ikke for lyse, men jeg synes selv at Groove hatsene virker noe mørkere. Medium hh er veldig distinkt og er utrolig fine å spille det meste med, men kan jo ha noe med størrelsen på de å gjøre da, at de virker å være litt kjappere. Har ikke prøvd 14" versjonen, så vet ikke hvordan de er i forhold. Funker til det meste. Jeg vet ikke helt vilke av de to jeg liker best i grunn, synes begge låter utrolig bra :p. Så tror egentlig ikke du kan gå "feil" med noen av de...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Martin Lopez bruker visstnok 20" (eller var det 21" tro? litt usikker) HH Vintage ride på Lamentations DVD'en... Eneste gang jeg har hørt noe om den, ble noe overrasket av at han valgte å bruke den, men den virker jo å være helt ok selv til den type musikk. Kan jo sjekke ut klippene på youtube. Men 18" Byzance Thin Crash vil jeg tro er ekstremt tynn, mtp hvor tynn Medium Thin Crashen er... Vet ikke om jeg ville anbefalt den som hovedcrash hvis du vil spille noe form for hard musikk, men vanskelig å si uten å ha prøvd den...

 

Skarptrommeforslag:

14x6,5 Tama Metalworks Steel

13x6,5 Tama Metalworks Steel (noe lysere lyd, mindre i diameter)

14x5,5 Pearl Sensitone Steel

 

Noen bra hvertfall. Vil tro de skal funke bra til både metal og fusion, men litt avhengig av stemming/skinn...

Endret av ZprMario
Lenke til kommentar

Er egentlig ikke ute etter noe å bruke til heavy ting, prøver å bygge opp et fint allround sett, og liker tynne crasher best så tror det vil funke...men er i Svergie da så får se hvordan det går.

 

Vintage riden finnes bare i 21" så er vel det han bruker :)

Endret av figure_02
Lenke til kommentar

Et aldri så lite spørsmål her:

 

For noen måneder siden var jeg på en konsert med en trommis som hadde noe skikkelig "duske"-stikker i plastik. Det virket som han hadde kjøpt plastvispar, og skjært dem opp i slike små strimler. Er disse å få kjøpt?

Endret av ZenCo
Lenke til kommentar

Regal Tip Blasticks heter de ZenCo, regner med det er de du tenker på, svarte "plastvisper". De er ikke sånn helt strimlet opp/duskete i starten, men blir det etterhvert som du har spilt litt med de. Har et par sånne selv, brukte de på den unplugged-konserten sist. Anbefales!

 

Kan anbefale 10" splashen i alle fall Audun, har en Byzance 10" splash i brilliant selv, beste splashen jeg har hatt/prøvd, uten tvil... Fantastisk god, rett og slett, bedre enn MB10 splashen jeg også, har, selv om den og er fin.

Kan sjekke ut litt av Opeth materiale der nå, men husker ikke helt nøyaktig hvor det er mye ride... Kanskje sjekk ut roligere låter som Harvest og Windowpane, mulig lettere å høre riden på de.

Lenke til kommentar
Regal Tip Blasticks heter de ZenCo, regner med det er de du tenker på, svarte "plastvisper". De er ikke sånn helt strimlet opp/duskete i starten, men blir det etterhvert som du har spilt litt med de. Har et par sånne selv, brukte de på den unplugged-konserten sist. Anbefales!

7987971[/snapback]

Er de av den typen som man kan denge til og lydnivået er veldig lavt?

 

Edit: http://express.bits-ikt.no/musikk/customer...94&cat=0&page=1

Endret av ZenCo
Lenke til kommentar

Tror ikke de plast vispene faktisk knekker, har aldri opplevd det selv hvertfall, men de blir bøyd fort.

 

om 5 min kan jeg være den heldige vinner av et par 14" byzance medium hats, for 1200 kroner!

 

JEG VANT DE!! :D

 

Har også en bra deal for en 18" thin crash og 10" splash, mangler bare en bra ride nå :hmm:

Endret av figure_02
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...