ZprMario Skrevet 19. februar 2007 Rapporter Del Skrevet 19. februar 2007 Medium hatsene virker å være litt "kjappere" i lyden, forsvinner fortere på en måte, og er en tanke lysere. Ikke for lyse, men jeg synes selv at Groove hatsene virker noe mørkere. Medium hh er veldig distinkt og er utrolig fine å spille det meste med, men kan jo ha noe med størrelsen på de å gjøre da, at de virker å være litt kjappere. Har ikke prøvd 14" versjonen, så vet ikke hvordan de er i forhold. Funker til det meste. Jeg vet ikke helt vilke av de to jeg liker best i grunn, synes begge låter utrolig bra . Så tror egentlig ikke du kan gå "feil" med noen av de... Lenke til kommentar
Emperor_ Skrevet 20. februar 2007 Rapporter Del Skrevet 20. februar 2007 Har noen en god skarptromme å anbefale? Som passer til metall, og fusion. Lenke til kommentar
Emperor_ Skrevet 20. februar 2007 Rapporter Del Skrevet 20. februar 2007 Har noen en god skarptromme å anbefale? Som passer til metall, og fusion. Lenke til kommentar
Emperor_ Skrevet 20. februar 2007 Rapporter Del Skrevet 20. februar 2007 Oi.. kom visst dobbelt den. sry Lenke til kommentar
ZprMario Skrevet 20. februar 2007 Rapporter Del Skrevet 20. februar 2007 Spørs litt prisklasse du tenker på... Skal det være så billig som mulig ville jeg anbefalt en metallskarptromme av noe slag (stål, messing, aluminium etc.), synes det ofte er lettere å få god lyd i de enn billigere treskarper. Pearl Sensitone f.eks, Mapex Black Panther, Tama metallskarper etc... Lenke til kommentar
figure_02 Skrevet 20. februar 2007 Forfatter Rapporter Del Skrevet 20. februar 2007 Har et godt tilbud på Byzance 10" splash, 18" thin crash og 21" Sabian HH Vintage ride nå, har aldri hørt om den riden før, men etter Sabians beskrivelse og lydklipp kan det være den lyden jeg er ute etter. Noen som har hørt om den her? Lenke til kommentar
Emperor_ Skrevet 20. februar 2007 Rapporter Del Skrevet 20. februar 2007 Tenkte i prisklassen rundt 150-210 euro på tyske sider Lenke til kommentar
ZprMario Skrevet 20. februar 2007 Rapporter Del Skrevet 20. februar 2007 (endret) Martin Lopez bruker visstnok 20" (eller var det 21" tro? litt usikker) HH Vintage ride på Lamentations DVD'en... Eneste gang jeg har hørt noe om den, ble noe overrasket av at han valgte å bruke den, men den virker jo å være helt ok selv til den type musikk. Kan jo sjekke ut klippene på youtube. Men 18" Byzance Thin Crash vil jeg tro er ekstremt tynn, mtp hvor tynn Medium Thin Crashen er... Vet ikke om jeg ville anbefalt den som hovedcrash hvis du vil spille noe form for hard musikk, men vanskelig å si uten å ha prøvd den... Skarptrommeforslag: 14x6,5 Tama Metalworks Steel 13x6,5 Tama Metalworks Steel (noe lysere lyd, mindre i diameter) 14x5,5 Pearl Sensitone Steel Noen bra hvertfall. Vil tro de skal funke bra til både metal og fusion, men litt avhengig av stemming/skinn... Endret 20. februar 2007 av ZprMario Lenke til kommentar
figure_02 Skrevet 20. februar 2007 Forfatter Rapporter Del Skrevet 20. februar 2007 (endret) Er egentlig ikke ute etter noe å bruke til heavy ting, prøver å bygge opp et fint allround sett, og liker tynne crasher best så tror det vil funke...men er i Svergie da så får se hvordan det går. Vintage riden finnes bare i 21" så er vel det han bruker Endret 20. februar 2007 av figure_02 Lenke til kommentar
Emperor_ Skrevet 20. februar 2007 Rapporter Del Skrevet 20. februar 2007 14x6,5 Tama Metalworks Steel. Den så jo fin ut da. Men er det noen som vet hvilken skarptromme Martin Lopez bruker? elsker lyden i den Lenke til kommentar
figure_02 Skrevet 20. februar 2007 Forfatter Rapporter Del Skrevet 20. februar 2007 (endret) Han brukte Premier så vidt jeg husker, men vet ikke eksakte specs. Og marius, vet du om noen sanger fra dvd'en dems hvor du hører riden bra, evt bell? Er ikke så inn i Opeth at jeg husker sånt Endret 20. februar 2007 av figure_02 Lenke til kommentar
ZenCo Skrevet 20. februar 2007 Rapporter Del Skrevet 20. februar 2007 (endret) Et aldri så lite spørsmål her: For noen måneder siden var jeg på en konsert med en trommis som hadde noe skikkelig "duske"-stikker i plastik. Det virket som han hadde kjøpt plastvispar, og skjært dem opp i slike små strimler. Er disse å få kjøpt? Endret 20. februar 2007 av ZenCo Lenke til kommentar
ZprMario Skrevet 20. februar 2007 Rapporter Del Skrevet 20. februar 2007 Regal Tip Blasticks heter de ZenCo, regner med det er de du tenker på, svarte "plastvisper". De er ikke sånn helt strimlet opp/duskete i starten, men blir det etterhvert som du har spilt litt med de. Har et par sånne selv, brukte de på den unplugged-konserten sist. Anbefales! Kan anbefale 10" splashen i alle fall Audun, har en Byzance 10" splash i brilliant selv, beste splashen jeg har hatt/prøvd, uten tvil... Fantastisk god, rett og slett, bedre enn MB10 splashen jeg også, har, selv om den og er fin. Kan sjekke ut litt av Opeth materiale der nå, men husker ikke helt nøyaktig hvor det er mye ride... Kanskje sjekk ut roligere låter som Harvest og Windowpane, mulig lettere å høre riden på de. Lenke til kommentar
ZenCo Skrevet 20. februar 2007 Rapporter Del Skrevet 20. februar 2007 (endret) Regal Tip Blasticks heter de ZenCo, regner med det er de du tenker på, svarte "plastvisper". De er ikke sånn helt strimlet opp/duskete i starten, men blir det etterhvert som du har spilt litt med de. Har et par sånne selv, brukte de på den unplugged-konserten sist. Anbefales! 7987971[/snapback] Er de av den typen som man kan denge til og lydnivået er veldig lavt? Edit: http://express.bits-ikt.no/musikk/customer...94&cat=0&page=1 Endret 20. februar 2007 av ZenCo Lenke til kommentar
figure_02 Skrevet 20. februar 2007 Forfatter Rapporter Del Skrevet 20. februar 2007 Ok, takker! Problemet mitt nå er egentlig at jeg er så brandwhore, og det ser ikke ut som Meinl har den type ride jeg er ute etter, var det det at bellen på dark riden din ikke var no tess Marius? For tror den er det nærmeste jeg kommer... Lenke til kommentar
ZprMario Skrevet 20. februar 2007 Rapporter Del Skrevet 20. februar 2007 Etter en stund når de er blitt ganske oppstrimla, i starten er de fortsatt litt "solide", så trengs å spilles litt inn... Men selv foretrekker jeg de nå framfor trevisper, mye lettere å finspille på skarptromma med f.eks, lettere å "kontrollere". Lenke til kommentar
ZenCo Skrevet 20. februar 2007 Rapporter Del Skrevet 20. februar 2007 Hvor mye skal det til for å knekke dem? Jeg har kjøpt mye av trevisper, knekker jo som et helsiken. Lenke til kommentar
figure_02 Skrevet 20. februar 2007 Forfatter Rapporter Del Skrevet 20. februar 2007 (endret) Tror ikke de plast vispene faktisk knekker, har aldri opplevd det selv hvertfall, men de blir bøyd fort. om 5 min kan jeg være den heldige vinner av et par 14" byzance medium hats, for 1200 kroner! JEG VANT DE!! Har også en bra deal for en 18" thin crash og 10" splash, mangler bare en bra ride nå Endret 21. februar 2007 av figure_02 Lenke til kommentar
ZprMario Skrevet 21. februar 2007 Rapporter Del Skrevet 21. februar 2007 Kult! eBay eller? Virker som man kan få tak i en del billig der, har vurdert litt å handle der selv... Lenke til kommentar
Hell Toupée Skrevet 21. februar 2007 Rapporter Del Skrevet 21. februar 2007 mangler bare en bra ride nå 7989004[/snapback] Har en pen Sabian AAX Metal Ride für Verkauf, dersom du er interessert. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå