Gå til innhold

Den store tromme-tråden


figure_02

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nettopp hjemme fra konsert i Oslo, spilte to konserter i kveld, "unplugged". Skoleprosjekt ved NiSS (steinkast unna Spektrum). Tok av! Ble full sal til slutt, folk måtte snu i døra. Spilte tre låter i egenlagd unplugged versjon, Muse - Space Dementia, Franz Ferdinand - Take Me Out og Led Zeppelin - Fool In The Rain. Ganske gira nå, de filmet det hele fra flere vinkler, skal visst produseres DVD etterhvert. Moro! Spilte på et mindre Gretsch Catalina Club sett, 18" basstromme, 12 tam + 14 gulvtam, og med East cymbaler faktisk. Funka veldig bra til den settingen, settet ser utrolig fint ut og låt helt ok til å være et "billigsett", samme med cymbalene.

 

Det som også gjorde det hele ganske spesielt var måten scenen var satt opp på, musikerne hadde sin egen lille "sirkel" omtrent i midten av rommet, der vi spilte vendt mot hverandre. Publikum satt rundt, i stuesofaer. Hvor kult er ikke det? :p. Var som å sitte i en stue og få konsert, helt spesielt. Hengt opp gamle LP plater på veggene rundt, og lyset var helt sykt bra. Fant et par bilder av vår gruppe på skoleweben, men skulle gjerne hatt noe mer som viste mer av selve scenen...

post-15605-1171587502_thumb.jpg

post-15605-1171588306_thumb.jpg

Endret av ZprMario
Lenke til kommentar

Tenker å gå til innkjøp av en ny ride, og særlig Zildjian K Custom Dark Ride 22" virker interessant. Har lest en del om denne riden og den skal visst egne seg meget bra til "crashing". Dette er faktisk noe jeg gjør meget ofte, spessielt når jeg spiller med bandet så det burde jo passe perfekt. Noen som har erfaring med denne, eventuellt lignene rider som fungere bra til "crasing"?

Lenke til kommentar

Ville sett litt på Pearl Eliminator, de koster vel rundt 250 euro på Music Store, 64 euro billigere enn Tama IC, selv synes jeg Eliminatorne gir mer for penga. Men når det så blir lagt til frakt og mulig norsk moms blir det jo fort mer penger ut...

 

I prisklassen opp mot 200 euro finnes jo f.eks DW 7002PT, Tama IC jr. og Pearl Powershifter. Usikker på hvilke av de jeg ville valgt, brukte Tama IC jr på øving en gang for noen år siden, synes ikke de var så fryktelig mye å skryte av, men nå har jeg aldri helt likt feelen av enkel kjede pedaler. Bør være doble kjeder synes jeg, eller belte. Sånn sett stiller vel DW 7002 best av de, men aldri prøvd de, så vanskelig å si. Om du ikke er vandt med (eller blitt bortskjemt med, alt ettersom :p) skikkelig high-end pedaler, så vil jeg tro alle de kan gjøre en grei jobb. Selv ville jeg prøvd å spart opp til Eliminatorne, da har du pedaler som holder i årevis og trengs ikke oppgradering senere. Hvis ikke.... tja, tror jeg kanskje ville gått for DW 7002 da, men mest pga jeg synes doble kjeder generelt har litt "tightere" feel.

Endret av ZprMario
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...