Gå til innhold

Den store tromme-tråden


figure_02

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hei folkens, Anders to the rescue (H)

 

Er det ikke bare en vanlig eurokabel da King-nothing, eller evt 9 volts?

 

Og når dere snakker om den nye wingnuten til pearl, kjøpte jo meg 3 nye 1000 serie stativ forrige uke, pluss jeg kjøpte en sånn singel og putta på en clamp som jeg har kjøpt for lenge siden.. Og vis dere har det problemet at den gnager hull på den plastdingsen som den skal "ligge" på, så må dere kjøpe nye asap, ellers blir det nøkkelhull til tusen på cymbalen, det koster ikke mange kronene.. Men det jeg anbefaler er at dere kjøper den nye Pearl wingnuten, koster 210kr, men det er verdt det, da får du en plast dings som ikke den gnager hull på, og er rett og slett genial..

 

jeg tenkte lenge på å heller gå for slicknutten til vater fordi den så bedre ut rett og slett, men har funnet ut at denne er den mest praktiske med tanke på at du ikke trenger en sånn plastdings nede på røret for å beskytte..

Lenke til kommentar

^Høres bra ut Anders. Har ikke hatt voldsomt problem med den "gnaginga" selv, men ser på noen av de eldre stativene mine at det har blitt litt slitasje... Får ta å bytte de ut ganske snart.

 

Usikker på strømkabel til Alesis modulen, har ikke styra så mye med de selv. Enten er det vel nokså "standard" kabel, i verste fall kanskje den må spesialbestilles... Men det meste er vel nokså standardisert vil jeg tro :hmm:

Lenke til kommentar

Anders: fagene vi har er Hørelære (notasjon/skalaer/intervall/treklanger og firklanger/rytme), Harmonilære (oppbygging av akkorder/akkordfunksjoner, progresjon i låter osv.), Populærmusikk Historie (fra slavetiden i Amerika fram til nåtidens musikk, med vekt på pop/rock musikk (fra og med rundt 50-tallet), Lydteknikk (teori), Arbeidsfysiologi (muskulatur/riktige stillinger/forebygging av skader osv.), Musikkteknologi (Cubase, måter å bearbeide musikken på digitalt) Bruksklaver (lett pianoundervisning), Hovedinstrument halvtime i uka med egen lærer + 2t fellesundervisning med alle i din instrumentgruppe) + Samspill prosjekter (enten konsert eller studio-opptak, forskjellige temaer som 80-talls låter, egne låter, unplugged versjoner osv.). Det var vel det, tror jeg... Ganske ok skole i grunn, men en del av fagene jeg misliker litt, bl.a. Bruksklaver (er ikke god på piano, og det er et slit å komme til timen uten å kunne leksene tålig bra) samt at jeg også misliker trommeundervisninga litt. Synes læreren legger litt for mye vekt på eget bestemt undervisningsmateriell, bl.a. skal vi lære oss utenat Tommy Igoe's 50 Groove Essentials, noe jeg sliter nokså mye med... Men eksamen er nå uansett det viktigste å bestå, så får håpe det ordner seg til slutt...

 

Kjipt med den strømmen da, kanskje den leverer for mye strøm rett og slett? At det ikke er noen buffer i mellom liksom... men vet ikke jeg, hvis det er en litt spesiell kabel må den vel kanskje spesialbestilles...

Endret av ZprMario
Lenke til kommentar

Tok noen nye bilder i dag jeg, fått rydda litt opp på rommet og slikt, og moro med det nye kameraet... Har ikke fått montert opp splashen og bell'en, lånte de cymbalholderne til Tama settet. Venter fortsatt på 16x13 tam, tabs gutta ante ikke når den vil dukke opp... Så får vel bare smøre meg med litt tålmodighet. Brukte Tama skarpen her, må få kjøpt nye skruehus om jeg skal få brukt Mapex skarptromma, lånte 4 skruehus derfra til basstromma for å få tatt av tomholderen. Ser og Roland TD6 settet bak, satt det opp sånn at jeg bare kan snu meg rundt på stolen, så er begge setta klare til bruk :). Tok noen nærbilder av HHX cymbalene og, om du var interessert i de, Audun...

post-15605-1171376164_thumb.jpg

post-15605-1171376245_thumb.jpg

post-15605-1171376272_thumb.jpg

post-15605-1171376308_thumb.jpg

post-15605-1171376372_thumb.jpg

post-15605-1171376405_thumb.jpg

post-15605-1171376647_thumb.jpg

post-15605-1171376677_thumb.jpg

Endret av ZprMario
Lenke til kommentar
Anders: fagene vi har er Hørelære (notasjon/skalaer/intervall/treklanger og firklanger/rytme), Harmonilære (oppbygging av akkorder/akkordfunksjoner, progresjon i låter osv.), Populærmusikk Historie (fra slavetiden i Amerika fram til nåtidens musikk, med vekt på pop/rock musikk (fra og med rundt 50-tallet), Lydteknikk (teori), Arbeidsfysiologi (muskulatur/riktige stillinger/forebygging av skader osv.), Musikkteknologi (Cubase, måter å bearbeide musikken på digitalt) Bruksklaver (lett pianoundervisning), Hovedinstrument halvtime i uka med egen lærer + 2t fellesundervisning med alle i din instrumentgruppe) + Samspill prosjekter (enten konsert eller studio-opptak, forskjellige temaer som 80-talls låter, egne låter, unplugged versjoner osv.). Det var vel det, tror jeg... Ganske ok skole i grunn, men en del av fagene jeg misliker litt, bl.a. Bruksklaver (er ikke god på piano, og det er et slit å komme til timen uten å kunne leksene tålig bra) samt at jeg også misliker trommeundervisninga litt. Synes læreren legger litt for mye vekt på eget bestemt undervisningsmateriell, bl.a. skal vi lære oss utenat Tommy Igoe's 50 Groove Essentials, noe jeg sliter nokså mye med... Men eksamen er nå uansett det viktigste å bestå, så får håpe det ordner seg til slutt...

7932522[/snapback]

 

samspill prosjektene, musikkteknologi og lydteknikk høres bra ut hvertfall.. Ellers så får vi hørelære neste år, har nå musikkteori, musikklytting, samspill og hovedinstrument, og to bi-instrument.. (piano og sang for min del)

 

Helt enig det med Piano, nivået er allerede blitt veldig høyt her fordi visse vokalister og gitarister har altfor lite lekser, dermed mer tid til å øve.. :thumbdown:

 

Hvorfor skal dere lære dere Tommy`s greiene? skjønte ikke den...

Lenke til kommentar

Har samme fag som deg Anders, vi har har satt opp Cats og har foresttlinger de tre neste dagene, derfor har alle samspill timene gått til det, dvs kor. Det er kjedelig. Sliter mest med piano jeg og, men det er kjekt å kunne!

 

Digg sett som alltid Marius, og takk for nærbilder, men er ikke så sikker på om jeg selger alle paiste cymbalene, er mest riden jeg ikke liker, så får se.

Lenke til kommentar

Tommy Igoe opplegget er 50 forskjellige rytmer, tatt fra stort sett alle tenkelige musikktyper, fra hele verden. Synes i grunn det er ganske greit å kunne lære seg noe av det, men synes det blir litt teit når vi på en måte skal prøves i det, vi skal selv trekke lapp med nr. på før påskeferien, og tre rytmer skal spilles perfekt der og da utifra nr. på rytmen/lappen. Noe av det er plankekjøring, mens en del av de er veldig speisa ting jeg synes er vanskelig å huske. Argumentet til læreren er egentlig greit nok, rytmer fra hele verden, som det kan være fint å kunne se tilbake på noe konkret man fikk til i løpet av undervisninga. Men selv synes jeg det blir noe "pressa" hele opplegget, og er ganske sikker på at jeg ikke får de til dagen jeg skal prøves i det...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...