Gå til innhold

Den store tromme-tråden


figure_02

Anbefalte innlegg

Jeg prøvde faktisk et par karbonstikker for ikke så lenge sida, men synes egentlig ikke de varte særlig mye lenger. Eneste forskjellen var vel at de ikke flisa opp før de knakk, men derimot knakk plutselig.

 

Men får håpe de VF Nova-ene jeg bestilte er gode da. Står jo at det er fra andre utplukking, så for alt jeg vet er kanskje den eneste forskjellen fra VF AC at stikkene ikke har til nano-grammet lik vekt. :wee:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
At noen stikker er lettere enn andre trenger ikke nødvendigvis bety at de er bedre. Kjenner mange som ikke liker å spille med lette stikker.

7911037[/snapback]

spørs hvilken musikk man spiller, spiller man jazz, swing, pop osv. så synes jeg maple stikker er best, men spiller man rock, metal osv. så synes jeg hickory er best.

Lenke til kommentar
At noen stikker er lettere enn andre trenger ikke nødvendigvis bety at de er bedre. Kjenner mange som ikke liker å spille med lette stikker.

7911037[/snapback]

spørs hvilken musikk man spiller, spiller man jazz, swing, pop osv. så synes jeg maple stikker er best, men spiller man rock, metal osv. så synes jeg hickory er best.

7913291[/snapback]

 

Ja, det liker DU best, men det betyr ikke at andre gjør det. Derfor er det som Zprmario sier ingen stikker man kan si er best.

Lenke til kommentar

vel, det er mange stikker man kan si er bedre en andre. med tanken på vekt og hvor rette de er saga/pussa. jeg har et par Buddy rich sig stikker som er meget perfekte, men hver stikke er unik. en test jeg har lært meg er å legge stikken/stikkene på et bord og rulle den frem og tilbake, desto "smuudere" lyden er desto bedre stikker er det. men det betyr ikke igjen at de stikkene er best for deg.

Lenke til kommentar
At noen stikker er lettere enn andre trenger ikke nødvendigvis bety at de er bedre. Kjenner mange som ikke liker å spille med lette stikker.

7911037[/snapback]

spørs hvilken musikk man spiller, spiller man jazz, swing, pop osv. så synes jeg maple stikker er best, men spiller man rock, metal osv. så synes jeg hickory er best.

7913291[/snapback]

 

Ja, det liker DU best, men det betyr ikke at andre gjør det. Derfor er det som Zprmario sier ingen stikker man kan si er best.

7913674[/snapback]

nei men det er det JEG liker best

Lenke til kommentar

Litt opptatt i det siste ja, mye skolegreier. Men kikker ganske regelmessig innom for det :).

 

Ser fine ut de Pearl stativene, om enn kanskje noe mer innstillinger enn man faktisk har bruk for... Har ikke fått testa de wingnut'ene selv, så usikker på fordelene/ulempene i forhold til vanlige. Men ser bra ut de. :yes:

Lenke til kommentar

Post fra ZenCo:... Jeg har et stativ med en tom-tom og 2 cymbaler på, der opplever jeg av og til balanseproblemer. Stativet ovenfor tror jeg kan fungere, men kan være et særdeles irritasjonsmoment til tider ja. Jeg var mest interessert i wingnut'en (?) på stativet, men det stativet der er ikke så dumt. Fåes det uten loddet?

Endret av Zeph
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...