aemil Skrevet 10. februar 2007 Rapporter Del Skrevet 10. februar 2007 Jeg prøvde faktisk et par karbonstikker for ikke så lenge sida, men synes egentlig ikke de varte særlig mye lenger. Eneste forskjellen var vel at de ikke flisa opp før de knakk, men derimot knakk plutselig. Men får håpe de VF Nova-ene jeg bestilte er gode da. Står jo at det er fra andre utplukking, så for alt jeg vet er kanskje den eneste forskjellen fra VF AC at stikkene ikke har til nano-grammet lik vekt. Lenke til kommentar
eirikand Skrevet 10. februar 2007 Rapporter Del Skrevet 10. februar 2007 At noen stikker er lettere enn andre trenger ikke nødvendigvis bety at de er bedre. Kjenner mange som ikke liker å spille med lette stikker. 7911037[/snapback] spørs hvilken musikk man spiller, spiller man jazz, swing, pop osv. så synes jeg maple stikker er best, men spiller man rock, metal osv. så synes jeg hickory er best. Lenke til kommentar
nesta_bobo Skrevet 10. februar 2007 Rapporter Del Skrevet 10. februar 2007 jeg liker Oak best, mener de gir best lyd Lenke til kommentar
ådne Skrevet 10. februar 2007 Rapporter Del Skrevet 10. februar 2007 At noen stikker er lettere enn andre trenger ikke nødvendigvis bety at de er bedre. Kjenner mange som ikke liker å spille med lette stikker. 7911037[/snapback] spørs hvilken musikk man spiller, spiller man jazz, swing, pop osv. så synes jeg maple stikker er best, men spiller man rock, metal osv. så synes jeg hickory er best. 7913291[/snapback] Ja, det liker DU best, men det betyr ikke at andre gjør det. Derfor er det som Zprmario sier ingen stikker man kan si er best. Lenke til kommentar
nesta_bobo Skrevet 10. februar 2007 Rapporter Del Skrevet 10. februar 2007 vel, det er mange stikker man kan si er bedre en andre. med tanken på vekt og hvor rette de er saga/pussa. jeg har et par Buddy rich sig stikker som er meget perfekte, men hver stikke er unik. en test jeg har lært meg er å legge stikken/stikkene på et bord og rulle den frem og tilbake, desto "smuudere" lyden er desto bedre stikker er det. men det betyr ikke igjen at de stikkene er best for deg. Lenke til kommentar
eirikand Skrevet 10. februar 2007 Rapporter Del Skrevet 10. februar 2007 At noen stikker er lettere enn andre trenger ikke nødvendigvis bety at de er bedre. Kjenner mange som ikke liker å spille med lette stikker. 7911037[/snapback] spørs hvilken musikk man spiller, spiller man jazz, swing, pop osv. så synes jeg maple stikker er best, men spiller man rock, metal osv. så synes jeg hickory er best. 7913291[/snapback] Ja, det liker DU best, men det betyr ikke at andre gjør det. Derfor er det som Zprmario sier ingen stikker man kan si er best. 7913674[/snapback] nei men det er det JEG liker best Lenke til kommentar
ZenCo Skrevet 11. februar 2007 Rapporter Del Skrevet 11. februar 2007 Du har ikke vært så aktiv denne uken Marius, tett timeplan? Lenke til kommentar
ZenCo Skrevet 11. februar 2007 Rapporter Del Skrevet 11. februar 2007 Jeg skal jo kjøpe nye stativer snart, og jeg lurer litt på å kjøpe stativer med slike clamps (?) istedenfor skruer. Slik: Hva synest dere om disse? Jeg har et stativ med en slik clamp, det er jo genialt. Lenke til kommentar
King-Nothing Skrevet 11. februar 2007 Rapporter Del Skrevet 11. februar 2007 Forskjellen er at man låser clamp`en istedet for å skru ned en skrue? Lenke til kommentar
ZenCo Skrevet 11. februar 2007 Rapporter Del Skrevet 11. februar 2007 Forskjellen er at man låser clamp`en istedet for å skru ned en skrue? 7918478[/snapback] Ja, clampen har et rør under seg som man da kjører gjennom hullet til cymbalen. Ja, setningen kan ansees som grov... Lenke til kommentar
ZprMario Skrevet 11. februar 2007 Rapporter Del Skrevet 11. februar 2007 Litt opptatt i det siste ja, mye skolegreier. Men kikker ganske regelmessig innom for det . Ser fine ut de Pearl stativene, om enn kanskje noe mer innstillinger enn man faktisk har bruk for... Har ikke fått testa de wingnut'ene selv, så usikker på fordelene/ulempene i forhold til vanlige. Men ser bra ut de. Lenke til kommentar
figure_02 Skrevet 11. februar 2007 Forfatter Rapporter Del Skrevet 11. februar 2007 Liker ikke de vekt balanserings greiene man setter på stativer, ser utrolig stygge ut og har aldri opplevd å trenge det selv. Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 11. februar 2007 Rapporter Del Skrevet 11. februar 2007 (endret) Post fra ZenCo:... Jeg har et stativ med en tom-tom og 2 cymbaler på, der opplever jeg av og til balanseproblemer. Stativet ovenfor tror jeg kan fungere, men kan være et særdeles irritasjonsmoment til tider ja. Jeg var mest interessert i wingnut'en (?) på stativet, men det stativet der er ikke så dumt. Fåes det uten loddet? Endret 11. februar 2007 av Zeph Lenke til kommentar
figure_02 Skrevet 11. februar 2007 Forfatter Rapporter Del Skrevet 11. februar 2007 Slike wingnyts kan jo kjøpes for å sette på hvilke som helst stativer. Vater slicknuts f.eks. Lenke til kommentar
ZenCo Skrevet 11. februar 2007 Rapporter Del Skrevet 11. februar 2007 Nei, nå snakket jeg om stativet plutselig.... Lenke til kommentar
NOwar Skrevet 11. februar 2007 Rapporter Del Skrevet 11. februar 2007 (endret) Hva synest dere om disse? Jeg har et stativ med en slik clamp, det er jo genialt. 7918424[/snapback] Ser ganske geniale ut de ja, spesielt den "clamp" tingen. Vurderer å skaffe meg slike selv... Endret 11. februar 2007 av NOwar Lenke til kommentar
ZenCo Skrevet 11. februar 2007 Rapporter Del Skrevet 11. februar 2007 Post bilder av settet ditt NOwar! Velkommet til forumet! Lenke til kommentar
ZenCo Skrevet 12. februar 2007 Rapporter Del Skrevet 12. februar 2007 Jeg så på den wingnuten min i dag (det er det det kalles?), og ser at cymbalen min har gnagd skikkelig på røret under, og tror det bare er et tidsspørsmål før jeg må få ny. Hvilke løsninger har dere? Hva bruker dere? Lenke til kommentar
figure_02 Skrevet 12. februar 2007 Forfatter Rapporter Del Skrevet 12. februar 2007 Har samme problem som deg, cymbalen gnager hull på røra, man kan få kjøpt slike rør løst tror jeg. Lenke til kommentar
ådne Skrevet 12. februar 2007 Rapporter Del Skrevet 12. februar 2007 Jeg har også dette problemet, men har skifta disse røra et par ganger så egentlig er det ikke noe problem... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå