Gå til innhold

Den store tromme-tråden


figure_02

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Bruker stort sett VF 5A, hender jeg eksperimenterer litt og tester ut nye, men går alltid tilbake til de igjen stort sett. Synes 7A blir for små (spesielt til hardere rock-stil), men alt avhenger jo av hva man blir vant til.

 

eirikand, kan nok ikke si at noen stikker er "best", alt kommer an på hva man foretrekker. Vic Firth, Pro-Mark, Vater osv. lager alle bra kvalitets-stikker, finnes ingen som er "best på markedet", samme som med f.eks cymbal/trommemerker. Eneste som kan sies som fakta er hvilke man selv liker best...

 

Har relativt dårlig erfaring med maple stikker selv, men det er kanskje fordi stort sett de fleste "billig" stikker jeg har testa har vært i maple. Holdbarheten på de har alltid vært ekstremt dårlig, og knekker på de underligste plasser...

Lenke til kommentar

Jeg bruker selv 5A og 5B for det meste. Men er det noen som har noen anbefalinger med tanke på billige stikker? Har brukt Vic Firth American Classic for det meste til nå, men blir ganske dyrt i lengden. Bestilte et par Vic Firth Nova fra tabs.no for en stund sida, men har ikke fått de ennå.

Lenke til kommentar

Har til gode å finne billige stikker (av andre merker enn de mest kjente) som faktisk holder en stund... Trist men sant. Tror i så fall det er mer flaks/uflaks om man får gode par eller ikke på de mer ukjente merkene, kvalitetskontrollen virker mye dårligere. Har ikke prøvd VF Nova stikker, men ville stolt litt mer på de faktisk, selv om de også virker billigere, enn andre fra helt ukjente leverandører. Siste stikkene jeg testet av den billigere typen var vel Stagg, de holdt knappe en time med nokså normal bruk, før de tok kvelden... Bedre å gi litt mer for gode stikker da, som holder lenger. Evt. kan du jo teste ut Carbosticks, nokså holdbare stikker som er ganske gode å spille med :)

Endret av ZprMario
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...